Ja givetvis kan de vara hur som helst men om man funderar på att dejta en man därifrån, boende i Sverige, är det något man bör tänka på. Är dåligt påläst på deras kvinnosyn, jämställdhet, lojalitet osv.
Lyssnar gärna på vad ni vet om ni vet
Min personliga erfarenhet är att de är dryga och har svårt att hålla käften, samt att de har en enorm stolthet över ett land som knappt har existerat i historien.
Allmänt stöddiga de kroater jag stött på. Ser sig dessutom vara "bättre" än övriga slaver för att de slogs med nazisterna under andra världskriget. Notoriska antisemiter är de också.
Min personliga erfarenhet är att de är dryga och har svårt att hålla käften, samt att de har en enorm stolthet över ett land som knappt har existerat i historien.
Ok, ja völsigt stolta och nationalistiska har jag nog snappat upp. Dryga och svårt att hålla käften återstår att se då.
Allmänt stöddiga de kroater jag stött på. Ser sig dessutom vara "bättre" än övriga slaver för att de slogs med nazisterna under andra världskriget. Notoriska antisemiter är de också.
Ok! Han är uppväxt här så kanske ev är han försvenskad och känns inget stödfig än. Alltså jag skriver ju här för få råd. Jag är osäker själv. Finns det uppenbara saker som gör att det ändå inte kommer funka behöver jag ju inte slösa tid ☺️
Ok! Han är uppväxt här så kanske ev är han försvenskad och känns inget stödfig än. Alltså jag skriver ju här för få råd. Jag är osäker själv. Finns det uppenbara saker som gör att det ändå inte kommer funka behöver jag ju inte slösa tid ☺️
Finns ju egentligen ingenting vi kan tala om för dig. Är han uppvuxen i Sverige så är han väl inte så annorlunda mer än de typiska karaktärsdragen från balkanfolk: Ärliga, säger vad de tycket, låg stubin, nationalistiska, en blandning mellan att vara oerhört romantiska och samtidigt ett jävla as mot sin tjej, stöddiga, hatar muslimer och serber, tar gärna till fysiskt våld för att lösa konflikter, hatar feminism och politisk korrekthet, röker gärna gräs istället för alkohol, värdesätter familjen väldigt högt, har ett pursvenskt uttal men använder rinkebysvenska ord.
Senast redigerad av ReiseReise 2019-03-07 kl. 04:13.
Ja givetvis kan de vara hur som helst men om man funderar på att dejta en man därifrån, boende i Sverige, är det något man bör tänka på. Är dåligt påläst på deras kvinnosyn, jämställdhet, lojalitet osv. Lyssnar gärna på vad ni vet om ni vet
De är bra. Ett bra val för en vettig kvinna. Allt som är sunt av svenska värderingar är de med på.
Det mesta är redan sagt. Nationalistiska, stolta över att ha krigat med Nazisterna. Ouztepa är en stolthet hos många (utritningsförband). De är egentligen typiska slaver med något bättre kulturskick och klass än tex Polacker Montenegrer Bulgarer men är mer primitiva än Tjecker Slovaker UngrarE och Ryssar. Dricker och äter grillad gris som andra slaver. De är väldigt katolska och det är viktigt att deras kvinna tydligt visar detta. Hemmet ska vara rent när gäster kommer, det visar kvinnans dygd. En bra kvinna har rent hem. Maten är viktig, fyllda paprikor, borek, jam (nyponsylt), ostipinki (halft friterade plättar) etc.
Om han kan avstå sånt så har du en chans, annars är du bara lek
För 20 år sedan så gav de av ett nästan huliganbeteende över sitt land och historia. Idag vet jag inte hur de är, det känns som man aldrig ser kroater längre, gissningsvis har de börjat smälta in i den svenska diasporan eller flyttat hem älskade Hrvatska.
Det mesta är redan sagt. Nationalistiska, stolta över att ha krigat med Nazisterna. Ouztepa är en stolthet hos många (utritningsförband). De är egentligen typiska slaver med något bättre kulturskick och klass än tex Polacker Montenegrer Bulgarer men är mer primitiva än Tjecker Slovaker UngrarE och Ryssar. Dricker och äter grillad gris som andra slaver. De är väldigt katolska och det är viktigt att deras kvinna tydligt visar detta. Hemmet ska vara rent när gäster kommer, det visar kvinnans dygd. En bra kvinna har rent hem. Maten är viktig, fyllda paprikor, borek, jam (nyponsylt), ostipinki (halft friterade plättar) etc.
Om han kan avstå sånt så har du en chans, annars är du bara lek
Ungrare är inte Slaver och kroater är verkligen inte mer kulturella eller besitter mer klass än polacker. Har du ens varit i Polen eller baserar du dina åsikter på nyimporterade polska hantverkare?
Och på vilket sätt skulle Kroater vara mer primitiva än slovaker och ryssar?