Citat:
Ursprungligen postat av
Dial999
Ja, varför var han i Billdal. Om inte hans särbo/kommande maka bodde där då eller i närskapet kvarstår frågan.
Är liksom helt centralt i fallet, dvs för att förstå motivet/vald plats. Känns helt osannolikt att han åkt från Göteborg till Billdal för att leta offer, tycker jag. Mer troligt att han på något sätt hade en koppling till platsen och/eller till offret på något vis.
(jag utesluter inte hatbrott/misshandel som tog sig uttryck i våldtäkt, dvs inte alls att det är som "tråden bestämt" att han är pedofil som passade på att misshandla sitt offer - innan vi vet motiv eller val av plats/offer bör man vara öppen för olika varianter).
Sedan är ju fallet lite extra spännande för mig personligen, eftersom jag tipsade polisen för över 20 år sedan om en adress i Billdal väldigt nära brottsplatsen där det vid tiden för brottet bodde inhyrda knasbollar, vilket jag även skrev om i tråden i höstas (då den vara nästan osedd av "massan" härinne):
(FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal . Jag kan faktiskt ha haft rätt hela tiden.