2019-03-06, 14:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det som hon kanske ansåg gav en stärkt bild av misstankegraden mot mgm, kanske visserligen var ytterligare ett indicium mot honom, men något som han redan hade en förklaring till som inte i det läget kunde viftas bort?

Skulle det kunna vara ett vittne som sett honom ute (såsom @Flixa berättat om) i det aktuella området vid den aktuella tidpunkten? Men att SD förklarar det med att han gått på en promenad.
Nu finns det väl ingen större anledning att tvivla på det 'EnGodTanke' skrev tidigare, om att SD själv har uppgett att han var hemma under kvällen. I så fall har väl SD varken möjlighet eller skyldighet att förklara hur ett vittne kan anse sig ha sett honom på ett annat ställe.
Citera
2019-03-06, 14:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur tror du att GP fick ner Lena till planket? Jag tror inte heller att det var en av hennes favoritplatser, särskilt inte mitt i natten.

Inte så säkert att det var så besvärligt att få dit henne. Platsen är ett av kanske 10 liknande ställen i Örebro, dit bland annat otrogna par dras för att snacka eller kanske ta en snabbis.

Misstänker att planket var en DNA-fröjd för teknikerna. Och att många i Örebro är nervösa på grund av detta.

Kanske hade de träffats där många gånger förr?

Mvh
/FS
Citera
2019-03-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur tror du att GP fick ner Lena till planket? Jag tror inte heller att det var en av hennes favoritplatser, särskilt inte mitt i natten.

Svaret på den frågan plus den öppna ytterdörren kan möjligen
lösa mordet.
Citera
2019-03-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inte så säkert att det var så besvärligt att få dit henne. Platsen är ett av kanske 10 liknande ställen i Örebro, dit bland annat otrogna par dras för att snacka eller kanske ta en snabbis.

Misstänker att planket var en DNA-fröjd för teknikerna. Och att många i Örebro är nervösa på grund av detta.

Kanske hade de träffats där många gånger förr?

Mvh
/FS

Vad har du för källa på det, eller är det personlig upplevelse?
Citera
2019-03-06, 14:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Nej, det är ingen egen upplevelse. Varken plank eller otrohet är min grej direkt.

Bor inte ens i närheten av Örebro, känner dock rätt många där. Men det är från väl insatta källor (plural) som jag hört detta sedan dag ett.

Har mer information, men vill inte dela med mig eftersom denna tråd mest liknar en cirkus och alla som delar adekvat info blir lynchade. Har delat med mig en del till andra i PM dock.

Jag skriver såpass sällan, så du/ni borde inse att jag inte sitter här och ordbajsar för nöjes skull. Men jag läser allt, såklart.

Denna fråga borde dock utredas en gång för alla. Hade offret en relation med någon som var hemlig, så kanske det var en av mötesplatserna. Då kändes det kanske tryggt där. Inte otryggt. Vem vet?

Mvh

/FS
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-03-06 kl. 14:29.
Citera
2019-03-06, 14:49
Medlem
Citat:
Nej, det är ingen egen upplevelse. Varken plank eller otrohet är min grej direkt.

Bor inte ens i närheten av Örebro, känner dock rätt många där. Men det är från väl insatta källor (plural) som jag hört detta sedan dag ett.

Har mer information, men vill inte dela med mig eftersom denna tråd mest liknar en cirkus och alla som delar adekvat info blir lynchade. Har delat med mig en del till andra i PM dock.

Jag skriver såpass sällan, så du/ni borde inse att jag inte sitter här och ordbajsar för nöjes skull. Men jag läser allt, såklart.

Denna fråga borde dock utredas en gång för alla. Hade offret en relation med någon som var hemlig, så kanske det var en av mötesplatserna. Då kändes det kanske tryggt där. Inte otryggt. Vem vet?

Mvh

/FS

Har ganska svårt å se planket som en träffpunkt.
Dels så kan dom bli överraskade av hundrastare, dom hör inte om någon
kommer p.g.a. trafikljud, ingen plats jag själv skulle välja.

Vad är det för fel på skogen intill?

