2019-03-09, 07:44
Medlem
Stones avatar
Media är för jävla tysta i att gräva i hur mycket Annie Lööf visste och tillät. Det snackas om att första kvinnan slog larm 2016 men vi vet att ett dylikt beteende inte kommer plötsligt. Lars Ohlys problem var ju långt kända.
Citera
2019-03-09, 07:48
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Läser man tråden inser man hur många beta-män som finns här.

Har ni aldrig undrar varför ni inte får ligga trots att ni respekterar kvinnor? Eller varför Muhammed och Abdallah får knulla dubbelt så många svenska tjejer än ni nånsin kommer få?

Jo därför att visa sånt här intresse faktiskt funkar, inte ofta men regelbundet kanske 1 gång av 15. Vissa tjejer gillar sån här uppmärksamhet. Allt från white-trash till fina flickor från Djursholm.

All respekt till Eskil, Han är en ordentlig karl. Dock får man ifrågasätta hur jävla dum man får vara att försöka lägra politiker-kollegor istället för en oskyldig 18-årig kommunal sommarjobbare på någon bruksort på något kommunalt besök
Det fetade!
Va fan är det för ratio? Gå in med 8 miljoner eller HELA din karriär i ett projekt, med 1:15 ggr chans att överhuvud taget få igen insatsen?
Själv väljer jag med omsorg och gör vinst med avkastning i 50% av fallen
Citera
2019-03-09, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av salvelinus
Det fetade!
Va fan är det för ratio? Gå in med 8 miljoner eller HELA din karriär i ett projekt, med 1:15 ggr chans att överhuvud taget få igen insatsen?
Själv väljer jag med omsorg och gör vinst med avkastning i 50% av fallen

Var ju det jag i princip skrev i sista stycket Riktigt dumt med politiker-kollegor.

Sen så spelar det ju ingen roll om du får avkastning i 50% utan det är ju hur ofta man får ligga som spelar roll.

Kör man på varenda brud man kan i princip, får man ju ligga typ var fjärde eller femte dag, medan du med dina 50% med "omsorg" kanske ligger på en i månaden.
Senast redigerad av priz 2019-03-09 kl. 08:07.
Citera
2019-03-09, 07:52
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Haha, många konspirationsteorier i tråden.

Det enda man ska fokusera på är ju varför Centern sopat det här under mattan så länge, moderaterna och centerkvinnorna själva har ju rapporterat detta sedan flera år.

Svaret är ganska enkelt : människor som är i underläge i en organisation är rädda för träda fram, man är rädd om sitt jobb, position, anseende. etc

Det ÄR ingen lätt grej att anmäla någon i Maktposition för sexuella trakassarier eller härskare stil mot sina underställda i en organisation.

Meetoo har gjort att flera människor äntligen vågar träda fram om sådant här.
Sådana här dåliga chefer och ledare skall bara bort!!

Man kan på goda grunder anta att detta pågått i åratal.
Citera
2019-03-09, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Att lägga handen på någons lår är ett sätt att visa sexuellt intresse. Den svenska kvinnan är så skör att allt oönskat sexuellt intresse är att betrakta som ett sexuellt övergrepp. Det är så allvarligt att gärningsmannen inte ens ska tillåtas att be om förlåtelse för sitt beteende.

Feminismen som samhällsfenomen bygger på segregation mellan könen och en i grunden fientlig retorik.
Helt korrekt, men för att vara mer exakt, så bygger den på en pervertering av den marxistiska dialektiken, där den antagonistiska motsättningen mellan arbetare och storfinans ersätts med en påhittad antagonistisk motsättning mellan kvinnor och män. I marxistisk terminologi kan en antagonistisk motsättning bara lösas genom ena gruppens förintelse eller fullständiga kapitulation, och det är det man strävar mot.
Citera
2019-03-09, 08:14
Medlem
arbetets avatar
En fråga: är det bara M-kvinnor som blivit tafsade på eller finns det kvinnor med andra partibeteckningar som offer?
Citera
2019-03-09, 08:37
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Intressant.

