2019-03-05, 12:56
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Men nu har vi det. Så!

Japp. Får hoppas att inte allt för många brott har hunnit preskriberas.
Det var ju precis på håret här, hade ändringen kommit senare hade det här hunnit preskriberas också. Hemska tanke.
Citera
2019-03-05, 13:00
Medlem
BaraBiffens avatar
Enligt en insändare i GP 1996 30 Juni visade efterlyst ett inslag om händelsen.

Citerar ingressen:

"Alla som såg TV-programmet Efterlyst i TV3 den 23 maj, om flickan i Billdal som så förfärligt hemskt och farligt utsattes för grov våldtäkt och misshandel, kunde väl inte undvika att beröras och uppröras över denna vidriga händelse."

Någon som vet om det finns någon typ av filmarkiv?
Hade varit intressant att se programmet.
Citera
2019-03-05, 13:01
Medlem
Sanna mina ord, AE1 lär framstå som rena duvungen kontra AE2, som denna tråden berör
Citera
2019-03-05, 13:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hoppas att denna artikel når alla hungriga svin inne på kåken också så att GM får känna detta själv inom snar framtid.

Hoppas hoppas hoppas!
Han lär placeras med likasinnade. Så hoppas inte för mycket.
Citera
2019-03-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Lite väl att från polisen säga att man inte får vara påstridig för då hotar man med att lägga ned förundersökningen i första artikeln, sen att säga att föräldrarnas engagemang förstör. Det kanske det gör, men det säger man väl ändå inte öppet på det sättet. Taktlöst, kan jag tycka.

Ja, okänsligt och oproffsigt. Från den första artikeln (inlägget nu raderat?):
" En polis hotade mig med att han skulle lägga ner
förundersökningen om jag var för påstridig. Han hade ju faktiskt tre mord och en
annan våldtäkt också på sitt skrivbord. Och dessutom skulle han ha semester,
berättar Gunilla."

OT: och detta var -95, hur illa är det inte nu?
Citera
2019-03-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Syftar ju såklart på att vi inte har ändrat lagen tidigare, när länder runt oss har gjort det.
Men man vill ju inte riskera att kränka de kriminella! Så säkrast att skynda långsamt.
Citera
2019-03-05, 13:11
Medlem
Agent.Smiths avatar
Sällan har uttrycket "äpplet faller inte långt från trädet" passat bättre än nu. Åker dit på grund av sitt fallna äpple som är lika ruttet som han själv.
Citera
2019-03-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Sanna mina ord, AE1 lär framstå som rena duvungen kontra AE2, som denna tråden berör

Fattar inte. Vem är AE1?
Citera
2019-03-05, 13:13
Bannlyst
Har någon en exakt karta/adress på var överfallet ägde rum?
Citera
2019-03-05, 13:14
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Smith
Sällan har uttrycket "äpplet faller inte långt från trädet" passat bättre än nu. Åker dit på grund av sitt fallna äpple som är lika ruttet som han själv.

Nu är väl lite cannabis, doping och en olaglig liten tårgasburk ganska långt ifrån att våldta och misshandla en 8-årig flicka så hon precis klarar livhanken, mer eller mindre. Och utan lite röka, sprutor och gas så hade AE kommit undan, förmodligen. Bästa ruttna äpplet jag har sett, i så fall.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi

Nja, nu ska vi kanske inte överdriva. Förvisso är det alltid svårt att jämföra olika fall men AE1, vilket jag förmodar är Eklund, var ju faktiskt en mördare, och att denne AE gått över den gränsen har väl ännu inte framkommit, även om överfallet 1995 mycket väl kunde ha slutat på det sättet.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, okänsligt och oproffsigt. Från den första artikeln (inlägget nu raderat?):
" En polis hotade mig med att han skulle lägga ner
förundersökningen om jag var för påstridig. Han hade ju faktiskt tre mord och en
annan våldtäkt också på sitt skrivbord. Och dessutom skulle han ha semester,
berättar Gunilla."

OT: och detta var -95, hur illa är det inte nu?

Mitt inlägg med den otäcka artikeln är under granskning enligt regel 1.02.
Men den var från 1999 och vill någon läsa den är det bara att skicka PM till mig. Givietvis kommer jag maskera namnen på alla i artikeln denna gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in