2019-03-07, 17:51
Medlem
Vinna hockeymatcher är det som gäller absolut. Att luleå gjort det över förväntan kan ingen ta ifrån dem oavsätt hur det ser ut.

Tycker ändå placering i serien är viktig. Titta på statistiken så pekar den i en enda riktning. Ju högre upp du hamnar i tabellen du hamnar ju högre procentsats har du att få låna våran buckla.
Speciellt för topp3. Skulle alltså gärna gå om fiskpinnarna om möjlighet ges.
Citera
2019-03-07, 18:15
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vinna hockeymatcher är det som gäller absolut. Att luleå gjort det över förväntan kan ingen ta ifrån dem oavsätt hur det ser ut.

Tycker ändå placering i serien är viktig. Titta på statistiken så pekar den i en enda riktning. Ju högre upp du hamnar i tabellen du hamnar ju högre procentsats har du att få låna våran buckla.
Speciellt för topp3. Skulle alltså gärna gå om fiskpinnarna om möjlighet ges.

Jag ser gärna att Dif går om er
Men annars vore det en grymt rolig kvartsfinal, Växjö-DIF, om nu tabellen står sig som den är

Jag möter hellre luleå än växjö, oavsett placering för er del så gör ni alltid något bra av den har man sett, jag minns t.ex slutspelet 2016 då ni var 1 enda litet mål ifrån ytterligare en sm-final, som 6a den gången...Ni växlar upp på något sätt i slutspelet som få andra lyckas med.

Luleå har dock bara ett guld också, den klubben har inte rutinen att "vinna", det är viktigt.
Kanske semi där, eller så tokfloppar dem som jag såg någon innan skrev när dem rök mot AIK i kvarten sist dem vann serien.
Citera
2019-03-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Jag ser gärna att Dif går om er
Men annars vore det en grymt rolig kvartsfinal, Växjö-DIF, om nu tabellen står sig som den är

Jag möter hellre luleå än växjö, oavsett placering för er del så gör ni alltid något bra av den har man sett, jag minns t.ex slutspelet 2016 då ni var 1 enda litet mål ifrån ytterligare en sm-final, som 6a den gången...Ni växlar upp på något sätt i slutspelet som få andra lyckas med.

Luleå har dock bara ett guld också, den klubben har inte rutinen att "vinna", det är viktigt.
Kanske semi där, eller så tokfloppar dem som jag såg någon innan skrev när dem rök mot AIK i kvarten sist dem vann serien.

Håller med! Skulle vara en trevlig kvart och hemmafördel kan bli viktigt. Tar också Luleå alla dagar om året hellre än djurgården om jag fått välja.
Citera
2019-03-07, 21:20
Medlem
Citat:
Pinsamt att vi inte leder serien iår. Vårat löjligt dåliga bortaspel är ett bottenrekord i sig och sätter käppar i hjulet för det.

FBK får stryck av mora med 3-0 och Luleå ställer upp 1-3-1 men 5 man i ett säck försvar.

Snygga sk topplag iår. Sug på den

Läjkers får stryk av Mora med 5-1!

Ibland är hockeygudarna goda!
Citera
2019-03-07, 21:27
Medlem
erwynns avatar
Alms matchstraff, vad tycker experterna? Spontant kändes det riktigt orimligt.
Citera
2019-03-07, 21:35
Medlem
11 raka bortasegrar nu för Luleå det är imponerande oavsett vad man tycker om deras spel. Dock är det ju frågan om hur motiverade deras motstånd var? LHC har ju helt tappat stinget. Tänk om LHC faktiskt blir ett av lagen tvingas kvala neråt. Det måste vara största raset nånsin.
Citera
2019-03-07, 21:37
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Tveksamt.
Förra året fick ju fasth och lindström prisen. Nog skulle Elias Pettersson och kanske en som Tex reideborn ha det i serien.

Skulle inte förvåna mig om monstret eller eneroth kommer från ingenstans och får priset.
Bara för att Fasth fick priset i en happy-meal förra året betyder det inte att det kommer hända igen. Jag tror på Lassinantti eller Reideborn, Reideborn kanske får priset för att han blev rånad förra året..
Citera
2019-03-07, 21:39
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
11 raka bortasegrar nu för Luleå det är imponerande oavsett vad man tycker om deras spel.
Eh? Luleå spelar ju fantastiskt. Bulan är ett geni.
Citera
2019-03-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Eh? Luleå spelar ju fantastiskt. Bulan är ett geni.
Som jag skrivit förut, dom spelar ju inte rolig hockey, men vägvinnande. Mejn som någon innan skrev, sist Luleå vann grundserien åkte dom ju ur med dunder och brak i slutspelet. Bulan må vara enormt skicklig men Luleå är inte kända för att vara något slutspelslag. Men visst, lyckas man bibehålla samma spel i slutspelet och fortsätta på samma sätt ja då kan det bli guld. Men vi får se vart det tar vägen. Luleå har varit jävligt kaxiga förut.
Citera
2019-03-07, 22:02
Medlem
perry2s avatar
Timrå och Luleå är de tråkigaste lagen.
Hoppas att Luleå åker snabbt ur slutspelet.
Citera
2019-03-07, 22:29
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Alms matchstraff, vad tycker experterna? Spontant kändes det riktigt orimligt.
Han kommer ju knappt med glidfart och trycker bara fast Timråspelaren i sargen. Uppenbart att domarna dömde efter resultat och inte intention. Dessutom så var ju Timråspelaren nästan nere vid isen med huvudet. SHL spelarna måste fan lära sig att inte vrida upp ryggen i sista sekund och att inte ligga lågt vid sargerna.
Citera
2019-03-07, 22:41
Medlem
tcfmogs avatar
Orka Frölunda-Skellefteå i kvarten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in