2019-03-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Jag har väl för fan inte outat någon????

Jo, indirekt, genom att citera utan att redigera.
Citera
2019-03-06, 01:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nej det har du inte men du citerade häxans inlägg där hon outade namnen och då hjälper du ju till att sprida dom när du citerar utan att lägga in asterisker i det du citerar.

Varför kan inte hans exfruar/exsambos och barn lämnas ifred?
Dom har ju ingen gjort och ska inte hängas ut.
Citera
2019-03-06, 01:06
Medlem
Citat:

Prova att titta i ditt inlägg, ser du inte ex-fruns namn där?
Citera
2019-03-06, 01:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man kan ju tycka det, ev DNA-spår borde man ju hunnit utreda iaf.

Ja, men hade det varit samma DNA-spår som från Billdal hade man ju sökt efter gemensam gärningsman redan...
Citera
2019-03-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, men hade det varit samma DNA-spår som från Billdal hade man ju sökt efter gemensam gärningsman redan...

Ja precis, lär ju bli svårare med andra bitar som Troian påpekade.

Om man nu inte lyckas skrapa fram något i ett av de ”heta” fallen som nämnts här.. inte så troligt kanske.
Senast redigerad av Som-nam-na 2019-03-06 kl. 01:15.
Citera
2019-03-06, 01:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nä, och det borde man väl gjort vid det här laget?

Gällande Miriam Adam, Jasmina Jasharay etc. så tror jag inte han kommer kunna bindas. Bör vara i stort sett omöjligt utreda vad han gjorde en specifik dag för 20 år sedan.

Men för de två flickorna har väl aldrig några kroppar hittats?? Och då finns ju inget DNA-spår.

Däremot skulle ju polisen kunna skicka tekniker till alla bostäder AE har bott på eller haft tillgång till, under den kritiska perioden.
Citera
2019-03-06, 01:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men för de två flickorna har väl aldrig några kroppar hittats?? Och då finns ju inget DNA-spår.

Däremot skulle ju polisen kunna skicka tekniker till alla bostäder AE har bott på eller haft tillgång till, under den kritiska perioden.

Just att det inte finns DNA bör göra det extremt svårt att knyta honom till de försvinnandena. Man kan ju börja med att försöka visa att han befunnit sig i Sävsjö respektive Hultafors den dag de försvann. Kan inte se hur det skulle gå till.

Tror inte heller tekniker skulle hitta något. Billdalsflickan förgrep ju GM sig på i anslutning till där hon befann sig (dvs. ej hemma), tror inte det är samma GM som ligger bakom försvinnandena av JJ och MA.

Möjligen Malin Olsson dock, men finns det inget DNA där så tror jag inte AE kan knytas. Om det å andra sidan finns DNA, och AE är skyldig, så borde han vid det här laget ha knutits till mordet.
Citera
2019-03-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Prova att titta i ditt inlägg, ser du inte ex-fruns namn där?

Ja dum som jag är fattade jag inte det då, blev förbannad...Men ändrat nu.
Citera
2019-03-06, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej det har du inte men du citerade häxans inlägg där hon outade namnen och då hjälper du ju till att sprida dom när du citerar utan att lägga in asterisker i det du citerar.

Varför kan inte hans exfruar/exsambos och barn lämnas ifred?
Dom har ju ingen gjort och ska inte hängas ut.

MGM är INTE fälld i en enda instans ännu för detta brott, han är bara häktad än så länge. Varför INTE vänta med att hänga ut honom åtminstone tills han är fälld, och lämna honom ifred tills dess?

Och ang. det att många i tråden säger att det finns DNA-bevis som bevisar att han är skyldig. Vet ni vad det är för typ av DNA-bevis, och kan ni tillräckligt om DNA-bevisning?

Vet ni förresten något alls om hans barndom/uppväxt?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att han själv har blivit utsatt för sexuella övergrepp i barndomen, eller blivit misshandlad eller tom torterad i barndomen, eller i vuxen ålder?
Det är ju vanligt att sexualbrottslingar själva har blivit utsatta för olika övergrepp, så det finns ju sådant som tyder på att så har skett i det här fallet också. Skulle ni då acceptera det som en förmildrande omständighet?
Citera
2019-03-06, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att etablerade medier kommer gå ut med hans namn eller bild.

Varför inte? Anses det så skamligt för en man att ha begått våldtäkt att media måste visa honom hänsyn och låta honom förbli anonym?

Eller vill man skydda hans barn från att pekas ut som avkommor till en våldtäktsman?
Citera
2019-03-06, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Varför inte? Anses det så skamligt för en man att ha begått våldtäkt att media måste visa honom hänsyn och låta honom förbli anonym?

Eller vill man skydda hans barn från att pekas ut som avkommor till en våldtäktsman?

Media brukar väl vänta med att lämna ut namn och bild, tills MGM har blivit fälld i åtminstone en instans?
Bra i så fall tycker jag
Citera
2019-03-06, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Media brukar väl vänta med att lämna ut namn och bild, tills MGM har blivit fälld i åtminstone en instans?
Bra i så fall tycker jag

Det håller jag med om. Jag menar inte heller att MGMs bild ska lämnas ut nu, men om han blir fälld, så tycker jag att vi ska få se en bild av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in