2019-03-06, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Att Nordkorea, från dag ett, inte förhandlat ärligt och har en dubbel eller trippelagenda, är inget nytt och inget jag behöver insinuera på något som helst bakslugt sätt.
Det kan du väl hävda om du vill, men det argument du framförde var bristfälligt som jag konstaterade.

Sen var det i så fall två oärliga parter som möttes. Ta hur USA först förhandlade fram ett avtal med Iran och sen snabbt bröt det.
Citera
2019-03-06, 17:38
Medlem
Ördögs avatar
Och skörden har återigen slagit fel. Underligt, mystiskt, märkligt, besynnerligt, konstigt.

U.N. warns of worst food harvest in North Korea in a decade

https://www.reuters.com/article/us-northkorea-sanctions-food/un-warns-of-worst-food-harvest-in-north-korea-in-a-decade-idUSKCN1QN0LG
Citat:
SEOUL (Reuters) - North Korea’s food production last year fell to its lowest level in more than a decade as natural disasters hit the country already under crippling international sanctions over its weapons program, the United Nations said on Wednesday.
----
A prolonged heat wave, along with typhoon and floods has taken a toll on food harvest, which posted a 9 percent drop from 2017 to the lowest level in more than a decade, the United Nations said.

Margareta Wahlstrom, president of Swedish Red Cross, told Reuters after her visit to the North late last year that maize yields fell more than 30 percent from average levels in some areas and rice prices would likely rise this year, aggravating food security.

That has resulted in a “significant food gap,” leaving some 3.8 million, or 6.6 percent of its 25 million population, in urgent need of humanitarian assistance worth $120 million, according to Tapan Mishra, the U.N. Resident Coordinator in the North.
Citera
2019-03-06, 17:54
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Och skörden har återigen slagit fel. Underligt, mystiskt, märkligt, besynnerligt, konstigt.

https://www.reuters.com/article/us-northkorea-sanctions-food/un-warns-of-worst-food-harvest-in-north-korea-in-a-decade-idUSKCN1QN0LG
På tiden!
Jag har fått nog av dessa hjärntvättade dårar.
Citera
2019-03-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det kan du väl hävda om du vill, men det argument du framförde var bristfälligt som jag konstaterade.

Sen var det i så fall två oärliga parter som möttes. Ta hur USA först förhandlade fram ett avtal med Iran och sen snabbt bröt det.

Ja, jag kommer att hävda det framgent också.

Övriga synpunkter får stå för Dig, jag delar dom inte.

Iran??!! Hur fick Du in dom i detta ämne?
Förvisso är ju Din huvudagenda att misskreditera och svartmåla USA, så det är väl därför.
Citera
2019-03-06, 18:05
Avstängd
Citat:
Förvisso är ju Din huvudagenda att misskreditera och svartmåla USA, så det är väl därför.
Har du missat att USA var ena parten i senaste förhandlingarna?
Citera
2019-03-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det syftar väl på det praktiska arbetet som kan fångas upp av SATINT? Således bör ju logistiken och planeringen ha varit igång några veckor innan den delen kommer igång.

Sohae är väl uppskjutningsramp för satelliter, inte missiler? Men eftersom det inte ligger allt för långt från Yongbyong så får det kanske mer uppmärksamhet än det egentligen förtjänar. Något jag misstänker att ledningen i Pyongyang eftersträvat.
Om jag har förstått det rätt så är det även NKs testanläggning för motorer, om jag inte mins fel så demonterade de testriggarna för robotmotorerna.
Citera
2019-03-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Man har haft extra otur denna odlingssäsong.
Om man hade kapat några procent ur försvarsbudgeten, som är på hisnande 25% av landets BNP, så hade den monumentala svälten och undernäringen kunnat hållas i schack utan omvärldens hjälp.
Citera
2019-03-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Har du missat att USA var ena parten i senaste förhandlingarna?

Ja, helt.
Citera
2019-03-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Man har haft extra otur denna odlingssäsong.
Om man hade kapat några procent ur försvarsbudgeten, som är på hisnande 25% av landets BNP, så hade den monumentala svälten och undernäringen kunnat hållas i schack utan omvärldens hjälp.

Det är bara och läsa ”Juche!”

Vapen är viktigare än mat!
Citera
2019-03-06, 19:12
Medlem
Citat:
Det är bara och läsa ”Juche!”

Vapen är viktigare än mat!
...och det viktigaste är att Kimdynastin består.
Citera
2019-03-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
...och det viktigaste är att Kimdynastin består.

Det lär nog bli så, ja.......

Snart blir det nödhjälp, IGEN!
Dribbel och noll framsteg, hitills, IGEN!
Vi fortsätter gå på lögnerna, IGEN!
Det kanske dör några miljoner, IGEN!

Men det gör väl inget, det viktiga är att Kim och regimen överlever!

Business as usual in North Korea!
Citera
2019-03-07, 00:37
Medlem
Kumabjorns avatar
I Ördögs inlägg #15326 ovan finns följande citat från Reuters:
Citat:
That has resulted in a “significant food gap,” leaving some 3.8 million, or 6.6 percent of its 25 million population, in urgent need of humanitarian assistance worth $120 million, according to Tapan Mishra, the U.N. Resident Coordinator in the North.

Mellan tummen och pekfingret får jag 3,8 miljoner nordkoreaner till att vara strax över 15 % av befolkningen. Om det är FNs medarbetare eller Reuters som inte kan räkna vill jag låta vara osagt. Men ett är säkert, inte bidrar det till bättre förståelse för situationen i Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in