Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Stort grattis till att du gått ut grundskolan. Men åter till frågan du duckar för. Det där var ju inte riktigt svar på frågan. Återkom gärna om du vill fortsätta det spörsmålet. Din skolgång kan vi diskutera i någon annan tråd för inbördes beundran istället.
I övrigt fascineras jag över det hat som verkar finnas mot Greta. Jag brukar vara inne på en stor känd facebookgrupp där det är vanligt att man använder versaler och många verkar uppriktigt ha problem med en ung tjej som dessutom har Aspergers syndrom debatterar klimatfrågan och får så stort genomslag. Dock bemöter de sällan hennes argument. På sin höjd någon oneliner och mer fokus på Greta som person än på vad hon har att säga.
Jag svarade på din fråga, det finns gott om kompetenta vetenskapsmän som sågar CO2 teorin fullständigt.
Tittar du sedan på vad som skett historiskt så har temperaturen varierat. CO2-halten var väsentligt högre för 800.000 år sedan än idag. Den har stigit snabbt vid senare tillfällen med. Allt enligt vad borrkärnor visar.
Hela tramset med att temperaturen kommer stiga snabbt är en extrapolering simulationer som redan visat sig felaktiga.
Så släpp sargen och berätta vad du grundar ditt påstående om Gretas djupa kunskap i ämnet?