Citat:
Ursprungligen postat av
with3r
Det här var bland det mest sjuka och värsta jag sett, då menar jag hur filmen framställer kulturyttringar i Sverige. Syftet med filmen är förmodligen Moderaternas nya väljarstrategi. Moderaterna vill nu ta folk från SD som har ca 20% av väljarna, troligen mera.
Nja, jag tycker att denna videon var väldigt mycket värre än hardcore-SD-väljaren. Jag tycker faktiskt att personerna som gjort manuset till filmen måste vara både sjuka och förvirrade, VILKA VAR DET SOM GJORDE FILMEN?
I stort går det ut på att Moderaterna inte accepterar IS-återvändarna. Vilket skiljer sig mycket åt Socialdemokraternas syn på saken, som vill ha hit dom som åkte till IS för att strida.
Jag kan alltså inte se det som annat än att Moderaternas strategi är att få över SD:are till sin sida. Sen menar jag på att det är inte okej att sända ut så här grova absurda filmer. Då dom tenderar att skapa stora splittringar mellan etniska svenskar och just det muslimska samhället i Sverige. Det oavsett om folk åkt till IS för att strida eller inte.
Om jag var boende i förorten så hade jag varit arg om jag sett filmen. Jag hade varit arg på Moderaterna som ser genom filmen gör narr av folk i förorterna. Generellt tycker jag därför att filmen var totalt störd. Vi har redan splittringar i Sverige och behöver inte ytterligare splittringar mellan folk i förorterna, vilket bara spär på segregationen.