2019-03-04, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Ja! För en gångs skull håller jag med dig.

TACK. Anabella!
behöver kanske inte vara svårare än så.
En skuldkänsla och skam för att man först "tror" att man åsamkat sina barn ett lidande, och sen en skuldkänsla och skam för att man inte räcker till som förälder och kan hjälpa sina barn.
Detta accelererar med tiden i tre hela år. värre och värre för varje år.
Till slut ser Oskar helt utmattad ut, precis som Missan säger.
Hanna ser man inte skymten av (hon är troligtvis redan mentalt över på andra sidan)
Efter tre långa år så tog luften i lungorna slut, och båda föräldrarna fattade årtiondets "fel-beslut"
3 jävligt långa år.
Så, tack moster för lånet. Och tack till er som läste skiten.
Nu måste jag hoppa i säng för jag har piano-lektioner imorgon.
Men jag tror att moster Gullan tar över nu om jag känner henne rätt.
Kram Kram.
Citera
2019-03-04, 23:31
Medlem
”Hur kan man garantera att barnen får den hjälp de behöver om man drar ner på stödet de får?
Omfattningen av det särskilda stödet är inte reglerat, utan det är en professionell bedömning som man gör, att det här stödet som man ger ska garantera en fortsatt positiv utveckling hos eleven och att den når målen med utbildningen.
– Elever med diagnos har rätt till särskilt stöd, men omfattningen av det är inte alltid en egen specialpedagog.
Vad vill du säga till föräldrarna som är oroliga för sina barn?
– Man får kommunicera och ge stöd till dem och det görs hela tiden också. Jag har följt den kommunikationen som rektorn har med en rad föräldrar om de förändringar som nu genomförs. Man måste stilla oron och trygga dem att deras barn ska få det särskilda stöd som de har rätt till.
Får skolorna i Lomma kommun tillräckligt mycket pengar?
– Vi har de resurser som vi behöver. Vi har ju väldigt goda lärmiljöer och väldigt goda resultat. Så det är väl ett bevis på att resurserna räcker, säger Martin Persson.
Men hos föräldrarna ligger oron inför vårterminen fortfarande och gnager. Faktum kvarstår att deras barn inte längre kommer ha tillgång till samma resurser som skolan tidigare bedömt att de behöver.”

Ur Sydsvenskan 21/12

Ingen aning hur allt hänger ihop. Men det är väl inte osannolikt att det kan vara några förändringar på gång för familjen också. Men det känns jo totalt absurd att detta skulle vara en utlösande faktor eller ens en bidragande faktor.
Men brist på pengar var det och hemundervisning är dyrt.
Citera
2019-03-04, 23:37
Medlem
Och man kan väl tillägga att antal barn som hade hemundervisning i Lomma kommun (vet ej om det är komplett eller bara delvis) hade ökat de senaste åren och var över genomsnitt jämfört med andra kommuner. Även om det handlar om mycket få barn.
Citera
2019-03-05, 02:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Att försöka kapa vidriga brott för att göra sig en egen saga är inte ok. Många har tramsat väldigt länge i tråden. Vart har tramsiga benämningar som "Bjärresstryparen" lett oss? Ingenstans!

Här finns folk som inte har annat för sig än att sitta och häckla såväl offer som mordoffer, men man försöker framställa det som att man bryr sig. Inget kunde vara mer fel. När denna tråd är "nästan klar" så flaxar man vidare för att hata andra mördare och offer. Det är hat som är gemensamma nämnaren. Att dessutom kalla sig för läkare när man maler sönder tråden med inbillad omtanke, det är magstarkt.

Tråden lämnar en bitter smak. Många vill verkligen veta, men andra vill bara få utlopp för generellt hat. Då börjar man hitta på öknamn och sen försöker man skydda sig genom att gråta krokodiltårar om andras "elakhet". Gå inte på det.

Rappytt, du har skrivit spaltmetrar om dina teorier än hit än dit. Narcissism mm
Det är helt ok, du får gärna hållas. Det är ibland intressant, ofta roande och du har en flyende penna.

