2019-03-09, 12:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nej. Absolut inte. Inga perversa saker.
Mot mig var han alltid anständig. Verkligen. Inga såna fula tendenser alls.
Han var en anständig människa. Han har blivit tyvärr mycket mycket sjuk. Alla människor har vissa egenskaper. Vi alla. Positiva, negativa. Han hade det också som jag el vem som helst. Men inget pervers över sig. Verkligen inte
Det fetade ovan. Vad syftar du på? Menar du de månaderna runt årsskiftet 2016/2017 när du såg honom tärd och hålögd, eller syftar du på morden? Eller vad?
Citera
2019-03-09, 12:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Åtminstone sätter inte jag så starkt tilltro rill mördares förklaringar. Men vi är ju olika.

Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Missförstå mig inte, 10% sannolikhet är fortf mkt mer än "väldigt osannolikt". Är det dessutom så, som någon var inne på nyss, att det kan ha skett utan att Polisen hittade spår av det så ökar sannolikheten.
Är moralen så låg att man dödar sina barn så finns det inget som hindrar att man innan dess också har ägnat sig åt andra ogärningar som tex incest.

Mördarna/en i villan ville definitivt servera eftervärden sin story. Sann eller osann.

Trovärdigheten hos mördare måste naturligtvis ifrågasättes, de var ju inte så hederliga och laglydiga har det ju visat sig - de begick det värsta brott vi har i straffskalan.
Att de/den person som planerat familjeutrotningen mörkade och ljög för omgivningen är faktum.
Varför skulle de då plötsligt vara ärliga och pålitliga i avskeds/förklaringsbrevet?

Det finns ingen logisk förklaring till att familjen skulle utrotas, avskedsbrevet om hur framtiden ser ut för ME-sjuka barn är inte trovärdig. Polisens uppgifter om icke psykiskt sjuka föräldrar är nog grovhuggen och hänförd till §7 utredningar - klart att den förälder som stryper och kväver sina barn just då är psykiskt snurrig och väck!

Det finns därför med stor sannolikhet någon utlösande faktor, mer detaljer, inbördes relationsproblematik mm som vi helt enkelt inte vet om.
Klart man här på FB - om nånstans - måste få spekulera och lufta sina tankar. Utan att moraliska pekpinnar och piskor från självutnämnda trådpoliser viner med kommentarer som äcklig, förtal, osv.
Det är bara löjligt - bägge de döda föräldrarna är utpekade som misstänkta för att ha dödat barnen. En har mördat den andra och endast en har handgripligen mördat båda barnen - men båda uppges varit med på det. Det är inte moder Teresas vandel vi diskuterar - utan två utpekade barnamördare.
Citera
2019-03-09, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi kanske nu efter att ha gått runt i cirklar, ett antal varv var, helt enkel ska läsa detta.
Postades vid sju-tiden på morgonen efter att de hittats döda. En mycket intressant beskrivning.
Bra där. Låt oss glömma all fakta som kommit oss tillhanda efter de begynnande 7 timmarna genom skola, sjukvård, pressmeddelande och pressträff. Fakta är bara en sanitär olägenhet som hindrar oss från att själva få bestämma vad som hänt. Ett aber väl värt att bekämpa!

Jag har bestämt mig för att backa Armstark — svaret på gåtan står att finna i källarens svartmögel!
Citera
2019-03-09, 13:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tror du han blev djupt deprimerad? Av vad? Eller vilken sjukdom handlade det om?

Vem hade inte blivit deprimerad i hans kläder, två sjuka barn som han gör allt för att finna bot eller lindring, springer till läkare, skolmöten, förmodligen upplever han att han försummar barnen, arbetet och en deprimerad fru som inte orkar. Tro fan att han blev deprimerad
Citera
2019-03-09, 13:12
Bannlyst
Det är intressant att trådens superkrimmare inte sätter större tilltro till de krimmare som faktiskt får betalt för sina jobb, har en utbildning på området samt har tillgång till all fakta och kunskap om händelsen. Jag menar, jag tror tom Kling och Klang inte rakt av hade köpt ett avskedsbrev eller en förklaring utan att ta reda på om det fanns fog för ord som skrevs av två familjeförintare. Men polisens samlade resurser i "århundradets brott" valde att strunta i allt vad polisiärt arbete handlar om och plockade helt sonika upp tvålen för två* barnamördare. Allt enligt intelligensreservern på Flashback.

