2019-03-08, 17:17
Medlem
Ska hjälpa er på traven igen, fastän jag påpekat det innan. För ni håller er inte till vad som är simpelt och tydligt.

Betrakta bla det faktum att inte ett enda av de miljontals dokumenterade fossil världen över i olika museum uppvisar ett övergångsskede i skelettstruktur och detta bör förväntas vid påstådd evolution.

Detta gör en misstänksam, samtidigt som bibeln uppger att varje varelse är skapad enligt sin egen art.

En möjlig orsak är att evolution sker ögonblickligen, så att en förändrad skelettstruktur omvandlas omedelbart i ett endaste ögonblick.

Hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe he!
Citera
2019-03-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Ska hjälpa er på traven igen, fastän jag påpekat det innan. För ni håller er inte till vad som är simpelt och tydligt.

Betrakta bla det faktum att inte ett enda av de miljontals dokumenterade fossil världen över i olika museum uppvisar ett övergångsskede i skelettstruktur och detta bör förväntas vid påstådd evolution.

Detta gör en misstänksam, samtidigt som bibeln uppger att varje varelse är skapad enligt sin egen art.

En möjlig orsak är att evolution sker ögonblickligen, så att en förändrad skelettstruktur omvandlas omedelbart i ett endaste ögonblick.

Här finns en lista, men du kanske menade något annat?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_transitional_fossils

Eftersom evolution inte har något slutmål, så kan man väl säga att allt är i övergångsskede? Eller tänker jag fel då?

Dessutom; vad har detta med Gud och bibeln att göra? Den blir ju inte sann för att evolutionsteorin falsifieras.
Citera
2019-03-08, 17:43
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Varför skall du uttala dig om sådant du inte kan något om?!

Redan i grundskolan fick jag lära mig att Svaret på en Multiplikation heter Produkt!
En Faktor/Kvot är Resultatet av en Division.

En Produkt är ett Resultat av flera Faktorer.
Faktor är Del av Produkt.

Har du verkligen inte uppnått kunskapsnivån som krävs för att gå ur mellanstadiet?

Och hur var det med bokstavstroendet?

1 Är en Faktor av 0.
Man kan också se det som att 1 är En Produkt av 0^1 eller 0*0 eller Kvoten av 0/0 eller 0/1.
Vilket ord eller synsätt man väljer är av mindre betydelse, vikten ligger vid att förstå talen 0 och 1.

Jag är dock inte förvånad över att Jante värderar språket över förståelsen.

Var gick du i skolan?
En faktor har inget med division att göra.
Citera
2019-03-08, 17:48
Medlem
AXKYA131313s avatar
Bibeln är sann för den som uppfattat sanningshalten i innehållet.

Bibeln innehåller Mycket Sanning.
Trots att bokstavsTroende Ateister som inte ens Läst den förnekar detta.
Allt är inte sant, men överväldigande sanningar finns däri.

Detsamma gäller Koranen, vad än de räddhågsna tycker om saken.

Angående Evolutionsteorin, Så är den endast en teori om den biologiska utveckligen.
Att utveckling skett och fortsätter att ske är uppenbart, men exakt Hur - är nog en fråga vi aldrig får svar på.

Evolution existerar, men vår teori om saken har givetvis fundamentala brister.
Jag förväntar mig inte att vi kräk ska lyckas formulera en perfekt hypotes om vår tillblivelse.
Citera
2019-03-08, 17:49
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo

Det borde du ta upp på en tråd som handlar om ifall bibeln är sann eller liknande.
Evolution bevisar i sig inte att det inte finns någon gud, bara möjligen att beskrivningen av gud i bibeln inte är korrekt. Det kan ändå finnas en gud eller flera gudar eller ingen gud alls.
Citera
2019-03-08, 18:02
Medlem
Citat:

Bibeln innehåller Mycket Sanning.
Trots att bokstavsTroende Ateister som inte ens Läst den förnekar detta.
Allt är inte sant, men överväldigande sanningar finns däri.

