2019-03-08, 15:33
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Jag antar att det här är samma fall

https://news.cision.com/se/aklagarmyndigheten/r/atal-for-forsok-till-mord--grov-mordbrand-m-m-,c2759230

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Oj, jag troddes allt var nedlagt. Skönt att hon äntligen ställs inför rätta. Hoppas hon fälls. Rena turen att hon inte är en mördare.

Mordförsök och gruvbrand handlar om många, många år i fängelse.

Jag ska fråga i FUP-tråden.

Sådärja, nu har tiden hunnit ikapp sliddjuret
Ser att det utöver mordförsök och mordbrand även handlar om bedrägerier och urkundsförfalskning.
Funderar på hur långt tillbaka i tid hon varit bedräglig. Om det kan varit ända tillbaks till 14 april 2012
Men vad vet jag, hon kan ju talat sant där (hal is idag)
Citera
2019-03-08, 15:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Sådärja, nu har tiden hunnit ikapp sliddjuret
Ser att det utöver mordförsök och mordbrand även handlar om bedrägerier och urkundsförfalskning.
Funderar på hur långt tillbaka i tid hon varit bedräglig. Om det kan varit ända tillbaks till 14 april 2012
Men vad vet jag, hon kan ju talat sant där (hal is idag)

Var det då våldtäkten var? Totalt ljug. Det är uppenbart.
Citera
2019-03-08, 15:55
Medlem
Edit:
Fick en bild tagen från pt.se där det står bl.a:
Citat:
Kvinnan har i förhör erkänt att hon använt försäkringspengarna och förfalskat sambons namnteckning för att ta olika lån i hans namn.
– Hon har mått oerhört dåligt under den här perioden när spelmissbruket har eskalerat. Det är därför hon har gjort sig skyldig till bedrägeriet som hon erkänner rakt av, säger kvinnans försvarare.
Citat:
Hon förnekar att ha anlagt branden eller förgiftat sin sambo.
– Hennes psykiska mående har resulterat i att hon har haft självmordstankar, självmordsplaner och dessutom genomfört självmordsförsök. Växtdelarna har inte varit avsedda för någon annan än henne själv. Advokaten konstaterar också att man inte har hittat några spår av gifter i sambons kropp.
Citat:
Lappen som hittats där kvinnan bland annat skriver att hon vill se honom död har kvinnan en förklaring.
– Det handlade om att hon var frustrerad på honom.
Vad säger din klient om livförsäkringen?
– Hon ville försäkra barnen om en trygg framtid när hon har tagit livet av sig. Dessutom är det inte en giltig livförsäkring.
Senast redigerad av Plogbil 2019-03-08 kl. 16:29.
Citera
2019-03-08, 16:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Edit:
Fick en bild tagen från pt.se där det står bl.a:

Tack!

Där ser man. Spelmissbruk som är bevisat eller spelmissbruk hon hittat på för att få lite sympati? Det är en FUP på väg till tråden (inte anskaffad av mig) och där får vi nog se bevis på hur hennes ekonomi var.

Känn bara som en massa undanflykter. Hon är söt och många av hennes närmaste vill nog bara tro gott om henne. Att hon är helt oskyldig förutom till urkundsförfalskning och bedrägeri, dvs de saker som hon inte kan ljuga om. Men jag förmodar att polis och åklagare har samlar ihop bra med bevis och har en tydlig redovisning av hur allt hänger ihop.
Citera
2019-03-08, 21:53
Medlem
Killyourselfs avatar
Den 25-åriga kvinnan skaffade giftiga ämnen och misstänks ha lag dem i sambons smoothies.

Han fick kramper och andningsuppehåll – och fick föras akut till sjukhus flera gånger

– Jag påstår att gifterna syftade till att döda sambon, säger kammaråklagare Ulla-Karin Lindström i ett uttalande

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VPbwz/kvinna-atalas--skulle-giftmorda-sin-sambo
Citera
2019-03-08, 22:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Den 25-åriga kvinnan skaffade giftiga ämnen och misstänks ha lag dem i sambons smoothies.

Han fick kramper och andningsuppehåll – och fick föras akut till sjukhus flera gånger

– Jag påstår att gifterna syftade till att döda sambon, säger kammaråklagare Ulla-Karin Lindström i ett uttalande

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VPbwz/kvinna-atalas--skulle-giftmorda-sin-sambo

Ojoj, historien blir bara värre och värre.

Emilia Öberg Burvall, Skellefteå, är en människa utan samvete:

- Hon har bränt ned huset de bodde i och tagit försäkringspengarna.
- Hon har tömt sin dåvarande sambos bankkonton.
- Hon har sålt en 4-hjulning de hade för att enligt henne få pengar till mediciner för en cancerbehandling. Jag förmodar att hon inte alls hade cancer.
- Hon har tagit livförsäkringar på honom på 3 miljoner.
- Hon har odlat gifter hemma och har även skaffat gifter.
- Hon har vid minst 3 tillfällen försökt döda honom. Han tror det är 7 tillfällen.
- Han har blivit svårt sjuk och fått läggas in på sjukhus.
- Hon har skrivit om hur hon ska döda honom där han ligger på sjukhuset.
- Hon har använt hans bank-ID och lånat 1,4 miljoner i hans namn.

