Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
En knepig fan.
När jag såg det där så hade han redan skrivit ut sig från tråden.
Det va det sista han skrev i den tråden innan
han blev avstängd, åtminstone av vad jag hann se.
Det är som om han har två personligheter.
Det mesta av det han skrev i den här tråden va redan skrivet, antingen
här i tråden eller i media.
Jag har en alldeles "ogrundad" misstanke om att JM genom sitt sätt att tilltala folk i tråden, genom att skicka pm till personer och kunna ta"kontroll" över tråden, kunna få vissa personers information.
Det skulle inte förvåna mig om vi t ex skulle berätta om vad JM skrivit till oss i PM, löften och förtroenden om saker, skulle få helt olika uppgifter. Det är som sagt inget jag vet, jag bara gissar.
Det har försökts att skapat ett förtroende. Allt mot ett löfte att hålla tyst; er sinsemellan hemlighet. Typ; du får mitt förtroende, du är utvald. Men bara på ett villkor; att du håller tyst. Och så småningom kommer det första hemliga budskapet, du får veta något som du känner att bara du fått veta. Fortsätter du att hålla tyst kommer mer info; inside information från en som har "riktig insyn" i utredningen.
På det viset (fortsatt gissar) lyckades JM få ut uppgifter från skribenter genom att få deras förtroende. Kanske vissa användare själva inte har personlig kännedom om de inblandade, men fått uppgifter via pm av några som har det?
Jag kan bara säga att en uppgift som inte finns i tråden sedan tidigare, men som jag fått via pm, stämmer med det som JM skriver. Den uppgiften hävdar min "källa" att h*n inte lämnat ut till någon annan. Det kan ju naturligtvis vara så att fler än min källa känner till uppgiften. Om uppgiften stämmer, kan det vara fler som känner till den, eller om min "källa" har läckt den till fler, t ex JM.
Det skulle vara intressant att veta om de "hemligheter" som JM delat med sig i sina "hemliga" pm är
samma information till olika skribenter, eller om de är "anpassade" till just den skribenten.
Det är väl den hypotesen jag har om JM. Att han genom en slags manipulation av tråden och trådens deltagare, idogt arbete med att läsa
allt som gått att läsa i media, FB, IG, bloggar, tråden osv fått ut mer information än man vanligtvis lyckas få i en tråd.