Detsamma gäller Koranen, vad än de räddhågsna tycker om saken.

Angående Evolutionsteorin, Så är den endast en teori om den biologiska utveckligen.
Att utveckling skett och fortsätter att ske är uppenbart, men exakt Hur - är nog en fråga vi aldrig får svar på.

Evolution existerar, men vår teori om saken har givetvis fundamentala brister.
Jag förväntar mig inte att vi kräk ska lyckas formulera en perfekt hypotes om vår tillblivelse.
De flesta ateister jag talat med anser att det finns sanning i bibeln. Det gör det även i Harry Potter.
Evolution tar inte upp hur liv skapades, det handlar om vad som hände efteråt.
Citera
2019-03-08, 18:09
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
De flesta ateister jag talat med anser att det finns sanning i bibeln. Det gör det även i Harry Potter.
Evolution tar inte upp hur liv skapades, det handlar om vad som hände efteråt.
Vilken av de två böckerna tror kiss innehåller mer sanning?

En teori om Evolutionen vill förklara Att och Hur det vi kallar Liv Skapas/Utvecklas.
Hur vi blivit till människa från encelliga organismer, men helst även hur dessa organismer blivit till.
Alltså just Sanningen (1/”Gud”)! Som alla andra vetenskapliga teorier
Tror jag

Ni törs ju inte ens tro
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 18:39.
Citera
2019-03-08, 18:37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Cirkelresonemang.
Citera
2019-03-08, 18:40
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Cirkelresonemang.
Inget så mycket går i cirklar som du och dina förmågor

”Cirkelresonemang” är din Definition

Det är klart att du inte förmår se eller göra annat

Om du läser om min mening du citerade 10.000ggr och sen sover på saken de nästa 10 åren, då kanske du förstår vad jag nästan kan ha menat. Jag är ärlig nu Conny, med gott uppsåt: Du är urbota
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 18:48.
Citera
2019-03-08, 18:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du känner inte Naturen som något annat än en del av vad som utgör Dig.
Du vill inte släppa tanken på att kanske någon annan än Husse och Matte är mer intelligent än du.
Antagligen vill du inte värdesätta eller förstå något annat än din trygghet och ditt Ego.

Att Tveka är att Tänka.
Att Bestämma är att Leva.

Allt Tvekar, Allt Bestämmer Utfall. Det är Vetenskapliga Fakta
Beslut är beroende av Pragmatik.
Att förmå beslutsfattande, Det är Intelligens.

Kraft är det som Alla Beslut mynnar ur.

Kom tillbaka när du börjat acceptera dig själv.

Meningslöst ordbajseri.
Återkom när du har bevis för någon gud eller i ditt fall, ett intelligent universum som liknas vid gud. Ovanstående är det inte.
Citera
2019-03-08, 18:55
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Meningslöst ordbajseri.
Återkom när du har bevis för någon gud eller i ditt fall, ett intelligent universum som liknas vid gud. Ovanstående är det inte.

Citat:

Om du läser om det du citerade 10.000ggr och sen sover på saken de nästa 10 åren, då kanske du förstår vad jag nästan kan ha menat. Jag är ärlig nu, med gott uppsåt: Du är urbota

Tyck och Tro vad du vill. Förstå, det kommer du aldrig att göra.
Kunskap och Förståelse är vitt olika

Men att du spenderar din ”fritid” (gissar att du inte har mycket annat) på att peka på att argumentation inte är bevisning i detta ämne....

Det Bevisar hur det ligger till med Dig

Vill du inte bli fri din uselhet?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 19:33.
Citera
2019-03-08, 19:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Om du läser om min mening du citerade 10.000ggr och sen sover på saken de nästa 10 åren, då kanske du förstår vad jag nästan kan ha menat. Jag är ärlig nu Conny, med gott uppsåt: Du är urbota
Ditt cirkelresonemang består, oavsett hur många gånger det citeras. Det är inte min definition, det är en allmän definition.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in