2019-03-05, 20:49
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Har för mig att passfoto är offentlig handling, har du personnummer så kan du kolla med polisen om de kan ge di en bild, om han har ett pass, annars körkortsbilden kanske, om han har körkort.

Det har tidigare i tråden nämnts att det är sekretessuppgifter numera, går inte att få ut.
Citera
2019-03-05, 20:50
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hur mår flickan som blev överfallen.smart var hon som spelade död
Till synes mår hon bra , men man vet aldrig på insidan. Hoppas hon mår bra i alla fall.
Citera
2019-03-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är INTE det barnet som begått småbrott och matchades som släkting till MGM. Det var en ÄLDRE son från ett föregående förhållande. MGM har " barn FÖRE äktenskapet och barnen med J.I.

Ah ok. Och det äktenskapet och barnet har inget med Kungälv att göra?
Citera
2019-03-05, 20:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack!

Har inte kollat efter familjen på Facebook förut för det kändes som för mycket, men nu kollade jag din länk.

Finns en film från ett studentutspring 2016, son B, i slutet av den filmen skymtar en man (som inte är mammans nuvarande man). Ser ganska lång ut, smal, gråhårig (någon flint syns ej), runt 60. Inte otroligt om en far är med på sin sons studentfirande, skulle det kunna vara AE möjligen? Tyvärr syns sonen B också, och vad som kan antas vara några av hans syskon. Nu känner jag mig väldigt gamig, så det är väl vad jag är då.
Har AE inte umgåtts med sina äldre barn på ca 10 år så varför ska han vara med på en student för 3 år sedan?
Enligt hans sons inlägg här på flashback.
"Det är sant som tidigare nämnt i tråden att de flesta av AE’s barn inte haft kontakt med honom på 10 år, och dom har således ingenting med honom att göra."
Citera
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Till synes mår hon bra , men man vet aldrig på insidan. Hoppas hon mår bra i alla fall.

Skulle våga påstå att de flesta aldrig mår helt bra efter en våldtäkt. Men bra kan man absolut må, iallafall i perioder, och hon lever ju än trots att hennes var brutalare än de flestas och det visar på en otrolig styrka i min mening. Får hoppas att hon inte minns så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Ja, varför var han i Billdal. Om inte hans särbo/kommande maka bodde där då eller i närskapet kvarstår frågan.

Är liksom helt centralt i fallet, dvs för att förstå motivet/vald plats. Känns helt osannolikt att han åkt från Göteborg till Billdal för att leta offer, tycker jag. Mer troligt att han på något sätt hade en koppling till platsen och/eller till offret på något vis.

(jag utesluter inte hatbrott/misshandel som tog sig uttryck i våldtäkt, dvs inte alls att det är som "tråden bestämt" att han är pedofil som passade på att misshandla sitt offer - innan vi vet motiv eller val av plats/offer bör man vara öppen för olika varianter).

Sedan är ju fallet lite extra spännande för mig personligen, eftersom jag tipsade polisen för över 20 år sedan om en adress i Billdal väldigt nära brottsplatsen där det vid tiden för brottet bodde inhyrda knasbollar, vilket jag även skrev om i tråden i höstas (då den vara nästan osedd av "massan" härinne): (FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal . Jag kan faktiskt ha haft rätt hela tiden.
Citera
2019-03-05, 20:54
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har AE inte umgåtts med sina äldre barn på ca 10 år så varför ska han vara med på en student för 3 år sedan?
Enligt hans sons inlägg här på flashback.
"Det är sant som tidigare nämnt i tråden att de flesta av AE’s barn inte haft kontakt med honom på 10 år, och dom har således ingenting med honom att göra."

Precis. Det har kammats noll nu sen fredags natt, på alla hittade Facebooksidor och googlesökningar. Det är nog bara att vänta på att media släpper bild efter dom fallit.
Citera
2019-03-05, 20:56
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Har du träffat henne?
Citera
2019-03-05, 20:58
Medlem
sillobills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLOJ
Är väl en bra sak att ta ett prov på A.E. Och även på liknande monster som sitter inspärrade...

Sjukt att nån skrev detta 2009?! Menade man samma person då som nu är föremål för utredningen?
Citera
2019-03-05, 21:00
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Minnet sviker mig, finns det en adress till bostaden i Fjärås?
Jag har inte adressen i Fjärås tyvärr, men nån annan kanske sitter på den uppgiften?
20090722 - 20110324: Fjärås
Citera
2019-03-05, 21:01
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är liksom helt centralt i fallet, dvs för att förstå motivet/vald plats. Känns helt osannolikt att han åkt från Göteborg till Billdal för att leta offer, tycker jag. Mer troligt att han på något sätt hade en koppling till platsen och/eller till offret på något vis.

(jag utesluter inte hatbrott/misshandel som tog sig uttryck i våldtäkt, dvs inte alls att det är som "tråden bestämt" att han är pedofil som passade på att misshandla sitt offer - innan vi vet motiv eller val av plats/offer bör man vara öppen för olika varianter).

Sedan är ju fallet lite extra spännande för mig personligen, eftersom jag tipsade polisen för över 20 år sedan om en adress i Billdal väldigt nära brottsplatsen där det vid tiden för brottet bodde inhyrda knasbollar, vilket jag även skrev om i tråden i höstas (då den vara nästan osedd av "massan" härinne): (FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal . Jag kan faktiskt ha haft rätt hela tiden.

Nej pedofil MÅSTE han inte vara. Finns opportunistiska våldtäktsmän/våldsbrottslingar som tar vad som bjuds, trots att det inte är något de skulle tända på/gå på i vanliga fall. Behöver inte automatiskt betyda att man är pedofil för att man våldtar ett barn, men det är en djupare psykologisk fråga som nog går över huvudena på de flesta i den här tråden.

Oavsett om han är pedofil och genuint tänder på barn eller inte så är det en vidrig handling - så ingen tror att jag förmildrar/försvarar. Det gör jag verkligen inte. Men eftersom han har haft flera (om än korta och dysfunktionella) relationer och äktenskap med vuxna kvinnor där han avlat totalt 8 avkommor så kan det ju stämma att han inte tänder på barn - iallafall inte primärt. Eller så är han pedofil och har en självkontroll av stål som har hållit dicken i byxorna (vad vi vet än så länge) före och efter denna våldtäkten.
Citera
2019-03-05, 21:01
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Sjukt att nån skrev detta 2009?! Menade man samma person då som nu är föremål för utredningen?
Syftades det inte på Anders Eklund då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in