2019-03-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Vet inte hur jag ska tolka svaret från AC.A.
Jag frågade om det solglittret skrev att hon sagt till henne.
Läs och bedöm själva.

”Hej,

Jag svarar inte på frågor om utredningen. Jag har inte deltagit i utredningen. Jag har sekretessprövat ärendet. Du får ta del av beslut och handlingar inom kort. Handlingar kommer inte att lämnas ut digitalt. Kan du lämna en adress eller om du inte vill det så kan du komma och hämta handlingarna på Rättscentrum i Malmö.”

Det var som väntat. Det finns ett par riktigt fula troll i tråden.
Citera
2019-03-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tack för info! Dock funderar jag, hon skriver inget om någon avgift för papperskopiorna? När en TR bara lämnar ut via papperskopior är upp till 9 sidor gratis, 10 sidor kostar 50:-, sedan 2:-/sida.

Inte förvånad över svaret från A-C A dock.
Det har du rätt i, det framkom inte. Hoppas vi slipper betala för svarta streck? Blanka sektetessade sidor är inget att ha.
Denna kommer jag köpa oavsett pris. Får väl äta pasta en månad.
Citera
2019-03-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
I ett av det mest uppmärksammade fallen i världen?

Du menar alltså att i ett världsunikt fall så väljer polisen att ta en väldigt komplicerad och svår förklaring på vad som hände där i villan i Bjärred, ett så pass bevakat fall där de visste att varenda stavelse de yttrade skulle nagelfaras av alla?

De gjorde sitt yttersta för att få fram en förklaring, svårare än så är det inte.

Nej, din förklaring är för långsökt för mig, den funkar inte.

Jag tycker snarare att detta är ett utav de MINST uppmärksammade fallen på senare år... Trots att fra personer dött i en trygg välmående villaförort har det bara skrivits några tiotals artiklar om fallet. Visst, det var säkert en del journalister på presskonferensen men inga mängder. Därefter blev det tyst. Utomlands har mig veterligen inget skrivits om mordet. Eftersom intresset från media varit såpass svalt (långt mycket svalare än vad det brukar vid dylika exrema händelser) har det varit lätt för dem att bara dra den slutsats de blivit serverade och fortsätta med andra ärenden.
Citera
2019-03-05, 20:09
Medlem
Citat:
Det har du rätt i, det framkom inte. Hoppas vi slipper betala för svarta streck? Blanka sektetessade sidor är inget att ha.
Denna kommer jag köpa oavsett pris. Får väl äta pasta en månad.

Verkligen så oerhört typiskt att de just i detta fall skall obstruera avseende digital kopia. Det är ju långt mycket mer kostnadseffektivt, enklare och mer miljövänligt (något som ju ligger i tiden för myndigheter att fokusera mycket på) att bara skicka en jäkla pdf.

Jag skulle vara öppen för att bidra en viss slant om någon orkar skanna in dokumenten de får. Kanske någon annan känner likadant. Så kan vi dela lite på bördan på nåt sätt.
Citera
2019-03-05, 20:11
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Helt rätt! Tills dess att annat framkommer (tex att Polisen går ut med vilka bevis dom har samt att dessa är rimliga) så kommer jag tro att det var O som var drivande och den onde fan själv. Du och somliga får svälja Polisens utsago med hull och hår om ni känner för det men jag gör det inte. Du och Reimer kan tjata er trötta men det ändrar inget.
Vilket innebär att lilla H är den oskyldiga i det hela? Eller? Visste inget. Satt oskyldig och bara hängde med eller nåt?
Citera
2019-03-05, 20:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja svårtolkat.
Kanske de vill försvåra lite med FUP
Om den kommer ut kan jag skicka den till dig digitalt. Om jag får rätt på det dvs.

Lysande, tar gärna en kopia digitalt om du kan fixa det.

Det känns som om de vill krångla till det lite extra för att minska på trycket från allmänheten, lite fult kan man ju tycka med tanke på att det är våra skattepengar som försörjer dem.

