Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Tror inte endast motivationen för detta är pengar när det gäller offren. Tror snarare motivationen att förneka sexuella övergrepp är mer knutna till pengar när det gäller Michael Jacksons försvar. Michael Jacksons estate får ju fortfarande pengar när hans låtar spelas. Han är ju själv död nu, så för honom spelar det ju ingen roll.

Vilket knäpp logik. Macaulay Culkin och Corey Feldman försvarar MJ och de har det mycket gott ställt jämfört med MJs påstådda offer. De andra som anklagat MJ har inte haft mycket pengar, MJ hade massvis med rika barn omkring sig och ingen har anklagat honom för något. Den enda som vid ett tillfälle i tiden hade det bättre ställt vad Wade Robson. Men det var INNAN han fick sina "mental breakdowns" och tackade nej till alla jobb för att skriva ett film manuscript som floppade helt! I rättspappren vittnar både Wades syster och mamma om att Wade uttryckt oro att han inte ska kunna försörja familjen. Det säger väl del, precis tvärtemot det argument du för!

Kolla in följande video, där får du förklaringarna till att Wade inte hade några pengar längre: https://www.youtube.com/watch?v=rgSbSotJgUY

Läs min post högst upp på sidan så kanske du lär dig något av vad som pågått kring detta fall i verkligheten och inte bara det du spekulerar. Tack.

Läs gärna igenom rättsdokumenten också så blir du ännu mer informerad.
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-09 kl. 11:53.
Citera
2019-03-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulgarvet
Märks att du inte vet hur sexuellt utnyttjande barn funkar.

Det jag skrev ovan är fakta. Oavsett hur utnyttjade barn eller inte reagerar. Det går inte att förneka att det ljugs friskt, fabuleras i syfte att tjäna pengar. Det är helt klart oavsett. Det gör inte deras berättelser mer trovärdiga. Speciellt när de inte har ett enda uns bevis att det som de påstår har skett.

Dokumentären är för fan nerklippt från 4 timmar till 180 minuter nu inför europa visningen för att UPPENBARA LÖGNER påkommits av folk som vet vad som hände. Det är oerhört pinsamt och jag hoppas verkligen att media kommer att ta upp det!
Citera
2019-03-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Tror inte endast motivationen för detta är pengar när det gäller offren. Tror snarare motivationen att förneka sexuella övergrepp är mer knutna till pengar när det gäller Michael Jacksons försvar. Michael Jacksons estate får ju fortfarande pengar när hans låtar spelas. Han är ju själv död nu, så för honom spelar det ju ingen roll.

Dessutom är vissa av offren rätt så välbärgade själva. Wade var t.ex. NSyncs och Britney Spears koreograf, den mest kända och eftersökta i Hollywood.

Vidare har Jackson-familjen en historia av förnekelse mer än någon av offrens familjen har. När LaToya kom ut och sa att deras pappa förgripit sig på dem sexuellt när de var små så var det att hon var "störd mentalt sätt". Vilka motivationer hade hon? Pengar också eller?

Wade har ju haft ekonomiska problem de senaste åren. Han har ju krävt pengar av MJ foundations just för att han klarar inte att jobba längre med allt som har med MJ att göra (dans, film osv).
Han började med sina anklagelser just när det började gå dåligt för honom, och skyller sina misslyckanden på MJ.

"I am not able to quantify the damages caused to me as a result of the loss of my
entertainment career. Before my final breakdown in 2012, I was on a path to major notoriety and success in my field. I was a musical producer and songwriter. I had been signed as a recording artist to a major label record company. I acted and hosted my own television show on MTV and had been
offered roles on other network television shows. I won two Emmy Awards for outstanding choreography and received numerous other professional accolades for my work since the age of 5, including directing several record breaking worldwide concert tours. Just before my first breakdown, I was asked to direct a
major motion picture. Had it not been for the sexual abuse I suffered as a child, my emotional breakdowns as a result and my subsequent inability to return to the life that [Jackson] "prophesized" I would have, I believe my career would have continued this upward trajectory. As I understand it, the
damages asserted in my Claim can and will be determined by experts."

Det han säger är han alltså inte kan längre göra sådana jobb och aldrig kommer att kunna göra dem igen och därför behöver han ekonomisk ersättning.

Det har visat sig vara lögner det också eftersom han har ändå medverkat i några små videoklipp eller dans relaterade evenemang de senaste åren.

EDIT: Dessutom, om de är så rika som du påstår, varför vill de då ha stora mängder pengar?
Deras trovärdighet skulle vara mycket större om de inte frågade om pengar, utan vara bara ute efter att sanningen skulle komma fram.
När hans första påstådda offer (Chandlers), fick 15 miljoner för att släppa det civilrättsliga, så fortsatte det straffrättsliga målet, och ingenting hindrade de från att vittna igen, men det gjorde de inte. Ett tlll bevis på att hans offer är bara ute efter pengar.
Senast redigerad av Kasla92 2019-03-09 kl. 12:00.
Citera
2019-03-09, 11:59
Medlem
power.rangerss avatar
en fråga till ala mj fans. Vrf är ni så besatta av hävda hans oskuld? Vad görvd om han e skyldig? Skulle ni sluta vsra hans fans å ta del av hans musik å konserter om han var skyldig?
Citera
2019-03-09, 12:13
Medlem
Alfreddds avatar
Gillade MJ när ja va liten, men nu efter ja hans ett filmen Så har ja fått andra uppfattningar, tur som faan att peddot är dött
Citera
2019-03-09, 12:19
Medlem
fulgarvets avatar
Jag tror på dessa offer.
Jag tror på giftermålet med Jimmie.

