2019-03-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lärare i NO och matematik ja. Så du får ursäkta mig om jag inte lägger tid på Valerie Solanas.

Jag har inte nämnt någonting om pappas ideologi, jag talade om en sak han sa kopplat till ett par böcker. Men i vanlig ordning kan du inte skilja på sakfråga och hel ideologi.
Din nivå är alltså så ofattbart låg när du blandar in gamla inlägg där jag nämnt min pappa. Du har inte ett enda vettigt belägg för din smörja du sprider här. Fokusera på att leta fram det istället för att gagga om människor du inte känner.
Så kan du leta till dagen du trillar av pinnen eftersom det mesta existerar only in your mind.
Här vill jag inflika vilka skitböcker Stieg Larsson skrev. Feministmarxistisk skitsörja som får Bamse att verka komplicerad och intellektuell. Stieg var en sjuk människa, som tillsammans med dåren Tobias Hubinette startade kryptofascistiska AFA, en kriminell organisation som drar till sig psykopater.
Citera
2019-03-05, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Din fars tolkning av boken visade ju på ett tydligt feministiskt ställningstagande. Är du verkligen så dum att du inte begriper det?

Nej det är inte feministiskt att säga att en författare skildrar kapitalismen och mäns makt. Det är en fråga om att förstå att boken handlar om vänstern och journalistik kopplat till att de vill rasera vissa mäns makt.
Människor kan diskutera saker utifrån ett neutralt perspektiv förstår du. Inte alltid måste man prata utifrån egen åsikt.

Hur tänker du när du säger att en man i 60 årsåldern, som är definitionen av "vit framgångsrik man", som är emot invandringens påverkan på landet och har lidit av ett enormt skattetryck hela sitt arbetsverksamma liv är feminist?
Han skyller inte Sveriges situation på judarna och kvinnorna förstås. Han är nämligen inte en offerkofta som gnäller och vägrar ta ansvar för sitt eget liv eller land. Samt att han ser kvinnor som människor likt honom själv, och är inte en snål fan som dessutom lider av missunsamhet. Som du då.

Men sen å andra sidan har han ju varit framgångsrik i sitt verkliga liv, och inte suttit och diktat ihop nån tramsig "jag är läkare oooch framgångsrik" historia på Flashback. Det gör nog sitt till att offer-mentaliteten uteblir.
Citera
2019-03-05, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Här vill jag inflika vilka skitböcker Stieg Larsson skrev. Feministmarxistisk skitsörja som får Bamse att verka komplicerad och intellektuell. Stieg var en sjuk människa, som tillsammans med dåren Tobias Hubinette startade kryptofascistiska AFA, en kriminell organisation som drar till sig psykopater.

Dig tar jag itu med en annan kväll. Orkar icke med en enkelriktad hjärna till.
Citera
2019-03-06, 03:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Hur kan jag vara ansvarig när jag inte hade ett skit med Meetoo att göra? Jag postade aldrig nåt jävla #Meetoo.
Sluta fäkta vilt omkring dig!

Har du något annat exempel jag personligen är ansvarig för?
Dindu nuthing?
Just det, var det igår eller i förrgår jag postade: "allt som krävs för ondskan att vinna, är att de goda inte gör nånting".
Citera
2019-03-06, 04:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vi kan konstatera att landet nu är kört, och att vi har passerat point of no return. Nu kommer allt bara att bli värre. Svenska folkets sista chans var valet 2018. Svenska kvinnor valde mer invandring och mer feminism, det vill säga samma recept som tagit oss mot avgrunden.

Nu är det bara för oss som har möjligheten att rädda oss själva och våra familjer att luta oss tillbaka och se råttorna gnaga på varandra i en allt trängre och mer nerskiten bur. Vi får se fallet Sverige som ett provrörsexperiment utfört av en galen vetenskapsman, där resultatet får stå som avskräckande exempel för resten av världen. Så här går det när ett samhälle blir ett matriarkat, och männen feminiseras av staten, skolan och media.

