2019-03-08, 12:43
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
På sätt och vis, då många andra kommer med beläggen,men det är jag som tar beslutet. Men det har inte med vilja att göra. Det sker automatiskt, kan man säga.
Inser du inte själv vilket typ av person du är?
Läser du inte dina egna tankar? Läs ditt inlägg ovan tex.
Du har ingen vilja alls, förutom att tryggt stå mitt i flocken.

Tror du inte att Vilja är en funktion med bättre potential än Bekräftande?
Uppenbart svar: Nej

Du är en liiiten vilsen människa. För vissa är det "tur" att storebror kan leda.

Att "ombestämma" sig är inte svårare än att tänka om.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 12:46.
Citera
2019-03-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Inser du inte själv vilket typ av person du är?
Läser du inte dina egna tankar? Läs ditt inlägg ovan tex.
Du har ingen vilja alls, förutom att tryggt stå mitt i flocken.

Tror du inte att Vilja är en funktion med bättre potential än Bekräftande?
Uppenbart svar: Nej

Du är en liiiten vilsen människa. För vissa är det "tur" att storebror kan leda.

Att "ombestämma" sig är inte svårare än att tänka om.
Du verkade inte förstå mitt inlägg öht???

Men vi kan vända på frågan; du tror alltså på Gud för att du vill att Gud ska finnas. Sådana ”argument” är värdelösa. Önsketänkande kan du hålla för dig själv.

Men för att vara snäll ska jag förklara min position ännu en gång.Kanske förstår du denna gång...?
När jag menar att andra hjälper mig att ta reda på vad som är sant, så menar jag all den samlade kunskap som åtkommits genom historien. Utan den hade även du inte vetat om andra kontinenter existerat, t.ex Du verkar tro att om andra gjort jobbet så bara lyder man dem. Vilket är helt fel.
Som vanligt vill du inte ta din egna bevisvörda, utan du går på person istället.
Citera
2019-03-08, 13:03
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nu tänker jag göra såhär. Jag struntar i ditt off topic svammel och påhopp eftersom det ändå inte berör mig med tanke på det pallstående ursprunget.

Intelligens innebär förmågan att inta kunskap och att använda den. Naturen sysslar inte med det.

Inte nödvändigtvis.

Kraft kan inbegripa många saker. Även om vi skulle säga att tankeförmåga är kraft så innebär det inte att kraft är tankeförmåga.

Alltså har du inte kunnat bevisa din tes att vare sig naturen eller universum är tänkande eller intelligent.

Bara för att vi i naturen kan tänka innebär det inte att naturen i sig kan tänka.
Du känner inte Naturen som något annat än en del av vad som utgör Dig.
Du vill inte släppa tanken på att kanske någon annan än Husse och Matte är mer intelligent än du.
Antagligen vill du inte värdesätta eller förstå något annat än din trygghet och ditt Ego.

Att Tveka är att Tänka.
Att Bestämma är att Leva.

Allt Tvekar, Allt Bestämmer Utfall. Det är Vetenskapliga Fakta
Beslut är beroende av Pragmatik.
Att förmå beslutsfattande, Det är Intelligens.

Kraft är det som Alla Beslut mynnar ur.

Kom tillbaka när du börjat acceptera dig själv.
Citera
2019-03-08, 13:23
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Du verkade inte förstå mitt inlägg öht???

Men vi kan vända på frågan; du tror alltså på Gud för att du vill att Gud ska finnas. Sådana ”argument” är värdelösa. Önsketänkande kan du hålla för dig själv.

Men för att vara snäll ska jag förklara min position ännu en gång.Kanske förstår du denna gång...?
När jag menar att andra hjälper mig att ta reda på vad som är sant, så menar jag all den samlade kunskap som åtkommits genom historien. Utan den hade även du inte vetat om andra kontinenter existerat, t.ex Du verkar tro att om andra gjort jobbet så bara lyder man dem. Vilket är helt fel.
Som vanligt vill du inte ta din egna bevisvörda, utan du går på person istället.
Hallå? Jag uppfattade nog ditt inlägg mer sanningsenligt än du själv!
Jag tror inte på "Gud".. Jag känner absolut inte igen mig i att "jag vill att Gud ska finnas" heller.

Du besitter knappt ett ynk av historiens samlade kunskap. Du känner endast till vad du läst eller fått berättat.

Att förmå tänka själv, det törs du inte. Det enda du vill är att passa in.

Jag har inget att bevisa! Någon börda i frågan finns alltså inte, annat än hos dig själv.
Att jag gå på Person är ett sätt att påpeka Varför personer agerar som dem gör,
men också ett sätt att uppvisa min uppfattning om denne.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 13:28.
Citera
2019-03-08, 13:28
Medlem
Citat:
Hallå?
Jag tror inte på "Gud".. Jag känner absolut inte igen mig i att "jag vill att Gud ska finnas" heller.

Du besitter knappt ett ynk av historiens samlade kunskap. Du känner endast till vad du läst eller fått berättat.

Att förmå tänka själv, det kan du inte.

Jag har inget att bevisa! Någon börda i frågan finns alltså inte, annat än hos dig själv.
Att jag gå på Person är ett sätt att påpeka Varför personer agerar som dem gör,
men också ett sätt att uppvisa sin uppfattning om denne.
Jag har inga problem med att tro att Australien existerar, utan att själv varit dit och undersökt saken.
Jag tror även du resonerar lika om en massa saker, men du vågar inte erkänna att andra gjort jobbet åt dig. Du känner dig märkvärdig om du anser att du tagit reda på allt själv, men så är naturligtvis inte fallet.

