2019-03-06, 04:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Just att det inte finns DNA bör göra det extremt svårt att knyta honom till de försvinnandena. Man kan ju börja med att försöka visa att han befunnit sig i Sävsjö respektive Hultafors den dag de försvann. Kan inte se hur det skulle gå till.

Tror inte heller tekniker skulle hitta något. Billdalsflickan förgrep ju GM sig på i anslutning till där hon befann sig (dvs. ej hemma), tror inte det är samma GM som ligger bakom försvinnandena av JJ och MA.

Möjligen Malin Olsson dock, men finns det inget DNA där så tror jag inte AE kan knytas. Om det å andra sidan finns DNA, och AE är skyldig, så borde han vid det här laget ha knutits till mordet.

Om det fanns DNA-spår i Malin Olsson-fallet, så borde det väl ha hittats vid det här laget?
Jag menar, de har ju INTE haft något DNA att söka med alls i det fallet hittills, så de borde ju rimligen ha velat få fram DNA-spår även tidigare, och söka med det i DNA-registret, alltså även innan familjesökning blev möjligt.
Och läs nedan:

"Det tror jag inte på ett ögonblick. Skälen kan jag inte ens gå in på. Det är två olika gärningsmän helt enkelt."

Källa: https://www.expressen.se/gt/leif-gw-sagar-nya-malin-olsson-sparet/
Senast redigerad av a987 2019-03-06 kl. 04:31.
Citera
2019-03-06, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det håller jag med om. Jag menar inte heller att MGMs bild ska lämnas ut nu, men om han blir fälld, så tycker jag att vi ska få se en bild av honom.

Frågan är varför vi måste få se en bild av honom någonsin? Det finns ju massa andra svenska brottslingar som man kan lagra i minnet, om man nu vill se hur brottslingar ser ut för att kunna akta sig för dem.
Citera
2019-03-06, 04:42
Medlem
secretcinemas avatar
Varför bry sig om bild? Har personligen noll intresse av att se hur kräket ser ut.
Citera
2019-03-06, 05:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Frågan är varför vi måste få se en bild av honom någonsin? Det finns ju massa andra svenska brottslingar som man kan lagra i minnet, om man nu vill se hur brottslingar ser ut för att kunna akta sig för dem.

Sover du aldrig eller är ditt motvallskärringkonto självgående 24/7? Jo vi ska ha en bild se förfäras över hur man kan se så alldaglig ut och vara ett sådant moster. Sedan glömmer vi monstret i väntan på nästa.
Citera
2019-03-06, 05:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men för de två flickorna har väl aldrig några kroppar hittats?? Och då finns ju inget DNA-spår.

Däremot skulle ju polisen kunna skicka tekniker till alla bostäder AE har bott på eller haft tillgång till, under den kritiska perioden.

Just nu kanske de sitter och förhör honom om allt han har haft för sig genom åren. Ingen sömn bara ändlösa frågor. Man vill nog ha erkännanden.

Intressant är vilken advokat han fått.
Citera
2019-03-06, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
MGM är INTE fälld i en enda instans ännu för detta brott, han är bara häktad än så länge. Varför INTE vänta med att hänga ut honom åtminstone tills han är fälld, och lämna honom ifred tills dess?

Och ang. det att många i tråden säger att det finns DNA-bevis som bevisar att han är skyldig. Vet ni vad det är för typ av DNA-bevis, och kan ni tillräckligt om DNA-bevisning?

Vet ni förresten något alls om hans barndom/uppväxt?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att han själv har blivit utsatt för sexuella övergrepp i barndomen, eller blivit misshandlad eller tom torterad i barndomen, eller i vuxen ålder?
Det är ju vanligt att sexualbrottslingar själva har blivit utsatta för olika övergrepp, så det finns ju sådant som tyder på att så har skett i det här fallet också. Skulle ni då acceptera det som en förmildrande omständighet?
Ingen utanför hans familjekrets vet väl något om hans barndom etc. En sak vet vi, nämligen att många, många barn far illa under sin uppväxt. Det gör dem inte nödvändigtvis till våldsverkare. Enr person som BilldalsGM har visat prov på fullständigt hänsynslös ondska och brutalitet. Därför måste han bort från gator och torg så att han inte kan upprepa sitt brott.
Däremot kan man, med utgångspunkt från arv och miljö fundera över om det inte finns genetiska defekter, som gör att han är den han är.
Citera
2019-03-06, 06:53
Medlem
Vad menas med brutal våldtäkt? Används ett paraply som föremål? Är inte alla våldtäkter ganska brutala?
Citera
2019-03-06, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Varför bry sig om bild? Har personligen noll intresse av att se hur kräket ser ut.

En bild kan ju få människor att höra av sig som sett honom i närheten av andra brottsplatser. Det vore väl bra?
Citera
2019-03-06, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Vad menas med brutal våldtäkt? Används ett paraply som föremål? Är inte alla våldtäkter ganska brutala?

Har du läst första posten och artikeln?

"Den åttaåriga flickan var på väg hem från skolan på cykel när en man hoppade fram ur ett dike och slet ner henne på marken.

Efter att först ha misshandlat henne svårt i ansiktet utsatte han flickan för en grov våldtäkt.

Våldet mot flickan beskrivs som så kraftigt att hennes cykelhjälm sprack vid överfallet.
Händelsen var mycket omskriven vid tiden för dådet och den dåvarande chefen för spaningsroteln Thomas Tengskog beskrev våldtäkten som det mest allvarliga brottet under år 1995."
Citera
2019-03-06, 07:34
Medlem
https://www.expressen.se/gt/billdalsmannen-kunde-ha-gripits-for-elva-ar-sedan/
Citera
2019-03-06, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, han är häktad men inte dömd. Nöjd?

Vännen, fortsätt inte gräva när du står i en grop.

För dig och ev andra med bristande läsförståelse: sperma hittades inne i flickans söndertrasade underliv. DNA-prov gjordes. Efter 24 år hittade polisen en man som matchade detta DNA till 100%.

Flickan behöver alltså inte ”känna igen mannen”, som du så fint skrev. Det har resultatet av DNA-analysen redan gjort.
Citera
2019-03-06, 07:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Just nu kanske de sitter och förhör honom om allt han har haft för sig genom åren. Ingen sömn bara ändlösa frågor. Man vill nog ha erkännanden.

Intressant är vilken advokat han fått.

Som jag skrev i ett tidigt skede i tråden, jag hoppas verkligen att samtliga kända bostäder genomsöks av tekniker och angränsande mark med likhundar.

Visst måste det vara hur jobbigt som helst för gärningsmannens anhöriga. Trots det så hoppas jag att de bistår polisen med information vad det gäller även tillfälliga boenden där gärningsmannen inte har varit skriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in