2019-03-04, 17:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Jag föreslår att du gör det.

Jag har kollat upp hans bostadsadresser för de senaste 25 åren, och postat i tråden. Men kan försöka ringa Skatteverket imorgon igen.
Citera
2019-03-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hjärtat, han befann sig i Sävsjö den 29, inte den 28. Orkar inte googla fram fler artiklar eller dokumentärer åt dig, men länkar finns i några av de sista sidorna i Flashbacktråden om Jasmina samt typ hela övriga internet.

I just Jasminas fall tror de flesta (utom GW) att det är en irländare som tidigare dömts för sexbrott mot barn, som är den skyldige. Han flyttade utomlands en tid efter mordet. Uffe Olsson har också avfärdats där.

Har Billdalsmannen jobbat eller semestrat i trakterna sommaren -97 så är han ju en kandidat i dessa fall. Värt att kolla upp så han åtminstone kan uteslutas.

Flickan i Billdal drogs in i ett skogsparti, Jasmina sågs senast vid en skogsdunge och Mariam bodde vid tillfället i trakter med mycket skog. Nu är ju skog ingen ovanlig miljö vid liknande överfall.
Men som sagt, vät att kolla upp.

Sverige är ett relativt litet land och gärningsmän har rört sig i olika delar av landet i andra fall (exempelvis pojkvåldtäktsmannen som reste till Göteborg från Gävle och begick en våldtäkt, utan att ha någon koppling till eller ens legitimt ärende i staden).

Ok, då står det fel i artikeln. Eklund är fortfarande inte avförd i den meningen att friats från alla misstankar. Det är en osannolik slump att han av alla människor är i detta lilla samhälle dagen efter (ser ingen info om vad han ska ha gjort dagen innan) en så extremt ovanlig incident som Jasminas försvinnande. Vad är egentligen oddsen för att det inte skulle vara Eklund som gjort det?

Nåväl, nu går vi OT. Det finns egentligen ingenting som talar för att Anders från Billdal skulle ha något med Jasminas försvinnande att göra. Men du har förstås rätt i att hans förehavanden tiden kring försvinnandet borde undersökas.
Citera
2019-03-04, 17:38
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
I båda de fallen du syftar på så finns det två starkt misstänkta.
Den som sannolikt mördade Malin är iofs uppväxt ett stenkast från Anders Eriksson på Räntmästaregatan i Härlanda.

Börja nu inte kasta varenda olöst mord på denna gubbe... Det är samma visa varje gång, det var samma när Anders Eklund greps, då var han skyldig till allt från Palmermordet till Zodiacmorden i San Fransisco enligt mästerdetektiverna på flashback.

Är du orolig för en ny Thomas Quick, Sture Bergvall som erkänner men sedan slinker undan allt?
Citera
2019-03-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag försvarar honom som människa, hans rätt till en rättvis behandling. Andra här i tråden verkar vara beredda att döda honom, enbart för att polisen säger att han är skyldig, alltså innan han har fällts för brottet.

I princip allt om gärningsmannen diskuteras i den här tråden. Du vet ju INTE vad som hände vid brottstillfället, vad han tänkte på och så. Han kan ha fått en hjärnblödning som orsakade övergreppet. Det är svårt att kontrollera. Och han kanske INTE ens minns övergreppet. Det vore bra om han erkände OM han är gärningsmannen.
Kanske lika bra att du lägger ner ditt försvarstal, man kan tro det allra värsta om man läser mellan dina rader.Förbrytelser som denna, bestraffas med fängelse.
Någon privat avrättning, typ Axel von Fersen scenario, kommer inte att ske.
Han Anders Eriksson kommer att placeras med de andra sexförbrytarna, och får ha kontakter med brevänner och besökare. Det står dig fritt att ta kontakt med honom under fängelsetiden.
Citera
2019-03-04, 17:40
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Om han gjort det som han misstänks för vill jag också döda honom, om än kön är lång för att få jobbet. Till min fördel som bödel kan jag säga att jag gör det långsamt.

Amen to that.

Det finns ingen vidrigare handling. Våldtäkt och sexbrott generellt är bland det värsta som kan hända en person. Du får leva på brottsplatsen, som är din egen kropp, resten av ditt liv. De som orkar tills de dör av naturliga orsaker är starkare än vad många förstår. Tänk då ett barn. 8 år. Så många år på brottsplatsen, så många ärr. Nej, fyfan.

OnT: Ofta kommer det ju fort någon tantaloppa i grannskapet och säger ”Jag trodde aaaaaldrig...”. Här har vi en exfru vars gemensamma barn han mer eller mindre torterade. Andra ex-fruar och ex-sambos förstår jag håller tyst och håller sig under radarn, det hade jag gjort också om jag var i deras skor. För en själv och för deras barn. Men någon utomstående måste ju haft kontakt med honom och kan hoppa ut och säga något utan att vara rädd för att outa sig själv. Någon måste ju ha ett Flashback-konto, om än typ sonens kompis eller något, som vet nåt. Såna här fall sätter griller i huvudet på mig, eftersom jag vet att det inte går att gräva mer förrän vi blir matade information.
Citera
2019-03-04, 17:42
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Jag borrar mina diskar innan jag skrotar datorn. Disken hamnar på järnskrot på återvinningen datorn på elektronik. Har även i något fall tagit ut skivan och bockat den.