*Förlåt, en då, tillika pedofil, i maskopi med peddo-läkaren som satte barnens diagnoser för att kunna tillhandahålla barnfitta till pedofilnätverket.
Citera
2019-03-09, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag är beredd att hålla med, klart det måste vara svartmögel i källaren (som inte finns)
Det är den nog den teori vi kan enas om

Eller så "tok-spårade" Oskar ur på det där "Jul-pyntet"
Lät långsökt i början, men nu är väl det en lika god teori som alla andra.
Finns lite info om det i början av tråden.
Citera
2019-03-09, 13:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Bra där. Låt oss glömma all fakta som kommit oss tillhanda efter de begynnande 7 timmarna genom skola, sjukvård, pressmeddelande och pressträff. Fakta är bara en sanitär olägenhet som hindrar oss från att själva få bestämma vad som hänt. Ett aber väl värt att bekämpa!

Jag har bestämt mig för att backa Armstark — svaret på gåtan står att finna i källarens svartmögel!

Den som är beredd att tro vad som helst om endera av föräldrarna, trots avsaknad av indikationer, borde kanske i stället överväga utvidga sin näringsverksamhet till arbetsgivarnas område. Där går säkert inte heller finna belägg, men själva utrymmet för spekulation syns i alla fall ligga närmre till hands på flera sätt.

Få saker gör folk på så dåligt humör som en karriärdödande svinaktighet. Vilket lite arbetsplatsskjutningar på andra sidan Atlanten bär lite vittnesbörd om i flera fall. Apropå ditt o datt.

Går inte det pga olika typer av hänsyn så kan man ju göra det i allegorisk form i stället.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-03-09 kl. 13:31.
Citera
2019-03-09, 13:18
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Det är intressant att trådens superkrimmare inte sätter större tilltro till de krimmare som faktiskt får betalt för sina jobb, har en utbildning på området samt har tillgång till all fakta och kunskap om händelsen. Jag menar, jag tror tom Kling och Klang inte rakt av hade köpt ett avskedsbrev eller en förklaring utan att ta reda på om det fanns fog för ord som skrevs av två familjeförintare. Men polisens samlade resurser i "århundradets brott" valde att strunta i allt vad polisiärt arbete handlar om och plockade helt sonika upp tvålen för två* barnamördare. Allt enligt intelligensreservern på Flashback.

*Förlåt, en då, tillika pedofil, i maskopi med peddo-läkaren som satte barnens diagnoser för att kunna tillhandahålla barnfitta till pedofilnätverket.

Om vi nu får någon Fu så kommer det bli spännande när trådens amatörkrimmare skall tolka den!!!

Ja ja kanske blir det som att öppna Pandoras ask
Citera
2019-03-09, 13:28
Bannlyst
Kommer ni ihåg diskussionerna om soptunnorna?
Kanke ligger nåt där.... Ändå.
-Va fan, rullade inte kärringen ut soptunnorna.
- Jag sa ju för helvete till henne, glöm inte soptunnorna!!
- Likt förbannat står dom här, icke tömda!!
- Nu räcker det, nu får det fan vara nog.

Polisen har INTE sagt att det INTE var så, så den teorin är lika god som alla andra.
Ca 11% glömmer faktiskt soptunnorna varje vecka i Sverige.
Enl en undersökning från Renova Återvinning AB, så finns det mellan 1-2 elever i varje klass som har en förälder som inte sköter sop-hanteringen i hemmet.
Det händer även i dom "fina familjerna"
Hade en blatte-familj i Bergsjön (gbg) glömt sop-kärlen så hade grannarna nog reagerat, men man vill nog inte lägga sig i en "finare familjs" sophantering, även om man nu i efterhand skulle ha reagerat och kanske ringt kommunens sophantering.
Bara en teori som jag har...

