2019-03-05, 23:20
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Cykelbanan som går till höger(öster) om Södra Särövägen från den märkta busshållplatsen i länken och upp mot Sommarbo förskola:

https://www.google.com/maps/place/%C3%96stra+Lind%C3%A5s/@57.5714574,11.9422775,17z/data=!4m5!3m4!1s0x464fec51b8ee40b7:0x31b0129897423 f0!8m2!3d57.5711467!4d11.9444125

Östra Lindås ligger i Billdalsområdet, om jag förstår det rätt?
Citera
2019-03-05, 23:23
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Länkar artikel från AB, ifall någon inte har sett den, med bilder från häktesförhandlingen. Bilderna säger inte så mycket men man får en liten uppfattning om kroppskonstitutionen. Ansiktet är förstås blurrat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5V14Oz/58-aringen-haktad-for-24-ar-gammal-valdtakt

klent byggt, medellång, småfet

är väl ungefär vad man kan få ut av den blurrade filmsnutten
Citera
2019-03-05, 23:25
Medlem
Citat:
Cykelbanan som går till höger(öster) om Södra Särövägen från den märkta busshållplatsen i länken och upp mot Sommarbo förskola:

https://www.google.com/maps/place/%C3%96stra+Lind%C3%A5s/@57.5714574,11.9422775,17z/data=!4m5!3m4!1s0x464fec51b8ee40b7:0x31b0129897423 f0!8m2!3d57.5711467!4d11.9444125

Tack! Grunnade på om AE var/är hängiven cyklist och hamnat på samma bana som BO. Vet att det är ett mycket populärt cykelstråk på gamla säröbanan mellan Gbg och Särö som passerar Billdal. Men brottsplatsen verkar ligga en bit ifrån denna.
Citera
2019-03-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fan, batikhäxan , jag börjar gilla dig.
Gurkburken är lite snäsig, man måste respektera andras begränsade möjligheter att läsa allt här,
plus att jag bara ska ha en bild på skithögen förr eller senare.

"Snäsig", pyttsan. Jag blir bara lite lack ibland på att det kommer in upprepade frågor eller felaktig/vilseledande info titt som tätt. Men jag är faktiskt snäll.. egentligen.

Har förresten försökt lite till med bildletande bland grannar och alla möjliga tänkbara vänner som AE kunde ha skaffat sig, men fortsatt hittar jag tyvärr ingenting. Man kan ju tycka han borde ha besökt de lokala korvkiosken och fastnat på en "frågan idag" från lokaltidningen, hamnat på någon arbetsplats utlagda julfestbilder eller vad f-n som helst, men hur man än söker så går han inte att hitta. Men svårt då man inte vet var exakt han jobbat, förutom då Kungsbacka kommun för några år sedan om man får tro en postare från igår.
Citera
2019-03-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Östra Lindås ligger i Billdalsområdet, om jag förstår det rätt?

Ja, självklart.
Citera
2019-03-05, 23:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
klent byggt, medellång, småfet

är väl ungefär vad man kan få ut av den blurrade filmsnutten
Tycker att det är svårt att se att han är småfet, med en bylsig t-shirt på sig. Klent byggd ser ut att stämma. Längd svårt att avgöra men han verkar inte superkort i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tack! Grunnade på om AE var/är hängiven cyklist och hamnat på samma bana som BO. Vet att det är ett mycket populärt cykelstråk på gamla säröbanan mellan Gbg och Särö som passerar Billdal. Men brottsplatsen verkar ligga en bit ifrån denna.
Tror som du.
Citera
2019-03-05, 23:31
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ja, självklart.

Bra, då stämmer min teori hittills.
Citera
2019-03-05, 23:34
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Bra, då stämmer min teori hittills.

Din teori som är vad ?
Citera
2019-03-05, 23:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Din teori som är vad ?

Att gärningsmannen opererade i sitt väl kända närområde. Människan är lat och bekväm av sig och söker trygghet.

Vad har Hagamannen, den cyklande våldtäktsmannen i Örebro och Peter Mangs gemensamt?
Jo, de begick sina brott i sina hemtama områden som de kände väl till.
Citera
2019-03-05, 23:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Att gärningsmannen opererade i sitt väl kända närområde. Människan är lat och bekväm av sig och söker trygghet.

Vad har Hagamannen, den cyklande våldtäktsmannen i Örebro och Peter Mangs gemensamt?

Men i mindre utsträckning Anders Eklund och Lasermannen.
Citera
2019-03-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Nej, Joa Helen Ivarsson Valladares, bodde på Brunnefjällsv 33 i Harestad som ligger i Kungälvskommun. Där träffade hon PeddoAnders som hon sen gifte sig med och gjorde nya ungar med.

Varför lägger du inte in asterisker * i namn på anhöriga som dom flesta gör, av hänsyn till oskyldiga? Speciellt som du gör dina tabbar dvs blandar ihop personer o råkar lägga ut helt fel person.
Citera
2019-03-05, 23:57
Medlem
Citat:

Sen har vi gubben som klippte gräset på Sätra IP (Gävle) på dagarna och antastade småpojkar på fritiden. Visst, han valde ut pojkar i Sätra som han antastade och dömdes för. Men helt oförklarligt begav han sig till Göteborg där han våldtog en sjuårig pojke för att sedan åka hem till Gävle igen.

Din teori är ju evidensbaserad och stämmer i de flesta fall. Men det finns även undantag. Både i Sverige och internationellt.

Därför tycker jag att polisen bör kolla upp denne AE mot fall över hela landet och i ev länder han besökt. Inte enbart kolla upp honom mot fall i närområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in