Många här vet nog inte hur sexuellt utnyttjande barn fungerar. Det verkar som det. Det säger själva att det var skönt. Att de såg det som kärlek. Pojkarna var uppenbarligen 'kära' i Michael som bytte ut dom när dom blev könsmogna. Det kommer ikapp en i vuxen ålder. Självmordstankar. Panikångest. Självhat. Droger för att fly osv. Rädsla att man ska bli pedofil själv då alla skriker att ja men han blev utnyttjad som barn så då kan man ju förstå.

Jermaine sa även i en intervju att Josef tog Michael med sig ut på nätterna och när de kom hem låg lille Michael i fosterställning o stirra ut i luften i flera dagar. Troligtvis blev han utnyttjad själv som liten. Av vem/vilka vet vi inte. Josef själv? Folk inom musikbranchen?
Vissa som blivit utnyttjade blir utnyttjare själva.

Det håller inte att som vuxen försvara sig med att man aldrig haft en barndom och är så ensam för att få sova med småpojkar på hotellrum, ensamma, flera veckor i sträck. Visst här var det mammornas fel helt klart. Vem lämnar sina barn veckor i sträck i samma säng som en vuxen karl?

Ja det finns föräldrar som som säljer sina barn till pedofiler varje dag för mindre.
Föräldrar som av pengar och får vara nära en stjärna gladeligen 'ger' sina barn till stjärnan. Och MJ var ingen stjärna han var en legend.
Kolla hur gott mammorna pratar om honom även då dom vet vad deras söner gick igenom i dokumentären.

Jag förstår att Jimmy inte har förlåtit sin mamma. Vem fan skulle det?

Och vf var det bara småpojkar som Michael ville sova med och ha med sig på turneé? Vart är alla sjuåriga flickor?

En i jackson familjen sa i en intervju att deras mamma brukade kalla MJ för 'That damn faggot'.

Och vi alla vet att hans två äktenskap var skenäktenskap och att hans barn inte är hans egna. Han ville inte ha svarta barn som riskerade att se ut som hans pappa Josef. Eller han själv för den delen då han hatade sitt utséende. Därav all plastik.

All grooming han höll på med. All manipulation; jag är så ensam jag behöver sova med din sjuåring. Vad det nu är för ursäkt? Han grät krokodiltårar. Höll familjen ifrån pojkarna mer och mer. Att han var Peter Pan. Han sa detta i intervjun med Bashir. Att han aldrig haft en barndom och därför stannat av i utvecklingen mentalt och var ett barn själv.
Att pedofiler kan låtsas vara kompis och 'barnlika' i sinnet är vida känt.

Nä den här mannen var en manipulativ narcissist av rang.
En av pojkarnas mamma sa även att han sagt i telefonen när hon inte ville skicka pojken; 'jag får alltid som jag vill'.

Jag tror MJ var pedofil.
Citera
2019-03-09, 12:27
Medlem
fulgarvets avatar
Kanske finns det en anledning till att pojken ifrån 'ensam hemma' filmerna blev heroinist.
Citera
2019-03-09, 12:31
Avslutad
Vad kommer det här innebära framöver? Slutspelat Michael Jackson låtar på radion och Spotify?
Citera
2019-03-09, 12:42
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianaChechik
Det är bara skitsnack att Michael var pedofil,
hade det varit sant så hade det självklart kommit fram tidigare,
de är bara ute efter pengar

Det kom fram redan 1993 när han betalade av ett offer för att slippa rättegång. En vanlig dödligs karriär hade varit över där.
MJ klarade sig pga att hans fans är rena sektmedlemmarna i sin idoldyrkan.

Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Vilket knäpp logik. Macaulay Culkin och Corey Feldman försvarar MJ och de har det mycket gott ställt jämfört med MJs påstådda offer. De andra som anklagat MJ har inte haft mycket pengar, MJ hade massvis med rika barn omkring sig och ingen har anklagat honom för något.

Klassisk peddotaktik att ge sig på svagare offer.
Citera
2019-03-09, 12:44
Medlem
Neolitikums avatar
https://www.youtube.com/watch?v=rgSbSotJgUY
Citera
2019-03-09, 13:23
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jag tror inte på dem. De är ute efter pengar.
Å andra sidan så har det väl hela tiden funnits folk som tjänat pengar på att få det att verka helt normalt för en 40-50 årig man att veckovis dela hotellrum med tolvåriga pojkar.
Citera
2019-03-09, 13:28
Medlem
Jag uppfattar Michael Jackson som en mycket tragisk person, och jag beklagar verkligen, verkligen de mycket unga pojkar som råkade komma i hans väg. De vuxna - inte "pseudo-vuxna" som Michael Jackson själv - borde ha ingripit och räddat småpojkarna.

Själv var jag aldrig intresserad av hans musik, så det spelar inte mig någon roll om radion spelar hans musik eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in