Håller med om att det är lite svårtolkat i och med att du ställde en rak fråga till A-C A, jag har inte ens fått något svar på mina frågor.
Citera
2019-03-05, 20:14
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tack för info! Dock funderar jag, hon skriver inget om någon avgift för papperskopiorna? När en TR bara lämnar ut via papperskopior är upp till 9 sidor gratis, 10 sidor kostar 50:-, sedan 2:-/sida.

Inte förvånad över svaret från A-C A dock.
Det brukar väl vara så med de priserna. Nu har jag inte full koll på priserna, men det verkar logiskt. Jag åker till Malmö och tar ut kopiorna när det är så dags. Jag bor nära. Spelar roll vad det kostar.
Citera
2019-03-05, 20:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Jag tycker snarare att detta är ett utav de MINST uppmärksammade fallen på senare år... Trots att fra personer dött i en trygg välmående villaförort har det bara skrivits några tiotals artiklar om fallet. Visst, det var säkert en del journalister på presskonferensen men inga mängder. Därefter blev det tyst. Utomlands har mig veterligen inget skrivits om mordet. Eftersom intresset från media varit såpass svalt (långt mycket svalare än vad det brukar vid dylika exrema händelser) har det varit lätt för dem att bara dra den slutsats de blivit serverade och fortsätta med andra ärenden.

Då är det bara att acceptera att vi tycker olika i den saken.

Jag tycker att massmedia har varit på med krönikor och annat om fallet så jag tror alltså att polisen inte vågade ta den enkla vägen ut som var att skylla allt på en förövare som gjorde allt på eget bevåg.

Den väg som polisen valde är fan så mycket mer komplicerad och kräver mer för att verkligen fastställa att det är som de påstår.
Citera
2019-03-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Verkligen så oerhört typiskt att de just i detta fall skall obstruera avseende digital kopia. Det är ju långt mycket mer kostnadseffektivt, enklare och mer miljövänligt (något som ju ligger i tiden för myndigheter att fokusera mycket på) att bara skicka en jäkla pdf.

Jag skulle vara öppen för att bidra en viss slant om någon orkar skanna in dokumenten de får. Kanske någon annan känner likadant. Så kan vi dela lite på bördan på nåt sätt.
Ja absolut kan vi göra det. Vi hjälps åt.
Citera
2019-03-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Tror inte det handlar om hur flickorna mådde. Det handlade kanske mer om var och hur O och H läste om sjukdomen och hur de befarade hur framtiden skulle bli. Jag misstänker att de målade fan på väggen - dvs en kronisk sjukdom i mörker och ljuskänslighet, sängliggande tills de blev 80. Vi pratar inte verklighet, vi pratar om vad O och H trodde och befarade.
Absolut!
Citera
2019-03-05, 20:32
Medlem
Citat:
Lysande, tar gärna en kopia digitalt om du kan fixa det.

Det känns som om de vill krångla till det lite extra för att minska på trycket från allmänheten, lite fult kan man ju tycka med tanke på att det är våra skattepengar som försörjer dem.

Håller med om att det är lite svårtolkat i och med att du ställde en rak fråga till A-C A, jag har inte ens fått något svar på mina frågor.
Precis, det är ju vi som avlönar dem.
Hon kanske har fått så många mail att tiden inte räckte eller ställde du svårare frågor kanske
Citera
2019-03-05, 20:34
Medlem
Citat:
Men det är ju så ologiskt, man måste förkasta precis allt som polisen kom fram till och då måste man ju ställa sig frågan, varför står polisen och ljuger om vad som hänt i Bjärred.

Tror inte du att polis har gjort sitt yttersta för att frambringa någon form av klarhet i fallet?

Just för att det är så unikt, hur kunde polisen komma på den idiotiska idèn att förvränga sanningen idet mest udda fall de har fått hantera?

Vad skulle det tjäna till?
Jag tror på vad polisen sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in