Och polisen har ju INTE sagt att det INTE berodde på att Hanna glömde ställa ut sop-kärlen.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-09 kl. 13:36.
Citera
2019-03-09, 13:36
Medlem
Citat:
Vem hade inte blivit deprimerad i hans kläder, två sjuka barn som han gör allt för att finna bot eller lindring, springer till läkare, skolmöten, förmodligen upplever han att han försummar barnen, arbetet och en deprimerad fru som inte orkar. Tro fan att han blev deprimerad
Absolut! Jag undrade om det var det Missan menade. Eller om hon syftar på någon annan psykisk sjukdom.
Citera
2019-03-09, 13:38
Medlem
Citat:
Om vi nu får någon Fu så kommer det bli spännande när trådens amatörkrimmare skall tolka den!!!

Ja ja kanske blir det som att öppna Pandoras ask

Jag förstår egentligen inte vad ni som är proffs får ut av att vara kvar i tråden? Blir det inte för låg nivå för er på diskussionerna här för att ni ska ha utbyte av dem? Blir det inte som att debattera med barn? Under er värdighet?

Ja, det är just dessa motstridiga bilder som ges av händelsen som känns frustrerade: barnen var enligt rektorn pigga och glada - men samtidigt för sjuka för att leva.
Föräldrarna var i mycket dåligt skick då de dödade sina barn - men det fanns inga tecken på psykisk sjukdom.
Och så vidare. Det är som upplagt för funderingar.

Och ja - jag har förstått att polisen, föräldrarna, rektor med flera, hade helt olika uppfattningar om tillvaron och om barnens sjukdomar. Jag har förstått att man måste kunna föreställa sig att föräldrarna tänkte på ett annat sätt än vad jag själv gör. Men jag undrar varför föräldrarna fastnade i dessa tankebanor och framför allt vad som hade krävts för att dessa felaktiga tankebanor skull ha brutits.

Vi vet ingenting om hur vänner, släktingar. lärare med flera egentligen har agerat. Jag brukar tänka på att släktingar kanske förgäves hade tjatat på O och H om att de borde söka hjälp eftersom det fanns tecken på dåligt mående. Stackars släktingar. Det är hemskt att leva med "tänk om jag hade..." och "varför gjorde jag inte si eller så..."(övertalade, reste dit, kontaktade den och den...)
Citera
2019-03-09, 13:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Jag förstår egentligen inte vad ni som är proffs får ut av att vara kvar i tråden? Blir det inte för låg nivå för er på diskussionerna här för att ni ska ha utbyte av dem? Blir det inte som att debattera med barn? Under er värdighet?

Ja, det är just dessa motstridiga bilder som ges av händelsen som känns frustrerade: barnen var enligt rektorn pigga och glada - men samtidigt för sjuka för att leva.
Föräldrarna var i mycket dåligt skick då de dödade sina barn - men det fanns inga tecken på psykisk sjukdom.
Och så vidare. Det är som upplagt för funderingar.

Och ja - jag har förstått att polisen, föräldrarna, rektor med flera, hade helt olika uppfattningar om tillvaron och om barnens sjukdomar. Jag har förstått att man måste kunna föreställa sig att föräldrarna tänkte på ett annat sätt än vad jag själv gör. Men jag undrar varför föräldrarna fastnade i dessa tankebanor och framför allt vad som hade krävts för att dessa felaktiga tankebanor skull ha brutits.

Vi vet ingenting om hur vänner, släktingar. lärare med flera egentligen har agerat. Jag brukar tänka på att släktingar kanske förgäves hade tjatat på O och H om att de borde söka hjälp eftersom det fanns tecken på dåligt mående. Stackars släktingar. Det är hemskt att leva med "tänk om jag hade..." och "varför gjorde jag inte si eller så..."(övertalade, reste dit, kontaktade den och den...)

Jag är precis lika mycket amatör som andra i tråden men jag har valt att faktiskt tro på vad de som är utbildade för att få fram så mycket fakta som möjligt har redovisat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in