Lägg till det den tvivelaktiga våldtäkten som hon tidigare fått pengar för.

Allt detta enligt henne själv för att hon var spelberoende.

Johanna Möller-varning på henne!
Citera
2019-03-09, 00:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
I en artikel så stod det att hon hävdade att gifterna skaffade hon för att hon mådde illa och vile dö. Inte för att döda.

Inte ett dugg troligt. Beställa hem en växt och tillreda den är att gå över ån efter vatten. Alldeles för omständligt. Och en stor osäkerhet kring vad som är dödlig dos.

Det är t ex mycket snabbare och effektivare att gå ut framför en lastbil alternativt frontalkrocka med en lastbil. Eller hoppa från en hög bro med tyngder i fickan. Eller stryphänga sig i ett handtag. Har aldrig hört att någon sitter och mixtrar ihop gifter utan att säkert veta dödlig dos och sedan hoppas på det bästa. Och det var ju uppenbart att det inte fanns en definitiv dödlig dos för hennes dåvarande sambo överlevde ju flera försök.

Sen om hon ändå skulle dö, varför inte teckna livförsäkringarna på henne själv istället och få dödsfalket att se ut som en olycka? Då skulle ju hennes sambo ha pengar att leva för. Men hon tecknade livförsäkringen på honom...

Undrar hur hennes nuvarande man mår? Han har säkert inte vetat allt hon gjort och har nog svårt att ta in det hela. Vill nog tro att hon är oskyldig, men om han törs läsa FUP:en, så är han otroligt korkad om han då fortfarande tror på att hon är det bästa som hänt honom. Skulle inte förvåna mig om hon lagt all skuld på exet och fått honom att framstå som den onde. Att hon är oskyldig och ett offer utsatt för en komplott. Klassiskt beteende hos en del riktigt farliga kvinnor vars trådar jag följt hör på FB.

Kan hon ha fortsatt spela och bränt även nya mannens pengar? Hon kanske är den som sköter ekonomin och räkningarna i hemmet. Han kanske inte vet hur det står till med ekonomin.

Ska bli intressant om tömningen av datorn verkligen visar på ett spelmissbruk. Eller om det är något hon drar till med för att få sympati istället för att vara girig.

Varför dröjde åtalet så länge? Var det bevis som fortfarande behövde samlas in och tolkas? Eller väntade man till bebisen kommit ut och blivit lite större?
Citera
2019-03-09, 07:07
Medlem
Betydligt värre än vad man föreställt sig, denna fup vill man gärna ta del av.

Undrar om det kollas upp om ev livförsäkringar på nya karln?
Citera
2019-03-09, 10:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Betydligt värre än vad man föreställt sig, denna fup vill man gärna ta del av.

Undrar om det kollas upp om ev livförsäkringar på nya karln?

Jag håller med dig. Så här illa trodde jag inte det var. Och eftersom åtalet dröjde trodde jag inte de hade tillräckligt på henne.

Det skulle jag inte tro att man gör. Man inriktar sig väl på det som skett, dvs det hon åtalats för.
Citera
2019-03-10, 00:50
Medlem
Terpentinos avatar
pt.se (google)

Citat:
Giftkvinnan förnekar mordförsök - Piteå-Tidningen
https://www.pt.se/nyheter/pitea/giftkvinnan-fornekar-mordforsok-11149828.aspx
Växtdelarna har inte varit avsedda för någon annan än henne själv, säger ... konstaterar också att man inte har hittat några spår av gifter i sambons kropp.

Visst var det sjukhusets utredning som inte fann något gift? I så fall är det knappast något att dra något stora växlar på.
Många gifter är svåra att spåra och sjukhusets erfarenhet på området är nog rätt begränsad.

Såg det skrivits att MGM sagt att orsaken hon tecknade en livförsäkring på sin dåvarande kille var att hon ville trygga barnens framtida försörjning sedan hon själv tagit sig av daga.

Uttalandet känns verkligen som en efterkonstruktion - en livförsäkring ger ju utdelning först när någon dör, om barnen skulle få några pengar medans de var barn måste ju hennes ex avlida medans de var barn, alltså i närtid. Var det det hon räknade med skulle ske av en slump då eller...
Jag tror nog hon åker på rubbet här
Ser verkligen fram mot denna Fup
Citera
2019-03-11, 15:47
Medlem
Skulle du ha lust att lägga upp FUPen här när du mottagit den? I så fall skulle jag vara dig mycket tacksam.

Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Stämningsansökan:

https://docdro.id/bTE1S19
https://docdro.id/PVyWN8i
Citera
2019-03-12, 11:31
Medlem
hum.by.666s avatar
PostNords motto: "Alltid sent är bättre"... här är i alla fall den utlovade FUP:en:

aktbil. 51
aktbil. 56
aktbil. 57
aktbil. 58
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här