2019-03-09, 11:38
Medlem
Vad använder ni för produkter när vi städar hemma? Gulsåpa? Grönsåpa? Diskmedel? Någon specifik trasa? Vill göra hemmet så kliniskt som möjligt!
Citera
2019-03-09, 11:45
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Vad använder ni för produkter när vi städar hemma? Gulsåpa? Grönsåpa? Diskmedel? Någon specifik trasa? Vill göra hemmet så kliniskt som möjligt!

Har en egen mix i en sprayflaska med lite diskmedel, vatten, äppelcidervinäger, & ytdesinfektion (kan köpas på Apoteket)
Citera
2019-03-09, 12:01
Medlem
knallpulver-fikuss avatar
Jag har blandat vatten och grönsåpa i en flaska och applicerar detta på en vanlig varm, fuktig disktrasa. Resultatet blir mycket bra - alltid skinande rent.
Citera
2019-03-09, 12:14
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag använder min fru.
Citera
2019-03-09, 12:48
Medlem
Rafos avatar
Grund och botten grön såpa.

Bakpulver och ättika för mycket annat.

Fönster puts.

Och så lite diverse typ.

Vardags städningen är då med grön såpa och ättika/Bakpulver. Men när man storstädar eller något specifikt så kommer kemikalierna fram ibland.
Citera
2019-03-09, 13:06
Bannlyst
Diskdukar i linne och diskborstar i trä med tagel såklart. Miljövänligt ska det vara. Ättika, citron, såpa, galltvål etc. är bra.

Speglar kräver endast rätt fiberduk så räcker det med vatten Rengöra fönster räcker med vatten osv.
Citera
2019-03-09, 14:17
Bannlyst
Såpa, ättika och diskmedel för det mesta, bikarbonat ibland
Citera
2019-03-09, 14:56
Medlem
knallpulver-fikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafo
Grund och botten grön såpa.

Bakpulver och ättika för mycket annat.

Vardags städningen är då med grön såpa och ättika/Bakpulver. Men när man storstädar eller något specifikt så kommer kemikalierna fram ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Diskdukar i linne och diskborstar i trä med tagel såklart. Miljövänligt ska det vara. Ättika, citron, såpa, galltvål etc. är bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Såpa, ättika och diskmedel för det mesta, bikarbonat ibland
Hur gör ni när ni använder ättika som rengöringsmedel - blandar ni ut det med vatten eller nåt..?
Senast redigerad av knallpulver-fikus 2019-03-09 kl. 14:58.
Citera
2019-03-09, 15:58
Medlem
S.O.Stolps avatar
Använder en bra fiberduk och vatten för vardagsstädning. Lite klorin i badrummet ibland.
Citera
2019-03-09, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knallpulver-fikus
Hur gör ni när ni använder ättika som rengöringsmedel - blandar ni ut det med vatten eller nåt..?
Jag blandar ättika (trefyra korkar + nån till) med en skvätt såpa i en sprayflaska, bra där det blir kalkavlagringar både toa o kök.
Diskmedel till luckor i kök och på toa
Citera
2019-03-09, 21:33
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare

Har en ång"maskin" som man kan använda på i princip alla ytor. Den har en avtagbar enhet också så man kan ångstäda badrummet o köket också. Den funkar bra till speglar o fönster med. Då behöver man inga medel heller. Sparar lite pengar på det och är bra för miljön OCH för dina lungor.
Annars använder jag mig nästan uteslutande av grönsåpa för det kan man ju också ha överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in