2019-03-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Ok, jag har fått ett tips om att pedofilens partner Joa Ivarsson Valladares har varit väldigt aktiv inom Miljöpartiet i Kungälvs kommun, hon stod till ex. på femte plats på MP´s kommunlista i valet senast. Varför är det intressant då? Jo därför att det ger en vink om i vilka kretsar som pedofilvåldtäktaren har rört sig och vilka kontakter han möjligtvis har haft.
Det är alltså bland Sverigeförstörarfolket med hjärtat till vänster och hjärnan långt inne i röven som man ska söka för att kanske hitta en förklaring till vad pedofilen gjorde i Billdal 1995.

Mycket bra att namnge Joa Ivarsson valladares! Ökar risken att nån som känner pedofilen Anders Eriksson hittar tråden och kan hänga ut bild på våldtäktsmannen.
Citera
2019-03-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktober2018
Artikeln som söks publicerades i Aftonbladet den 17 januari 1999, journalist Anna Lena Sventelius.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Skicka pm till mig om ni vill läsa hela artikeln

Är det två olika artiklar vi pratar om?
En i Kungsbacka-Posten och en i Aftonbladet?
Citera
2019-03-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jasonsam
Jag kan tydligen inte skicka PM till dig. Kan du skicka länk direkt till mig?

Måste ha varit medlem i 6 månader och ha minst 50 inlägg för att skicka och ta emot meddelande.

Undantaget är pm till moderatorer.

Kan användas om man av någon anledning inte vill posta direkt i tråden också😃
Citera
2019-03-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
När jag tänker efter, detta kan nog vara en stor hjälp för offret. Hon har inte pressen på sig att hon måste "känna igen" gärningsmannen.
Tack vare DNA-träffen så är all annan identifiering helt onödig.

No shit Sherlock...

Han kommer säkert komma med patetiska försök att påstå att hans DNA placerats av ”den riktiga gärningsmannen”, vilket rätten naturligtvis inte kommer att köpa.

Hoppas ändå att han hör till den sortens GM som känner lättnad över att erkänna och avslöjar ev fler gärningar. Inte som Eklund som inte säger ett ord om det inte finns bevis mot honom.
Citera
2019-03-06, 12:57
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Han dömdes till samhällstjänst och böter på ett femsiffrigt belopp till sonen född -97. Om ett fängelsestraff i st skulle ha utmätts informerade domstolen om att det skulle ha varit 6 mån.
Topsning genomfördes vid brott av en viss typ (?) eller av ett visst minsta straffvärde. Resultatet av topsning fick inte heller på den tiden sparas för all framtid.

Din fantasi om att brottet kunde ha klarats upp för 14 år sedan är vacker, men tyvärr inte realistisk givet förutsättningarna som fanns vid den rättsliga prövningen.
Han sitter i a f nu, så du/vi kanske kan uppbåda viss glädje över att "Karma is the Bitch!" 😎

Oväsentligt vad han dömdes till för straff, räcker gott med fängelse i straffskalan. Jag är själv topsad för ett betydligt lindrigare brott utan inslag av våld.

Skendränker man sin egen son anser i alla fall jag att topsning är självklart, dels för att brottet är grovt i sig och dels för att en sådan människa uppenbarligen saknar normala spärrar och säkerligen har hittat på en hel del övrigt...att han bara fick samhällstjänst och böter är ju också vansinne, allt tyder på att han är en sadist av rang.
Citera
2019-03-06, 13:02
Medlem
sillobills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Bilder på skärpet: https://nyheter24.se/nyheter/921826-brottsjournalen-vem-mordade-16-ariga-malin-olsson

Intressant är väl dessutom det faktum att AEs son Bj*rn tog studenten i Dals-Ed (samma ort som Malin kommer ifrån).
Citera
2019-03-06, 13:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet inte hur mycket tjejen som tråden handlar om kan ha memorerat om gärningsmannen. Hon har iallafall fall enligt media kunnat ge polisen ett bra signalement, vad det nu innebär. Kanske hon genom fotografi på AE kan avgöra huruvida det är han som överfallit henne 1995.

Stackars flicka, måtte man hitta honom

En klockren DNA-träff ligger avsevärt högre, sett till sannolikhet, än ”bortom rimligt tvivel”. Vilket är den misstankegrad som normalt skall uppnås för fällande dom.
Citera
2019-03-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Att gärningsmannen opererade i sitt väl kända närområde. Människan är lat och bekväm av sig och söker trygghet.

Vad har Hagamannen, den cyklande våldtäktsmannen i Örebro och Peter Mangs gemensamt?
Jo, de begick sina brott i sina hemtama områden som de kände väl till.

Om han greps i en villa i norra Halland finns det en koppling till området idag i alla fall.
Norra Halland gränsar i princip till brottsplatsen.

Kanske fanns koppligen där redan -95?
Citera
2019-03-06, 13:32
Medlem
Det var den här artikeln som jag efterfrågade tidigare idag. Fast jag såg nu att den var från 2017. https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8b80w/kalla-fall-tips-om-ny-grov-valdtakt-mot-flicka

En 10-årig flicka blev våldtagen inom samma tidpunkt som "Malin" i ett närliggande område. Slumpen eller samma gärningsman, det är frågan?
Citera
2019-03-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Intressant är väl dessutom det faktum att AEs son Bj*rn tog studenten i Dals-Ed (samma ort som Malin kommer ifrån).

Intressant är också att en genväg till Sparrgrensgatan från Redbergsplatsen är att gå genom Östra kyrkogården. Ursäkta mina något livliga fantasier.
Citera
2019-03-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Om han greps i en villa i norra Halland finns det en koppling till området idag i alla fall.
Norra Halland gränsar i princip till brottsplatsen.

Kanske fanns koppligen där redan -95?
Är det klarlagt i vems/vilken villa han greps? Isåfall har jag missat det...
Citera
2019-03-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Är det klarlagt i vems/vilken villa han greps? Isåfall har jag missat det...

Nej, det har inte framkommit vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in