2019-03-08, 14:38
Medlem
HGs avatar
Tycker faktiskt lite synd om Eskil....

Vet någon vad han exakt har gjort vid dessa tillfällen? Antar att han har varit full?
Citera
2019-03-08, 14:50
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hittade ett personporträtt av Eskil författat 2012
Eskil föddes i en syskonfamilj av småländska stutbrottare i Torpa församling, och han tillbringade ungdomsåren som stråtrövare kring gränsen mot Sjuhäradsbygden. Han tycks tidigt ha utmärkt sig bland övriga smålänningar som särskilt smygig och lömsk, för de gamla vet att berätta att man inte hör Eskil komma. Man märker bara en svag odör någonstans mellan lök och gödsel, och förstås dödens kalla fingrar som smeker en över ryggen. Sen innan man vet ordet av har Eskil kommit och gått, och efter sig lämnat länsade skafferier, brända åkrar, lemlästade grisbönder, och ett hav av skändade jungfrur.
/Provokatör

Tack för den!
Citera
2019-03-08, 14:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
"Fittstimmet" har snart rensat bort alla män från politik och media. Nu är det bara kärringar av båda könen som styr och bestämmer "värdegrunden" som befolkningen har att lyda. Att vi gav kvinnorna rösträtt var ett stort misstag. De är inte mogna uppgiften.
Ja, här har vi en riktig karl som vet att ta för sig. Så fort en man beter sig som en man blir han utsatt för denna typ av smutskastning.
Citera
2019-03-08, 14:53
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Vet någon vad han exakt har gjort vid dessa tillfällen? Antar att han har varit full?
Han hade lagt handen pa en moderatkvinnas knä vid lunchen i matsalen pa riksdagshuset. Och varit nykter! Ngn moderatkvinna som trätt fram. Star i traden.
Citera
2019-03-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Han har lagt handen på vissa kvinnors lår. Troligen i samband med middagar där det har intagits alkohol.
Det är väl inte okej att göra så, men det kan ju inte anses vara grovt ofredande i alla fall.
Citera
2019-03-08, 14:56
Medlem
Conceptions avatar
Är det bara jag som drar paralleller till Benny Hill när jag ser Eskil Erlandsson?

Han känns som en sådan filur direkt när man ser honom.
Citera
2019-03-08, 14:58
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Alla som sett debatter där Erlandsson medverkat, borde svinga ett par bägare ikväll och skråla. Maken till jubelåsna har inte svensk politik skådat sedan John Bouvin besudlade plenisalen. Hur Erlandsson ens fått ett green card till Riksdagshuset är en skymf mot skattebetalarna. Äntligen åker gödsvinet ut.
Citera
2019-03-08, 15:04
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Alla som sett debatter där Erlandsson medverkat, borde svinga ett par bägare ikväll och skråla. Maken till jubelåsna har inte svensk politik skådat sedan John Bouvin besudlade plenisalen. Hur Erlandsson ens fått ett green card till Riksdagshuset är en skymf mot skattebetalarna. Äntligen åker gödsvinet ut.

Mitt starkaste minne är när han (eller var det tvärtom?) utmanade Fridolin på en debatt om landsbygd. Då fick två jubelidioter briljera. Insåg att dessa två partier är landsbygdens stora fiende. De hade ingen aning om vad frågorna de fick från publiken handlade om.
Citera
2019-03-08, 15:04
Medlem
Provokatörs avatar
Mitt under brinnande 'firande' av #metoo-året så tar sig alltså EE friheter i Riksdagens matsal.
M-riksdagsledamoten Cecilie Tenfjord-Toftby utsattes för Eskil Erlandssons tafsande i riksdagens lunchmatsal, i slutet av oktober förra året.

– Han satt bredvid mig i matsalen och plötsligt kände jag en hand på mitt lår, berättar hon.
Han har verkligen haft balls den där Eskil, vilket iofs framgår tydligt av bilderna som postats i tråden, men balls det har han det måste man ge honom.

Han kan väl iaf inte skylla på en lunchfylla när han tafsade på Cecilie.

/Provokatör
Citera
2019-03-08, 15:09
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är det bara jag som drar paralleller till Benny Hill när jag ser Eskil Erlandsson?

Han känns som en sådan filur direkt när man ser honom.

Snarare en.blandning av Benny Hill och snubben som Benny Hill slår i huvudet hela tiden
Citera
2019-03-08, 15:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Ja, det har varit uppenbart under en mycket lång tid att han är en arketypisk snuskgubbe. Bara genom att lyssna och titta på karln och hans bisarra utspel har man vetat detta. Synd att det tagit så lång tid att avsätta honom men skålar för att det äntligen blivit gjort.
Citera
2019-03-08, 15:14
Medlem
Mistofeless avatar
Eskil hade hört att kvinnor särar automatiskt på låren om en man lägger handen på kvinnans ena lår. Han blev som besatt av att undersöka denna eventuella reflex.

Snopet för honom att det inte tycktes stämma

Speciellt inte när det rör sig om feministiska riksdagskvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in