2019-03-05, 12:56
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicko124578
Förvaltningsrätten i Malmö fastställde det omedelbara omhändertagandet genom beslut den 22/2. Socialnämnden ska inkomma med ansökan inom fyra veckor från detta datum. Därefter ska huvudförhandling hållas.
Har du ett målnummer som jag kan slå på, eller kanske till och med hela förvaltningsrättens beslut?
Citera
2019-03-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Har du ett målnummer som jag kan slå på, eller kanske till och med hela förvaltningsrättens beslut?

2095-19 är ena målnr. Har inte det andra.
Citera
2019-03-05, 14:23
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicko124578
2095-19 är ena målnr. Har inte det andra.
Tack! Fick fram det andra (1835-19) med hjälp av det första och har nu båda besluten.
Citera
2019-03-05, 14:58
Medlem
Keozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zazzio
Bara för att ett gäng veritabla idioter påstår att jag skulle ha sålt medel till någon, så blir det inte sant. Lägg fram bevisen, om ni nu är så säkra. Ni är sadistiska mollusker som yrar i nattmössan. Världen är uppenbarligen full av drägg.

Drygt 1,3 miljarder kineser behöver inte ha rätt bara för att de är så många.

Då måste jag ju blanda mig i lite påstående här och bevis hit och dit.

I din ena intervju, den där som var full med lögner (låt mig tänka: det är ju dock alla) men den där intervjun där du säger ’mamman säger F är på palliativ vård’

Vet du om att just det du sa där är det folk som tror på? Dina ord att ett barn ligger på palliativ vård för att mamman påstår det.

Men vidare. Mamman påstår även att de är i hovmantorp för ’behandling’. Vilket du nekar till och du nekar även till preparaten som mamman gått ut med som kopplas till dig.

Detta är från samma källa, både var barnet finns och preparaten. Du påstår källan är viktig, du säger att barnet är på palliativ vård men på samma gång att källan inte trovärdig när det gäller behandling hos dig/preparat från dig.

Så källan är bara sann i ett av två fall? Dvs till 50% 🤔

PS inte lönt du försöker att ge dig på en diagnos för mig, jag har 15 personligheter varav alla hatar folk som behandlar barn illa och där folk ljuger (kan ju bara säga att du påstår även en dom mot en pappa som inte är äkta - är källan mamman där med? Så fall sjunker din källas trovärdighet ytterligare).
Citera
2019-03-05, 18:38
Medlem
De är omhändertagna och ett LVU kan tas om läget bedöms kritiskt. Det måste du väl förstå, att soc måste kunna gå in, med polishandräckning i ett hem, om barn far riktigt illa?
Citat:
Varifrån kommer de tvärsäkra påståendena om att MS barn har tvångsomhändertagits? LVU kräver domstolsbeslut och det har gått såpass lång tid att dessa beslut rimligtvis måste ha fattats, i det fall att barnen verkligen tvångsomhändertagits (och inte SoL-placerats eller på annat sätt bara vistas hos sina fäder). Sådant beslut finns inte, vad jag kan hitta.
Citera
2019-03-05, 18:39
Medlem
Sedan har FM själv skrivit att de är omhändertagna, i total balans, hans fb sida
Citat:
Varifrån kommer de tvärsäkra påståendena om att MS barn har tvångsomhändertagits? LVU kräver domstolsbeslut och det har gått såpass lång tid att dessa beslut rimligtvis måste ha fattats, i det fall att barnen verkligen tvångsomhändertagits (och inte SoL-placerats eller på annat sätt bara vistas hos sina fäder). Sådant beslut finns inte, vad jag kan hitta.
Citera
2019-03-05, 21:16
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keoz
Då måste jag ju blanda mig i lite påstående här och bevis hit och dit.

I din ena intervju, den där som var full med lögner (låt mig tänka: det är ju dock alla) men den där intervjun där du säger ’mamman säger F är på palliativ vård’

Vet du om att just det du sa där är det folk som tror på? Dina ord att ett barn ligger på palliativ vård för att mamman påstår det.

Men vidare. Mamman påstår även att de är i hovmantorp för ’behandling’. Vilket du nekar till och du nekar även till preparaten som mamman gått ut med som kopplas till dig.

Detta är från samma källa, både var barnet finns och preparaten. Du påstår källan är viktig, du säger att barnet är på palliativ vård men på samma gång att källan inte trovärdig när det gäller behandling hos dig/preparat från dig.

