2019-03-08, 08:07
  #361
Medlem
ThePresentMoments avatar
Är PostNord verkligen så dåligt som "alla" påstår?

Så fort ämnet "paket" eller "post" kommer på tapeten oavsett var det är, så verkar majoriteten alltid få sina paket förstörda, försenade eller bortslarvade av PostNord. Själv har jag så sällan varit med om att det varit något problem när jag beställt eller skickat grejer att jag inte ens kan minnas sista gången det inträffade. Jag verkar helt enkelt ha haft en helt osannolik tur.

Går man in på PostNords egen sida och kollar så ligger antalet rapporterade synpunkter från kunder på 0.03 promille. Säg att mörkertalet är gigantiskt så att endast 1 av 100 rapporterar sina sönderslagna paket, då skulle det alltså vara 3 promillle - 3 paket av 1000 som det är något problem med.

Jag får inte ihop denna matematik med folks klaganden på att det bara är fel och elände med PostNord hela tiden. Är det helt enkelt så att fokl "glömmer" de andra 997 försändelserna de fått under sina liv som det inte varit några som helst problem med, men de där 3 tappade paketen med uindermåligt emballerat ömtåligt innehåll minns man till sin dödsbädd?
Citera
2019-03-08, 08:12
  #362
Medlem
Uninteresteds avatar
Har skickat och mottagit en hel del. Aldrig något som försvunnit eller gått sönder.
Dålig packning, säljaren blåser dom, paketet skickas inte som rek/spårbart är en stor del till att PostNord får mycket skit.
Citera
2019-03-08, 08:24
  #363
Medlem
15minFames avatar
Jag har råkat ut för postmords dåliga service; räkningar som inte kommit och som jag fått inkasso på och behövt betala avgifter för. Får ofta lapp att man inte kunnat dela ut mitt paket fast det funnits någon hemma - jag antar att man lämnar lapp med denna text direkt utan att ta med paketet och ringa på.
Ska ha fått en ny bankdosa och kodkort, dosan kom men aldrig kortet. Men jag loggar in med bankid så jag har inte brytt mig att ringa banken och be om nytt kodkort.
Inför valet läste vi om hur en hel last med vallappar "försvann" så det är mer än bara slarv.

Jag har ringt in men den som sitter i kundtjänst kan inte göra så myckat annat än att beklaga och det här har fortsatt. Jag gissar att mitt klagomål inte registrerats ens.

Var glad att det inte hänt dig än.
Citera
2019-03-08, 08:35
  #364
Bannlyst
Om Postnord läser detta så vill jag att dom ska veta att ni gör ett jävla kanonjobb.

Läste en undersökning idag på Aftonbladet om hur folk tycker Trafikverket sköter vägarna och 70% sa att dom sköter det bra. Jag älskar när vi kan sluta vara så jävla negativa och faktiskt vara öppna när människor gör ett bra jobb. Postnord tillhör den kategorin som gör ett jävligt bra jobb enligt mig.

Senast jag fick ett paket så dumpades det i brevlådan. Trots det så plingade telefonen till och sa att posten nu var framme. Wow tänkte jag, is this the future
Citera
2019-03-08, 09:06
  #365
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Om Postnord läser detta så vill jag att dom ska veta att ni gör ett jävla kanonjobb.

Läste en undersökning idag på Aftonbladet om hur folk tycker Trafikverket sköter vägarna och 70% sa att dom sköter det bra. Jag älskar när vi kan sluta vara så jävla negativa och faktiskt vara öppna när människor gör ett bra jobb. Postnord tillhör den kategorin som gör ett jävligt bra jobb enligt mig.

Senast jag fick ett paket så dumpades det i brevlådan. Trots det så plingade telefonen till och sa att posten nu var framme. Wow tänkte jag, is this the future
Ni som är födda igår har förstås inget att jämföra med. Du fick ditt paket och ett sms - grattis.
Får se vad du tycker när inkasso krav på räkningar du inte fått utdelat dimper ner.
Citera
2019-03-08, 09:07
  #366
Medlem
Hencuckens avatar
Eftersom att jag personligen inte haft några problem med Postnord så kan inte heller någon annan i Sverige ha haft det.

Logiskt!
Citera
2019-03-08, 09:31
  #367
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Trasiga emballage beror ofta på oansvariga individer. En kedja är aldrig starkaste en dess svagaste länk.

På så vis spelar det ingen roll om 97% av de som har med post och frakt sköter sig. Posten har helt enkelt folk anställda som inte borde få hantera post och frakt. Ok att det kan hända olyckor med ömtåliga saker men när folk får hem lättmetallfälgar som det gått flisor ur blir man mörkrädd.

Kritiken mot PostNord handlar inte heller enbart om skadat eller försvunnet gods. Staten får pumpa in stora pengar i ett företag som borde ge avkastning istället. Att posten hyr in utländska ekipage är hårt slag i magen mot den inhemska transportnäringen.
Citera
2019-03-08, 09:51
  #368
Medlem
Vi använder oss av Postnord på inrikestransporter på jobbet. Nu jobbar jag inte direkt med det men jag har drivit ett par projekt där vi haft med dem att göra och det har aldrig varit några problem.

Heller aldrig när jag beställt något och det skickats med Postnord privat.
Citera
2019-03-08, 09:54
  #369
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ni som är födda igår har förstås inget att jämföra med. Du fick ditt paket och ett sms - grattis.
Får se vad du tycker när inkasso krav på räkningar du inte fått utdelat dimper ner.
Ringer det ingen klocka i din lilla hjärna när du ensam sitter och klagar på Postnord?
Citera
2019-03-08, 10:00
  #370
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Ringer det ingen klocka i din lilla hjärna när du ensam sitter och klagar på Postnord?
Du kanske har missat mediarapporteringen samt rätt många andra trådar senaste åren?
Hör du något pling däruppe?
Citera
2019-03-08, 10:10
  #371
Medlem
YP4XQs avatar
Här där jag bor har jag inte i hela mitt liv hört om någon som haft problem med Posten/postnord. Lantbrevbäring, alltså på landet bara postlådor inga trappuppgångar med många postlådor eller annat om det kan vara det?

Känns som de som fått problem en gång har fått det många gånger? Kan det bero på vart eller hur man bor?
Citera
2019-03-08, 10:10
  #372
Bannlyst
Min erfarenhet är att Postnord på senare tid skärpt till sig,
tidigare var det mer eller mindre en katastrof med
försändelser som spårlöst försvann.
Går dock inte att jämföra med tidigare svenska posten,
där det var ordning och reda!
Eftersom jag skickar mycket i min verksamhet försöker jag undvika Postnord
så långt som möjligt då deras hutlösa priser inte alls motsvarar den service
man rimligen kan begära.
Finns idag fraktföretag som på 1-2 dagar levererar över hela landet
till betydligt lägre pris dessutom med spårbarhet och försäkring ingående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in