Ja, jag känner fler som gör det och som i alla fall utåt sett inte har något att dölja. Avsåg dock de datorer som finns kvar och vars hårddiskar inte är förstörda. Där går det att fiska upp gammal raderad info.
Citera
2019-03-04, 17:46
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har kollat upp hans bostadsadresser för de senaste 25 åren, och postat i tråden. Men kan försöka ringa Skatteverket imorgon igen.

Vad behöver man säga? Har många dötimmar på jobbet jag kan utnyttja, under morgondagen (syns på min aktivitet idag), men har aldrig gjort det förut.
Citera
2019-03-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, jag känner fler som gör det och som i alla fall utåt sett inte har något att dölja. Avsåg dock de datorer som finns kvar och vars hårddiskar inte är förstörda. Där går det att fiska upp gammal raderad info.

Med tanke på hur/var AE har valt att bo genom åren så är det faktiskt inte speciellt sannolikt att han ens ägt en dator. Finns fortfarande många i Sverige som inte är datoriserade och dessa hittas med fördel ute på landsbygden där det inte finns internet draget.
Citera
2019-03-04, 17:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Noterbart är även att han 1990 bodde ensam, ogift. I Kungälv då. Enligt mediauppgifter så ska han ha varit gift 1995 när brottet ägde rum. Så man blir ju lite nyfiken på händelsekedjan i åren där i mellan.
Försöker läsa ikapp... bara 20 sidor efter nu.

Bodde han i Kungälv är det ju inte långt till Hisingen där en flicka som då var 6-7 år blev bortrövad i augusti-september 1995. Var på Hisingen vet jag inte.
Hon hittades 3 dygn senare i en skog, våldtagen. De fick aldrig fast gärningsmannen.
Kan han vara inblandad där också?

Kan inte hitta någon mer info om den flickan och har inte hört talas om det förut heller.
Senast redigerad av Timeout 2019-03-04 kl. 17:52.
Citera
2019-03-04, 17:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Vad behöver man säga? Har många dötimmar på jobbet jag kan utnyttja, under morgondagen (syns på min aktivitet idag), men har aldrig gjort det förut.

Jag vill ha uppgifter om inkomster om personnummer 19601012-5018.

Citat:
1. Skatteverket
Ett enkelt sätt att få tag på information om ens medmänniskor är att kontakta skatteverket, de lyder under offentlighetsprincipen vilket innebär att de måste lämna ut efterfrågad information.

Utgivare: Skatteverket
Omfrågande kopia: NEJ
Uppgifter: Inkomst av tjänst, personnummer, släktförhållanden, födelseorter, bostadsorter och så vidare finns lagrade från 1947, mm.
Länk: http://www.skatteverket.se/

Sedan finns det massvis med betaltjänster som man kan få uppgifter ifrån. Om någon skulle redan vara en betalande medlem i någon av dessa tjänster så kan ni ju lämna uppgifter här.
Senast redigerad av okok1 2019-03-04 kl. 17:58.
Citera
2019-03-04, 17:53
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Han kan ha varit en extrem enstöring som inte har några kamrater eller vänner. Kanske därför han kompenserade sig med barnalstring. Men någon måste ha stött på honom på jobb eller levde han på bidrag?
Jag har väldigt svårt att tro att han levde på bidrag. Tänk på alla hus han bott i genom åren, vilken bidragstagare kan flytta från hus till hus?
Åtminstone fru nr 2 har akademisk utbildning och jobb med hyfsad status, och den sortens kvinnor dras sällan till män som gått i livets hårda skola. Jag gissar snarare på att han är lägre medelklass yrkesmässigt.

Det skulle verkligen vara intressant om man kunde få fram yrke och någon arbetsplats, mycket intressantare än namn på anhöriga. Har man yrke så är det mycket lättare att hitta info.

Lite enstörig verkar han onekligen. Inte precis typen som varit med i föreningar eller haft bowlingkvällar med kompisarna, för i så fall hade nog någon av dessas bekanta dykt upp här med skvaller.
Citera
2019-03-04, 18:00
Medlem
Hyenor/gamar här i tråden som outar äcklets anhöriga är i mina i ögon i princip samma skräpmänniskor som MGM. Eller är ni bara helt dumma i huvudet och har avsaknad empati? Tror ni att folk tycker att ni är hjältar eller vad f-n tror ni? Jag är totalt ointresserad av att sitta och titta på äcklets barn på deras FB-sidor, men förmodligen är det en del sjuka människor som mår bra av det...…, jävla lowlife-människor, skaffa ett liv!!
Senast redigerad av Neverever31 2019-03-04 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in