Tyvärr svenska kvinnor, det är för sent för damage control och ursäkter nu. Loppet är kört och ni blir de som i högsta grad får sota för vad ni gjort. Vi står inför anarki och ekonomisk misär. Ni har valt sida, nu får ni stå för det.
När inte ens de moderata feministerna som Moment fattar vartåt det barkar måste jag hålla med.

Nej det är inte feministiskt att säga att en författare skildrar mäns makt.

"du får ursäkta mig om jag inte lägger tid på Valerie Solanas."

Vi är förlorade.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-06 kl. 04:41.
Citera
2019-03-06, 05:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej det är inte feministiskt att säga att en författare skildrar kapitalismen och mäns makt. Det är en fråga om att förstå att boken handlar om vänstern och journalistik kopplat till att de vill rasera vissa mäns makt.

[...]

Men sen å andra sidan har han ju varit framgångsrik i sitt verkliga liv, och inte suttit och diktat ihop nån tramsig "jag är läkare oooch framgångsrik" historia på Flashback. Det gör nog sitt till att offer-mentaliteten uteblir.

Det var inte det du skrev. Du skrev att din far höll med om en del av det feministiska budskapet. Dessutom relaterade han enligt dig detta till företagsvärlden.

Jag har presenterat fler belägg som visar att mitt yrke är genuint än vad du har gjort, så kom inte och snacka här. Det är du som suttit och skrutit att du bor i ett "fiiint" kritvitt område. Ja, det gör många i vänsteretablissemanget också. Lärare med ständigt skollov? Vice VD? Ja, i en korvkiosk kanske.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-03-06 kl. 05:52.
Citera
2019-03-06, 05:47
Medlem
richfucks avatar
Jag har länge velat lämna den svenska kvinnan, då dom är alldeles för liberala. Dom ska alltid ha för mycket frihet.

Det är en ständig kamp att hålla deras usla beteende i schack.

Vissa är förlorade, vissa kan justera sitt beteende, men egentligen vill dom bara få knulla runt fritt och ha killkompisar överallt och helst inte jobba heller, utan bara vara Instagramkändisar.
Citera
2019-03-06, 05:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richfuck
Jag har länge velat lämna den svenska kvinnan, då dom är alldeles för liberala. Dom ska alltid ha för mycket frihet.

Vissa är förlorade, vissa kan justera sitt beteende, men egentligen vill dom bara få knulla runt fritt och ha killkompisar överallt och helst inte jobba heller, utan bara vara Instagramkändisar.

Välkommen till klubben! Du har alltså uppfattat självupptagenheten, dekadensen och självrättfärdigheten hos svenska kvinnor. Jag skulle nog säga att de yngsta är allra värst. Med de yngsta menar jag 30 år och nedåt.

Gott folk: tråden överstiger nu en kvarts miljon visningar!
Senast redigerad av WordWarrior 2019-03-06 kl. 05:56.
Citera
2019-03-06, 05:57
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richfuck

Är ”för mycket frihet” samma sak som att ha samma frihet som män har enligt dig?
Citera
2019-03-06, 06:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Är ”för mycket frihet” samma sak som att ha samma frihet som män har enligt dig?

Kvinnor tål inte för mycket frihet. Landet Sverige är ju ett utmärkt facit som visar detta. För det andra är inte män och kvinnor jämförbara. Det är så mycket som skiljer sig åt både fysiskt och psykiskt.
Citera
2019-03-06, 06:44
Avslutad
Citat:
Kvinnor tål inte för mycket frihet. Landet Sverige är ju ett utmärkt facit som visar detta. För det andra är inte män och kvinnor jämförbara. Det är så mycket som skiljer sig åt både fysiskt och psykiskt.
Nä, det verkar snarare vara vissa antifeministiska män som inte tål att kvinnor har för mycket frihet. Det är ju liksom inte kvinnor som sitter här och klagar och önskar sig ofrihet.
Citera
2019-03-06, 06:48
Medlem
richfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina

Självklart så ställer jag samma/liknande krav på mig själv som på en kvinna. Jämlikhet i balans kan vi kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in