2019-03-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Den tidigare delvis demonterade testanläggningen Sohae har börjad byggas upp igen.
NK visar därmed att man inte är så ivrig då det gäller att komma till någon slags överenskommelse.
Det förefaller som om man utnyttjar Sydkoreas/USAs satellitövervakning för att visa det.

https://www.38north.org/2019/03/sohae030519/
https://www.afp.com/en/news/826/pyongyang-rebuilding-main-satellite-launch-site-photos-show-doc-1e98873

Observera, dessa arbeten påbörjades SAMFÄLLT, med att Hanoimötet avhölls!

NÄR, kommer de som tror att Nordkorea (och Kina), är ärliga och uppriktiga i förhandlingarna, både vad gäller kärnvapenavvecklingen och utvecklingen i allmänhet i regionen, att inse vad Nordkorea har på sin egentliga agenda??

ETT, av flera mycket upprörande exempel på brutna utfästelser från Kina, i syfte att visa att man skulle dra ”Sitt strå till stacken” och markera sin makt och kontroll över ”VISSA” saker man ”ABSOLUT” inte tolererar, är de TEL:s Nordkorea har.

TEL:s = är de månghjuliga fordon med avfyringsramp för ICBM:s som är mobila.

Anmärkningsvärt och mycket slående för vilken lögnaktig och intrigerande ”Teater”,
hela detta spektakel är, är det faktum att Kina INTE tagit tillbaka de TEL:s som är tillverkade av SINOTRUCKS, samt de delar Nordkorea fått av Kina för de som Nordkorea monterat i ”Egen” regi.

Av det ”Bidde det ingenting heller!”

Business as usual in North Korea!
Senast redigerad av LEMMOR 2019-03-06 kl. 11:16.
Citera
2019-03-06, 12:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
AFP: "The renewed activity was recorded two days after the summit and may "demonstrate resolve in the face of US rejection" of the North's request for sanctions relief, said researchers at the Washington-based Center for Strategic and International Studies (CSIS)."
Citera
2019-03-06, 12:34
Medlem
Citat:

NÄR, kommer de som tror att Nordkorea (och Kina), är ärliga och uppriktiga i förhandlingarna, både vad gäller kärnvapenavvecklingen och utvecklingen i allmänhet i regionen, att inse vad Nordkorea har på sin egentliga agenda??

ETT, av flera mycket upprörande exempel på brutna utfästelser från Kina, i syfte att visa att man skulle dra ”Sitt strå till stacken” och markera sin makt och kontroll över ”VISSA” saker man ”ABSOLUT” inte tolererar, är de TEL:s Nordkorea har.

TEL:s = är de månghjuliga fordon med avfyringsramp för ICBM:s som är mobila.

Anmärkningsvärt och mycket slående för vilken lögnaktig och intrigerande ”Teater”,
hela detta spektakel är, är det faktum att Kina INTE tagit tillbaka de TEL:s som är tillverkade av SINOTRUCKS, samt de delar Nordkorea fått av Kina för de som Nordkorea monterat i ”Egen” regi.

Av det ”Bidde det ingenting heller!”

Business as usual in North Korea!

Xi JP blev mycket arg när han såg dessa fordon i NK. De var insmugglade ombygda timmer last bilar. Det var efter det som Kina gick med på FN saktioner.

Kina vill verkligen inte ha kärnvapen i NK och eller fatso den 3e. De vill ha ekonomisk utveckling av NK

Du kan mycket men du har ingen inblick i Kinas ledning.
Citera
2019-03-06, 13:21
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
AFP: "The renewed activity was recorded two days after the summit and may "demonstrate resolve in the face of US rejection" of the North's request for sanctions relief, said researchers at the Washington-based Center for Strategic and International Studies (CSIS)."

Det syftar väl på det praktiska arbetet som kan fångas upp av SATINT? Således bör ju logistiken och planeringen ha varit igång några veckor innan den delen kommer igång.