Så källan är bara sann i ett av två fall? Dvs till 50% 🤔

PS inte lönt du försöker att ge dig på en diagnos för mig, jag har 15 personligheter varav alla hatar folk som behandlar barn illa och där folk ljuger (kan ju bara säga att du påstår även en dom mot en pappa som inte är äkta - är källan mamman där med? Så fall sjunker din källas trovärdighet ytterligare).
Palliativ vård behöver ju inte innebära aktiv vård, flickan är döende och det finns inget läkarna kan göra så då hamnar hon hos det palliativa teamet.
Det innebär regelbundna kontroller och vård/smärtlindring vid behov vilket kommer att öka gradvis ju sämre hon blir men för tillfället verkar hon inte vara i behov av konstant vård.
Citera
2019-03-05, 21:50
Medlem
Keozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Palliativ vård behöver ju inte innebära aktiv vård, flickan är döende och det finns inget läkarna kan göra så då hamnar hon hos det palliativa teamet.
Det innebär regelbundna kontroller och vård/smärtlindring vid behov vilket kommer att öka gradvis ju sämre hon blir men för tillfället verkar hon inte vara i behov av konstant vård.

I detta fallet var det mest att personen jag svarade påstår flickan ligger på palliativ vård. Vilket det inte finns bevis för mer än ’mamman säger’ (observera att det handlar om datumet för intervjun i detta fallet, 3-4 dagar efter barnen omhändertagits).

Så mitt svar ovan till personen var mest det med att vara källkritiskt.
Citera
2019-03-05, 22:16
Medlem
Så här sa MS själv till Lokaltidningen i Kristianstad den 21 januari 2019:

Inom kort väntar också en tvåveckors-behandling i Falköping och Filippa har sedan denna behandling påbörjats fått en otrolig energi, livsglädje och framtidstro. Tumören har avstannat. Hon har inga symtom från tumören alls.

Flickan omhändertogs tre veckor efter det uttalandet. Fyra dagar senare går kvacksalvaren M*ch*el Z*zz*o ut på internet och skriver:

" F*lip*a ligger nu utan mamma och utan systern på Lunds palliativa avdelning, där hon förmodligen ges morfiner för att underlätta döden, som hade kunnat undvikas i Mexiko. Mot sin vilja tvångsvårdas F*lip*a på Lunds universitets sjukhus för att ta emot döden!"

På tre veckor har flickan gått från att vara helt symtomfri med en otrolig energi, till att tvångsvårdas på sjukhus för att ta emot döden!!!!!
Citera
2019-03-05, 22:28
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebank
De är omhändertagna och ett LVU kan tas om läget bedöms kritiskt. Det måste du väl förstå, att soc måste kunna gå in, med polishandräckning i ett hem, om barn far riktigt illa?
Precis som jag sa att det skulle finnas vid det här laget, så finns domstolsbeslut. Jag kan lagarna kring omhändertagande väl, du behöver inte informera mig. Jag ville ha underlaget och det har jag nu, jag litar inte på rykten utan på domstolsprotokoll.
Citera
2019-03-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zazzio
Bara för att ett gäng veritabla idioter påstår att jag skulle ha sålt medel till någon, så blir det inte sant. Lägg fram bevisen, om ni nu är så säkra. Ni är sadistiska mollusker som yrar i nattmössan. Världen är uppenbarligen full av drägg.

Drygt 1,3 miljarder kineser behöver inte ha rätt bara för att de är så många.

Medel som Silvervatten, GcMaf, Liposel (jäst och smakar skit) plus lite narkotikaklassade preparat?

Inte illa jobbat av en "kommandotränad sjuksyrra, tillika journalist, forskare, chefredaktör, föreläsare, höjdhoppare, audionom, tinnitusexpert, svenskalärare, juridiks expert, rättshaverist, pedofiljägare, pianist, diagnosexpert, myndighetshatare, etc
Citera
2019-03-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Medel som Silvervatten, GcMaf, Liposel (jäst och smakar skit) plus lite narkotikaklassade preparat?

Inte illa jobbat av en "kommandotränad sjuksyrra, tillika journalist, forskare, chefredaktör, föreläsare, höjdhoppare, audionom, tinnitusexpert, svenskalärare, juridiks expert, rättshaverist, pedofiljägare, pianist, diagnosexpert, myndighetshatare, etc

Hahaha, ja inte dåligt ”cv” den mannen besitter . Juridisk expert som inte kan lagen . Tror att människor som anmäler M*l*n för bedrägeri kan åtalas för falsk tillvitelse. Dessutom blev Z*zz*o avvisad som juridiskt ombud i ett mål, då domstolen inte bedömde honom som lämplig. Han kunde enligt denne inte föra ett begripligt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in