2019-03-09, 10:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det fetade.
Men vem har lämnat denna uppgift?
Det finns ingen officiell uppgift att detta stämmer. Det finns däremot hur mycket trådsanningar här så det svämmar över.
Detta är ju typiskt när inget läcker ut under pågående förundersökning och då får man hitta på något som ska passa in i bilden.
Till slut tror man på uppgifterna och spekulationerna som skrivs här.
Helt tyst har det väl inte varit ändå. Vi har ju kunnat läsa i tidningarna om när, var och hur åklagaren tror att LW bragdes om livet. Det har också stått mycket om vittnesiakttagelser som gjordes i området vid tidpunkten för brottet. Man har också gått ut och berättat om den tekniska bevisningen, som verkar kunna vara ovanligt omfattande.

Anledningen till att det saknas uppgifter om hur SD och hans (fd?) fru har/hade det i sitt äktenskap kan ju vara att det helt enkelt inte anses vara intressant för utredningen.
Citera
2019-03-09, 10:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Helt tyst har det väl inte varit ändå. Vi har ju kunnat läsa i tidningarna om när, var och hur åklagaren tror att LW bragdes om livet. Det har också stått mycket om vittnesiakttagelser som gjordes i området vid tidpunkten för brottet. Man har också gått ut och berättat om den tekniska bevisningen, som verkar kunna vara ovanligt omfattande.

Anledningen till att det saknas uppgifter om hur SD och hans (fd?) fru har/hade det i sitt äktenskap kan ju vara att det helt enkelt inte anses vara intressant för utredningen.

Alla nära relationer som en misstänkts person har, är intressanta i en utredning. En sådan kartläggning är en central del i utredningsarbetet.
Citera
2019-03-09, 10:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Alla nära relationer som en misstänkts person har, är intressanta i en utredning. En sådan kartläggning är en central del i utredningsarbetet.
Som jag har förstått de senare artiklarna har man under hösten/vintern övergått till att "jobba brett", dvs. att man nu i första hand intresserar sig för de relationer som brottsoffret hade.

Men visst, det är inte alls omöjligt att förundersökningen ser ut precis som den här tråden.
Senast redigerad av Draifos 2019-03-09 kl. 10:56.
Citera
2019-03-09, 11:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det fetade.
Men vem har lämnat denna uppgift?
Det finns ingen officiell uppgift att detta stämmer. Det finns däremot hur mycket trådsanningar här så det svämmar över.
Detta är ju typiskt när inget läcker ut under pågående förundersökning och då får man hitta på något som ska passa in i bilden.
Till slut tror man på uppgifterna och spekulationerna som skrivs här.

Men det JM skrivit tar du som fakta?
Citera
2019-03-09, 11:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Som jag har förstått de senare artiklarna har man under hösten/vintern övergått till att "jobba brett", dvs. att man nu i första hand intresserar sig för de relationer som brottsoffret hade.

Men visst, det är inte alls omöjligt att förundersökningen ser ut precis som den här tråden.

Jag hänger inte med i ditt resonemang. Tvivlar du på att utredare kartlägger misstänktas nära relationer, eller är det just i detta fall du misstänker att en sådan kartläggning ej gjorts?
Citera
2019-03-09, 11:09
Medlem
Citat:

Vad menar Du att man tidigare jobbat med "innan hösten/vintern" om det inte är relationer som brottsoffret hade?
Citera
2019-03-09, 11:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag hänger inte med i ditt resonemang. Tvivlar du på att utredare kartlägger misstänktas nära relationer, eller är det just i detta fall du misstänker att en sådan kartläggning ej gjorts?
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad menar Du att man tidigare jobbat med "innan hösten/vintern" om det inte är relationer som brottsoffret hade?
Vi tänker nog väldigt olika. Jag förstår inte ens era frågor.
Citera
2019-03-09, 12:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad tänker Du ang att HD åker iväg med en MGM?

För dig som inte känner SD är han endast en MGM. För HD är han den man hon älskat, valt att gifta sig med, skaffat två barn med och levt tillsammans i över tjugo år.

Jag hade också stått vid min mans sida om han blivit misstänkt för ett mord. Då skulle polisen minsann fått visa upp bevis bortom all rimligt tvivel för att jag ska tro på att den jag älskar är kapabel till det allra värsta.

Men du skulle slänga bort din man eller om ni är separerade pappan till dina barn helt åt sidan utan att begära bevis för hans skuld först?
Citera
2019-03-09, 12:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vi tänker nog väldigt olika. Jag förstår inte ens era frågor.

Det kanske beror på att du själv inte vet vad du nyss skrivit?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det fetade:

Citat:
Citera
2019-03-09, 12:47
Medlem
Honan6s avatar
Jag vet inte när SD gjort tillägg och ändrat sin text i en logg för en FTF den 13/4 -18. Han uppger att den ursprungliga "försvann". Loggen handlar om tillfället han mötte LW som hade fått färdtjänst till skogen och som skenade ifrån sin chaufför för att hinna ikapp SD med döttrar.

(Jag vet att det finns skarpsynta i tråden som tar skärmdumpar, så titta gärna igen på vad som stod innan SD ändrade loggen.)

"Min urspungliga logg försvann av någon anledning och nu när jag hittat den största delen och loggar om så har några månader gått. Ser tillbaka med stort vemod. Det här blev sista gången jag och Soft möttes i en FTF-duell. Så många minnen, så mycket historia. Saknad, men aldrig glömd [<3]"

Citera
2019-03-09, 13:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmadyamal
Det är ofta många olika bilar utanför hans hus, någon som vet varför?

Enligt hans geocachloggar så lånar han ofta
vänners och grannars bilar.
Det har spekulerats här om att orsaken kan vara
att han roas av att leka katt och råtta med polisens
spanare.
(Han har kanske inte så många andra att leka med
nu för tiden.)
Senast redigerad av gloriouslife 2019-03-09 kl. 13:14.
Citera
2019-03-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Enligt hans geocachloggar så lånar han ofta
vänners och grannars bilar.
Det har spekulerats här om att orsaken kan vara
att han roas av att leka katt och råtta med polisens
spanare.
(Han har kanske inte så många andra att leka med
nu för tiden.)