2019-03-06, 13:54
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Om han greps i en villa i norra Halland finns det en koppling till området idag i alla fall.
Norra Halland gränsar i princip till brottsplatsen.

Kanske fanns koppligen där redan -95?

Det finns/har funnits en koppling mellan gärningsmannens familj och området ifråga. I början av 90-talet var gärningsmannens PAPPA skriven på en postboxadress i Kullavik under en tid, dock ändrade han tillbaka sin folkbokföring till fastigheten på Sparrgrensgatan 1993. Någon gatuadress i Kullavik finns dock inte, jag har kollat med Skatteverket.

Dessutom, enligt Begravda i Sverige 2 så är båda gärningsmannens föräldrar begravda på kyrkogården vid Släps kyrka (mamman 1986, pappan 1998). Som sagt, någon form av anknytning till området finns det allt. Kanske har de haft ett sommarhus eller liknande där? Detta kan ju eventuellt finnas kvar i släktens ägo i så fall.
Citera
2019-03-06, 14:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att etablerade medier kommer gå ut med hans namn eller bild.

Etablerade medier kommer att gå ut med både namn och bild, men först efter fällande dom.
Citera
2019-03-06, 14:10
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Etablerade medier kommer att gå ut med både namn och bild, men först efter fällande dom.
Jag tror att det kommer tidigare då det trots allt handlar om ett solklart fall.
Det finns väl ingen som inbillar sig att han inte kommer att dömas?

Tråden har kommit med en del bra ursäkter för att cirkulera hans bild, en var att andra eventuella offer kanske kan känna igen fanskapet?
Citera
2019-03-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Inte så säker på det. Men Nya Tider brukar vara i allmänhetens tjänst och bevaka rättegångar med kamera till skillnad från ljugmedia.
Citera
2019-03-06, 14:37
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Det finns/har funnits en koppling mellan gärningsmannens familj och området ifråga. I början av 90-talet var gärningsmannens PAPPA skriven på en postboxadress i Kullavik under en tid, dock ändrade han tillbaka sin folkbokföring till fastigheten på Sparrgrensgatan 1993. Någon gatuadress i Kullavik finns dock inte, jag har kollat med Skatteverket.

Dessutom, enligt Begravda i Sverige 2 så är båda gärningsmannens föräldrar begravda på kyrkogården vid Släps kyrka (mamman 1986, pappan 1998). Som sagt, någon form av anknytning till området finns det allt. Kanske har de haft ett sommarhus eller liknande där? Detta kan ju eventuellt finnas kvar i släktens ägo i så fall.
Bravo. Tror på sommarställe/ev pappans föräldrahem eller något åt det hållet.
Citera
2019-03-06, 14:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Inte så säker på det. Men Nya Tider brukar vara i allmänhetens tjänst och bevaka rättegångar med kamera till skillnad från ljugmedia.

Du får väga in att GM är svensk. Ett sånt Scoop missar inte ”etablerad” PK-media. Man kommer att mala på i intervaller, under åratal.
Citera
2019-03-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis

Föräldrarna är sannolikt uppväxta i Kullavik om de är begravda där.
Kanske är även MGM uppväxt där?

Att han blev gripen i en sommarstuga eller hos någon släkting är väl det mest troliga.
Citera
2019-03-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Där har vi nog anknytningen till Billdal. Kullavik är en del av Billdal men ligger i Halland. Det var troligen där han greps.
Citera
2019-03-06, 14:52
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Där har vi nog anknytningen till Billdal. Kullavik är en del av Billdal men ligger i Halland. Det var troligen där han greps.
Verkar som en riktigt bra ledtråd, ja.

Ser nu att gm:s far är född i Annedal, Gbg. Ska kolla lite om jag hittar mer information, det bodde en person som kan ha varit gm:s farfar på Sparrgrensgatan ihop med övriga familjen. Återkommer.
Citera
2019-03-06, 14:54
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Både mamman och pappan är födda i Göteborg, men enligt Sveriges dödbok så är gärningsmannens FARMOR född i Släps församling. Jag ska rota vidare i detta senare idag när jag har mer tid. Kunde ju vara intressant att hitta den exakta adressen.
Citera
2019-03-06, 14:56
Medlem
Citat:

Pappan är född i Annedal och mamman i Lundby.
Citera
2019-03-06, 14:57
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Det bröt tydligen mot föashbacks regel 1.02. Fick två varningar pga att jag länkade hela artikeln. Men ja, den är är verkligen någonting som alla i tråden bör läsa!
Fick du inte varningarna för att du publicerade hela artikeln i tråden? Ingenting hindrar dig från att länka till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in