Om du inte tror på Gud så har vi något gemensamt, för det gör inte jag heller.
Citera
2019-03-08, 13:31
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Jag har inga problem med att tro att Australien existerar, utan att själv varit dit och undersökt saken.
Jag tror även du resonerar lika om en massa saker, men du vågar inte erkänna att andra gjort jobbet åt dig. Du känner dig märkvärdig om du anser att du tagit reda på allt själv, men så är naturligtvis inte fallet.

Om du inte tror på Gud så har vi något gemensamt, för det gör inte jag heller.
Självfallet har jag inte lärt mig allt själv..!
Men ändå en hel del.

Jag förkastar inget, men Väljer att försöka begripa, och Tror på det som enligt mig är logiskt.
Men jag kan också "testa" att tro något för att se vart det leder. Ofta leder det till att jag lär mig något nytt!

Jag är inte märkvärdigare än någon annan, det är Jante som egentligen är speciell.

Du tror att Australien existerar därför att du fått det berättat, precis som jag själv i just den frågan.

Gudstro har jag dock insett är något som är Gott, så länge Tron är God.
Vilket verkar vara mer än du kan förstå, då du fått för dig att allt som enligt dig är "fel" också är dåligt.
Sanningen gör alla rädda, det är endast de som är mer nyfikna än skräckslagna som lyckas tro på denne.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 13:39.
Citera
2019-03-08, 13:40
Medlem
Citat:
Självfallet har jag inte lärt mig allt själv..!
Men ändå en hel del.

Jag förkastar inget, men Väljer att försöka begripa, och Tror på det som enligt mig är logiskt.
Men jag kan också "testa" att tro något för att se vart det leder. Ofta leder det till att jag lär mig något nytt!

Jag är inte märkvärdigare än någon annan, det är Jante som egentligen är speciell.

Du tror att Australien existerar därför att du fått det berättat, precis som jag själv i just den frågan.
Precis. Men det är mer än att jag bara fått det berättat. Det finns även en massa belägg som stöder påståendena om Australien.

Jag kan inte testa att tro något, däremot kan jag försöka sätta mig in i det som diskuteras.
När det kommer till Gud, eller snarare gudar, med tanke på alla tusentals definitioner, så finns det väldigt få bra argument. De flesta argumenten förutsätter redan att Gud finns och kan en massa saker. Så då stoppas Gud in i kunskapsluckorna hos folk.
Citera
2019-03-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Lögnen du just yttrade hittades på för att egoistiska människor vill fortsätta leva syndigt och slippa ta ansvar för den skit de sprider med sitt smutsiga leverne. För att inte känna sig sämst vill de dra med sig så många som möjligt i träsket.

Hor, avundsjuka, megalomani, girighet, frosseri, lögn mm. Barn växer upp med separerade föräldrar som tänkte mer på sina egna impulser är på barnens, familjens och samhällets bästa.
Allt för konsumtionen, singelhushåll är så på tapeten, köphysterin total. Megalomanin, jag jag jag, kolla in facebook, insta, youtube, alla ska synas från den snygga sidan med det senaste modet och frizyren och det falskaste leendet, med de längsta klorna slipade och lackade trendenligt.
Bonusföräldrar bonusbarn, expappor och exmammor.
Köttstycket kvinnan/mamman/systern/dotttern passas runt.
Den som inte vill leva ett smutsigt egoistiskt ondskefullt liv den smädas och hånas av mobben som hatar den som inte vill smutsa ner sig.

Därav kommentarer som gary loomis.

Har tyvärr inga sociala medier, samt inget behov att synas eller inhandla på grund av ytliga faktorer.
Du har onekligen en extremt förutbestämd bild, men samtidigt en väldigt tydlig bild varför du söker fiktiv hjälp.
Senast redigerad av Gary-loomis 2019-03-08 kl. 14:21.
Citera
2019-03-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Har tyvärr inga sociala medier, samt inget behov att synas eller inhandla på grund av ytliga faktorer.
Du har onekligen en extremt förutbestämd bild, men samtidigt e väldigt tydlig bild varför du söker fiktiv hjälp.
Ok, du förstod inte andemeningen utan tog det som om det handlar om just DIG.
Något att reflektera på. (Ledtråd: "lögnen du just yttrade HITTADES PÅ FÖR ATT...)
Citera
2019-03-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Ok, du förstod inte andemeningen utan tog det som om det handlar om just DIG.
Något att reflektera på. (Ledtråd: "lögnen du just yttrade HITTADES PÅ FÖR ATT...)

Vad beror din generalisering på?
Vilken lögn, har inget behov av en vägledare?
Citera
2019-03-08, 15:19
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det är skillnad på multiplikation och division!
Du påtalade tidigare att det är ”vesäntlig skillnad” på ”Heil” och ”Hail”, men inser inte detta??
Vem är det som inte kan matematik? Vem av oss är bokstavsTroende?
Tack för dig!

Du skrev "faktor". Faktorer används i multiplikation, inte i division.
Citera
2019-03-08, 15:46
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du skrev "faktor". Faktorer används i multiplikation, inte i division.
Varför skall du uttala dig om sådant du inte kan något om?!

Redan i grundskolan fick jag lära mig att Svaret på en Multiplikation heter Produkt!
En Faktor/Kvot är Resultatet av en Division.

En Produkt är ett Resultat av flera Faktorer.
Faktor är Del av Produkt.

Har du verkligen inte uppnått kunskapsnivån som krävs för att gå ur mellanstadiet?

Och hur var det med bokstavstroendet?

1 Är en Faktor av 0.
Man kan också se det som att 1 är En Produkt av 0^1 eller 0*0 eller Kvoten av 0/0 eller 0/1.
Vilket ord eller synsätt man väljer är av mindre betydelse, vikten ligger vid att förstå talen 0 och 1.

Jag är dock inte förvånad över att Jante värderar språket över förståelsen.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-08 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in