Vad gäller SD så höll dom till hemma hos LW, en uppgift som jag bedömer
som trolig.
Knappast troligt att hon lämnade ytterdörren öppen å ilade ner till
planket för å få sig ett nummer, det går inte ihop.
Citera
2019-03-06, 15:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Mvh

/FS

Jag tror på dina uppgifter men undrar om det gäller även personer som är över 40 år? Jag har så svårt att se ett nästintill medelålders par kuckilura bakom ett plank. Det finns ju hotellrum eller i värsta fall, i bilen är väl att föredra än ute i fukten och kylan?
Citera
2019-03-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD har inte varit hemma hela kvällen.
Så dom uppgifterna stämmer inte och han har lämnat olika uppgifter i olika förhör som inte är tillförlitliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu finns det väl ingen större anledning att tvivla på det 'EnGodTanke' skrev tidigare, om att SD själv har uppgivit att han var hemma under kvällen. I så fall har väl SD varken möjlighet eller skyldighet att förklara hur ett vittne kan anse sig ha sett honom på ett annat ställe.

Så du sätter alltså större trovärdighet till postaren EGT:s påstående
om att SD enligt denne/denna skulle ha uppgivit att han varit hemma
under kvällen, än @Moralensväktares uppgift i ovanstående inlägg?
Enligt Moralensväktare har inte SD varit hemma hela kvällen.

Dessutom så skriver Moralensväktare i nedanstående inlägg att SD
själv uppgivit att han varit ute under kvällen, se rad 2 och 3, han
uppger att han stötte på två tjejer när han var ute.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Du är inne på ett intressant spår. Men om du kommer ihåg så efterlyser man även 2 tjejer som skulle vart ute och gått i området. Nu är det bara min hypotes. Men dom två tjejerna är någonting som SD uppgivit att han skulle ha stött på när han själv var ute. Och det för att slå sönder utredarens påstående att SD skulle rört sig via motorvägen upp bakom cykelväg och genom skogen till hemmet. När det gäller den äldre kvinnan så har hon enligt uppgift lämnat information som rör SD och det skulle vara till nackdel för SD om hon kom fram.

Varför har jag då den här hypotesen? 🤔
Jo, för polisen vet exakt vilka mobiltelefoner som varit aktiva i området och skulle dessa två tonåringar vara ute och gå utan sina mobiler.
Nää, det är verkligen inte troligt. Och man har kollat upp samtliga nummer och kartlagt dom. Så det skulle betyda att det rört sig två tonårstjejer genom det aktuella området utan mobiler. Som ingen har sett eller hört.
Föga troligt! Därav min tro att SD lämnat uppgifter om dessa två tonårstjejer för att skapa sig ett alibi.

Vi får avvakta och se i förundersökningen.
Citera
2019-03-06, 15:10
Medlem
[quote=Draifos|66940292]Nu finns det väl ingen större anledning att tvivla på det 'EnGodTanke' skrev tidigare, om att SD själv har uppgett att han var hemma under kvällen. I så fall har väl SD varken möjlighet eller skyldighet att förklara hur ett vittne kan anse sig ha sett honom på ett annat
Senast redigerad av Osamaj 2019-03-06 kl. 15:15.
Citera
2019-03-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Källa? Är man från Örebro vet man väl var dessa ställen är..
Citera
2019-03-06, 15:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Så du sätter alltså större trovärdighet till postaren EGT:s påstående
om att SD enligt denne/denna skulle ha uppgivit att han varit hemma
under kvällen, än @Moralensväktares uppgift i ovanstående inlägg?
Enligt Moralensväktare har inte SD varit hemma hela kvällen.

Dessutom så skriver Moralensväktare i nedanstående inlägg att SD
själv uppgivit att han varit ute under kvällen, se rad 2 och 3, han
uppger att han stötte på två tjejer när han var ute.

Utdrag ur ditt MV citat:

"Så det skulle betyda att det rört sig två tonårstjejer genom det aktuella området utan mobiler. Som ingen har sett eller hört.
Föga troligt! Därav min tro att SD lämnat uppgifter om dessa två tonårstjejer för att skapa sig ett alibi."

Angående att ingen har sett dessa tjejer, Dalaan har också uppgett att de sett två cykeltjejer när de körde runt. Det stämmer alltså inte riktigt att ingen annan sett dem. Eller tycker du att vi ska tro enbart på MV och bortse även från Dalaans uppgifter?
Citera
2019-03-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Källa? Är man från Örebro vet man väl var dessa ställen är..

Så du är helt säker på att planket va en träffpunkt, ett ställe där vuxna träffades
för å ligga med varandra?
Det ryktades i tråden om att även ungdomar träffades där, antagligen
för å dricka pilsner å röka på, stämmer det också?

Måste ha varit ganska trångt där emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in