Sohae är väl uppskjutningsramp för satelliter, inte missiler? Men eftersom det inte ligger allt för långt från Yongbyong så får det kanske mer uppmärksamhet än det egentligen förtjänar. Något jag misstänker att ledningen i Pyongyang eftersträvat.
Citera
2019-03-06, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det syftar väl på det praktiska arbetet som kan fångas upp av SATINT? Således bör ju logistiken och planeringen ha varit igång några veckor innan den delen kommer igång.
Säkert. Nordkorea vet naturligtvis om att de är bevakade och ville sätta igång direkt efter mötet om det misslyckades för att visa sitt missnöje.
Citera
2019-03-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn

Sohae är väl uppskjutningsramp för satelliter, inte missiler? Men eftersom det inte ligger allt för långt från Yongbyong så får det kanske mer uppmärksamhet än det egentligen förtjänar. Något jag misstänker att ledningen i Pyongyang eftersträvat.

En korrekt bedömning.
Citera
2019-03-06, 13:40
Medlem
Citat:

Tänkte Du länge, innan Du postade?

Planering?
Förberedelser?
Logistik?

Alla eventualiteters planering för en B eller C plan kräver förarbete, även i NK.
Citera
2019-03-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Xi JP blev mycket arg när han såg dessa fordon i NK. De var insmugglade ombygda timmer last bilar. Det var efter det som Kina gick med på FN saktioner.

Kina vill verkligen inte ha kärnvapen i NK och eller fatso den 3e. De vill ha ekonomisk utveckling av NK

Du kan mycket men du har ingen inblick i Kinas ledning.

Förklara då för mig, av vilken anledning, (då jag med egna ögon sett dokument, som bekräftar att Kina lovat att agera för att ta tillbaka SINOTILLVERKADE fordon och, om möjligt Kinesiska delar som NK ”utverkat - skaffat”, för den produktion man stått för på ”Egen hand” inom NK?

Därefter kan vi återuppta diskussionen.
Citera
2019-03-06, 13:57
Avstängd
Citat:
Tänkte Du länge, innan Du postade?
Vet inte om det behövdes så mycket tänkande, det var rätt uppenbart, vilket du, om du läser mitt inlägg från 13:27 skulle insett. Att Nordkorea skulle förberett någon sorts svar på ett misslyckat möte var inte direkt oväntat.
Citera
2019-03-06, 14:16
Medlem
Citat:
Vet inte om det behövdes så mycket tänkande, det var rätt uppenbart, vilket du, om du läser mitt inlägg från 13:27 skulle insett. Att Nordkorea skulle förberett någon sorts svar på ett misslyckat möte var inte direkt oväntat.

Då förstår jag inte avsikten med Ditt första inlägg öht!
Citera
2019-03-06, 14:57
Avstängd
Citat:
Då förstår jag inte avsikten med Ditt första inlägg öht!
Du försökte i vanlig ordning insinuera att Nordkorea ägnade sig åt falskspel och inte förhandlade ärligt. Jag konstaterade då att det snarare handlade om att de hade en backupplan om förhandlingarna misslyckades.
Citera
2019-03-06, 16:30
Medlem
Citat:
Du försökte i vanlig ordning insinuera att Nordkorea ägnade sig åt falskspel och inte förhandlade ärligt. Jag konstaterade då att det snarare handlade om att de hade en backupplan om förhandlingarna misslyckades.

Att Nordkorea, från dag ett, inte förhandlat ärligt och har en dubbel eller trippelagenda, är inget nytt och inget jag behöver insinuera på något som helst bakslugt sätt.

Det enda man behöver för att konstatera vilken förhandlingstaktik den kriminella regimen har, och har haft retroaktivt, är klarsynthet dvs tillräcklig förmåga att bedöma Nordkorea och deras uppsåt utifrån deras agerande, samt där tillhörande skamliga ”Vitbok”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in