2019-03-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Vad får dig att tro att jag vill diskutera dina fantasier om mig?

Du tycker att du är så balanserad i din analys, när du är den som balanserar sämst i hela tråden. Du faller hela tiden tillbaka på hur dåligt stöd familjen fick av sjukvården, jo, det behövs mer pengar till Stora Sköndal med mera, verkar du hela tiden propsa på. Det, utan att du ens vet om det var korrekt att Moa -flickan, som blev trött- fick diagnosen.
Det är allmänt känt att personlighetsstörda föräldrar tröttar ut sina barn, det kan man läsa i ovetenskapliga artiklar. Du vet, lyssna på, mentalisera...

Frågan är tudelad: Varför blev barnen trötta och skolvägrade?
Hur togs flickornas trötthet om hand, i vården?
Citera
2019-03-07, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Föräldrarna kom med en beställning till sjukvården tror jag, åtminstone är det bevisat för andra barnet. Moa förutsattes ha ME och fick hemskolning långt innan föräldrarna fick fram ett intyg. Jag skulle vilja veta vilken läkare/sjukhus som attesterade föräldrarnas diagnosönskan för Moa. Det kan finnas brottslighet bakom detta, mutor. Ett utbyte av tjänster.

Jag ser att du försöker sprida trådsanningar om Moa.
Lite äckligt om du frågar mig
Citera
2019-03-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag ser att du försöker sprida trådsanningar om Moa.
Lite äckligt om du frågar mig

Nej, vi vet att Moa fick hemundervisning innan familjen kunde visa upp ett intyg. O hävdade att det var ME långt innan hon fick en diagnos. En beställning. Här springer det många vilda hästar och man borde fånga in varenda en. Just i det fallet, Moas fall. Fråga pianofröken. Jag är enig med henne där.
Citera
2019-03-07, 18:43
Bannlyst
Citat:
Nej, vi vet att Moa fick hemundervisning innan familjen kunde visa upp ett intyg. O hävdade att det var ME långt innan hon fick en diagnos. En beställning. Här springer det många vilda hästar och man borde fånga in varenda en. Just i det fallet, Moas fall. Fråga pianofröken. Jag är enig med henne där.
Trådsanningar om mördade barn blir inte mindre äckliga för att de upprepas. Du får leka fantasilekar med någon annan. Jag har redan varit tydlig med att jag inte är intreserad.
Citera
2019-03-07, 18:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Föräldrarna kom med en beställning till sjukvården tror jag, åtminstone är det bevisat för andra barnet. Moa förutsattes ha ME och fick hemskolning långt innan föräldrarna fick fram ett intyg. Jag skulle vilja veta vilken läkare/sjukhus som attesterade föräldrarnas diagnosönskan för Moa. Det kan finnas brottslighet bakom detta, mutor. Ett utbyte av tjänster.
Okej? Bevisat var då nånstans? Det är diskuterat i tråden men verkligen inte nån annanstans. Det där får du utveckla. De fick ju intyg. Jag är beredd att hålla med om att hon inte var sjuk alls. Men det är inte bevisat nånstans - så var fick du det ifrån?
Citera
2019-03-07, 18:46
Medlem
Citat:

Föräldrarna ansökte om hemskolning för Moa redan i Juni och det diskuterades på ett möte då. Men rektorn fick inte intyget i sin hand förrän i Augusti...
Citera
2019-03-07, 18:51
Medlem
Reimers avatar
Någon som hört något mer från A-C A eller registrator idag, jag har inte hört något alls.

Skickade ett mail till registrator för att påminna dem om min existens och har fått de sedvanliga autosvaren sedan ingenting.
Citera
2019-03-07, 18:55
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Någon som hört något mer från A-C A eller registrator idag, jag har inte hört något alls.

Skickade ett mail till registrator för att påminna dem om min existens och har fått de sedvanliga autosvaren sedan ingenting.
Jag hade en längre mailkonversation med ACA igår. Hon bad om adress för att skicka FUPen och hon fick den. Så hon kommer se till att den skickas. Men hon sa varken månad eller år. Så fan vet . Men de har inte glömt oss.

Dock: har de varken personnummer eller adresser så får ni ingen FUP. Så har ni inte lämnat det, så skicka det till registratorn. FUPen kommer vara maskad, och den går tydligen inte att skicka digitalt, utan går med ordinarie postgång.
Citera
2019-03-07, 18:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag hade en längre mailkonversation med ACA igår. Hon bad om adress för att skicka FUPen och hon fick den. Så hon kommer se till att den skickas. Men hon sa varken månad eller år. Så fan vet . Men de har inte glömt oss.

Dock: har de varken personnummer eller adresser så får ni ingen FUP. Så har ni inte lämnat det, så skicka det till registratorn. FUPen kommer vara maskad, och den går tydligen inte att skicka digitalt, utan går med ordinarie postgång.

Hmm, de bad inte om skonummer och bankkonto samtidigt, vad hände med din medborgliga rätt att vara anonym när du begär ut uppgifter?

Domstolsverket har andra och bättre rutiner i så fall, har aldrig behövt uppge min adress eller personnummer när jag beställt något från dem.
Citera
2019-03-07, 19:04
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Hmm, de bad inte om skonummer och bankkonto samtidigt, vad hände med din medborgliga rätt att vara anonym när du begär ut uppgifter?

Domstolsverket har andra och bättre rutiner i så fall, har aldrig behövt uppge min adress eller personnummer när jag beställt något från dem.
Nu är det ju så att Domstolsverket inte har denna fup. Den här FUPen hamnar ju inte där, ärendet är nedlagt. Du kan inte vara anonym när du begär ut en nedlagd handling om jag förstått rätt. Du KAN kanske traska iväg till polishuset och begära ut den. Jag gör det inte, om jag nu får vara lat och få den på posten. Orka ta pågatåget och traska till polishuset och begära ut den. Bara för att vara anonym. Jag har inget att dölja.
Citera
2019-03-07, 19:05
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Hur får du då handlingar som inte kan skickas digitalt??
Citera
2019-03-07, 19:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Hur får du då handlingar som inte kan skickas digitalt??

På plats om det inte är för långt att åka.

Inget konstigt med det, FUP för Arbogamålet (Johanna Möller) fick man på usb-sticka hos Tingsrätten i Västerås, kunde till och med beställa den i mitt nick här på flashback, inget problem med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in