Jag minns att jag reagerade på att Eskil Erlandsson gifte om sig för några år sen med en mycket yngre kvinna. Jag är helt emot att diskutera politikers utseende när man diskuterar personens politiska gärning, men ett giftermål är ju inte en politisk gärning, och när det gäller hans äktenskap reagerade jag på att Eskil Erlandsson inte ser särskilt vacker ut, och att han var så mycket äldre än sin nya fru. Vad såg hon hos honom?

Jag minns att jag tänkte att Eskil Erlandsson var för gammal och för icke-snygg för att vilja ha sex med unga kvinnor. Det är väl fördomsfullt tänkt av mig, det medger jag. Men titta på den här bilden av Eskil Erlandsson:

https://pbs.twimg.com/profile_images/566173198559883264/gmxK-o8x.jpeg

Jag tror inte att det är många kvinnor som tycker att han är snygg. Då är det rätt motbjudande att han har gett sig själv rätten att tafsa på kvinnor som med all sannolikhet inte har varit intresserade av honom.

Tycker ni killar att jag pratar dumheter? Tänk då på hur ni själva hade reagerat ifall en överårig och inte alls snygg politikertant som Margit Paulsen hade kommit fram och kladdat på er. Skulle ni ha blivit smickrade?

https://www.svtstatic.se/image/wide/992/1992193/1398343504?quality=70&format=auto
Kanske inte smickrad, men däremot tämligen oberörd! Värre är dessa kramgödslare som i tron att sprida nån slags falsk tröst eller glädje tar sig friheten att penetrera ens personliga sfär med närgångna flottiga ansikten!
Nej hellre då ett fast tag i skrevet, eller ett nyp i arslet från den kvinnliga sidan
Citera
2019-03-09, 08:44
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En fråga: är det bara M-kvinnor som blivit tafsade på eller finns det kvinnor med andra partibeteckningar som offer?

Det finns säkert kvinnor i Mp och V som önskar
att Eskil utövat "handpåläggning" på dem. Tillhör man de partierna så har man byggt hela sin identitet på att dra på sig offerkoftan i tid och otid. .
Citera
2019-03-09, 09:12
Medlem
Det var väl centern med Lööf som ville introducera månggifte i Sverige för ett antal år sedan.
För att få ihop en samling fruar måste man visa sig tillgänglig och börja treva någonstans. Att han har intresse för just moderater är däremot intressant.
Citera
2019-03-09, 09:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Det finns säkert kvinnor i Mp och V som önskar
att Eskil utövat "handpåläggning" på dem. Tillhör man de partierna så har man byggt hela sin identitet på att dra på sig offerkoftan i tid och otid. .
Jag tänkte mer på en konspiration.
Citera
2019-03-09, 09:40
Bannlyst
Han går inte lottfri iom att han avgick själv?
Citera
2019-03-09, 09:42
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Var ju det jag i princip skrev i sista stycket Riktigt dumt med politiker-kollegor.

Sen så spelar det ju ingen roll om du får avkastning i 50% utan det är ju hur ofta man får ligga som spelar roll.

Kör man på varenda brud man kan i princip, får man ju ligga typ var fjärde eller femte dag, medan du med dina 50% med "omsorg" kanske ligger på en i månaden.

Du har helt rätt. Före metoo, allt feministgnäll, Fi och alla ruggugglors landvinningar var det ingen riskabel insats att lägga handen på någons knä eller lår. Det värsta som hände var att man blev avvisad, ofta med ett leende. Idag jämställs ett sådant närmande med att brotta ner någon på golvet och lägga sig ovanpå och jucka.

Eskil E har inte hängt med riktigt. Han kör på som han alltid gjort. Lite bondlurkigt, oslipat gåpåigt. Har ju gett bra utdelning genom åren, liggen räknas i 100-tal. Det som funkat så bra i 30-40 år, visar sig nu jämställas med sexterror, Eskil E är brydd och förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in