Citat:
Jag tror inte heller den kommer ge fler svar faktiskt. Ja det hade varit intressant att höra riktigt nära berätta om familjen men eftersom de inte heller kunde förstå det eller såg det komma så har H och O dolt mycket?Jag känner inte att jag behöver mer information. I alla fall inte av den typen som polisen kan ge. De har ju redan berättat om makarnas uppgivna skäl till familjeförintelsen, att de båda var överens och att de har säkra bevis för detta.
Jag tycker däremot att man bör granska sjukvårdskontakterna, men det är ju inget som polisen gör. Att få prata med någon som stått familjen nära under lång tid hade också varit värdefullt. Gärna med någon som inte av personliga skäl driver konspiratoriska tankar åt det ena eller det andra hållet. Någon som på ett balanserat och objektivt kunde berätta om makarna och barnen och deras liv.
Önskan om FUPen tycker jag mest verkar falla under nyordet villhöver (något man egentligen inte behöver men vill ha så otroligt mycket.)
Jag tycker däremot att man bör granska sjukvårdskontakterna, men det är ju inget som polisen gör. Att få prata med någon som stått familjen nära under lång tid hade också varit värdefullt. Gärna med någon som inte av personliga skäl driver konspiratoriska tankar åt det ena eller det andra hållet. Någon som på ett balanserat och objektivt kunde berätta om makarna och barnen och deras liv.
Önskan om FUPen tycker jag mest verkar falla under nyordet villhöver (något man egentligen inte behöver men vill ha så otroligt mycket.)
Att vara en fluga på väggen sista månaderna hade varit det mest intressanta. Tror du en duktig psykiater hade kunnat utläsa något i FUP som inte polisen sett? Kanske hade en sådan kunnat ge andra svar som inte polisen kan. Hade varit intressant. En våt dröm kanske för alla psykiater/psykologer att bena ut, vända och vrida. Komma till någon slutsats.
Precis, att båda var med på det och båda är skyldiga är givet för mig. Jag är mer intresserad av varför det skedde och om det var kombon av O och H personligheter som blev farlig när krisen kom. Hur hade det sett ut om de valt andra partner etc.
Ha ha villhöver var ett bra ord