Men när du börjar angripa personliga förhållanden hos andra postare går du för långt.
Anklagelser att det bara handlar om hat...?
Dina hatfyllda inlägg mot alla möjliga företeelser har om möjligt drypt av ilska och upprördhet - men man får faktiskt skriva av sig om man behöver lufta sin inre tryckkokare.
Men att här ge luft år frustration och upprördhet är faktiskt något vi alla har rätt att göra - inte bara du.

Två unga flickor är mördade och vi alla undrar varför - eller i vart fall de flesta av oss.
Det handlar om en djup känsla av att något varit väldigt fel och att det begåtts en enorm orättvisa mot dessa barn. Två barn utan ansikte, utan röst idag.

Vi har ofta bilder av barn som råkat ut för djup orättvisa genom dödligt våld - Helen, Engla, Yara, Max och Saga, Johan, Erich, Bobby, Ebba, nyligen utlagda foton på pojkarna som faderns sköt i Sala osv.
När vi hör vart och ett av dessa namn på barnen ser de flesta av oss en fotografi av barnet.
Just för att deras anhöriga ofta vill att det ska finnas offentliga bilder på offren - som minne, för att inte glömmas bort. Barnen fick ju aldrig bli vuxna och sätta egna spår i samhället.
Att ha en offentlig bild gör att det finns kvar något avtryck i samhället efter dessa barn. Det enda minne ”samhället” har av barnet. Och det fungerar ju - nästan alla har en bild förknippad med de här barnen som blivit offer och vad vi vet hände dem.

Det är faktiskt genom historien viktigt för oss människor att bl ihågkomna. Statyer, uppkallade torg, tavlor av stora män, kända kvinnor mm.
Vi gör det som en hedersbetygelse, det var ju därför som O fick ett seminarium dedikerat till sig - för att hedra honom.
Vill styrande diktaturer hämnas på någon suddas allt efter denne ut.

Men samtidigt blir ju varje gång bilden på barnen synns, också en tyst anklagelse mot deras mördare. Vill man skydda mördarens eftermäle och glömma brotten, vill man nog gärna helst att offren inte omnämns eller avbildas alls offentligt.

Men är det rätt?
Ska samhället och vi inte stå upp för As och Ms minne även om ingen annan gör det?
Även om någon vill tysta ner det hela för att inte behöva minnas vad mördaren/na gjorde?
Inte lämna ut vad som egentligen hände? Bakomliggande orsaker? Varför?

Nej - jag tycker att Agnes och Moa faktiskt är värda ett annat och bättre postumt öde.
De och deras liv ska inte tystas ner för att gömma något skamfyllt. De har ju inte gjort något skamligt.
Det ger mig en djup känsla av obehag att se att deras mördare fick ett dedikerat seminarium med ett väggstort leende fotografi och omnämnande som ”ängeln”, ”de bästa går först”.
Du kan mala på om att det är synd om mördarens närstående och omgivning och att de därför ska få sörja hur de vill. Vilket de naturligtvis får göra - privat.
Men någonstans bör man nog förmedla hur olämpligt offentliga hyllningar och dedikationer till mördare är med tanke på deras offer. Även om mördaren är död.

Du kallar det hat - jag kallar det mänsklig etik. Och mitt engagemang i barnens öde är alldeles äkta och jag har faktiskt en personlig koppling till det här. Rätt hårt att du då går ut och benämner mitt intresse som ”hat”.
Jag tycker istället det är väldigt obehagligt hur hatfyllt du skriver om mig.
Ibland undrar jag om du ens minns dina tidigare inlägg?
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-05 kl. 03:20.
Citera
2019-03-05, 02:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Läs igen. En kurs i läsning skadar inte.
Läs sista meningen TRO

Ja det är väldigt tragiskt att dessa mördar Oskars fans inte ens kan läsa!

Så less att höra deras tjat om att polisen sagt sanningen!
Men varför sticker de då inte härifrån? Fattar inte vad det är för mening att sitta här och förpesta tråden med samma tugg hela tiden? Jag tror inte O var en så god människa alls! Definitivt inte när vi har facit i handen!
Finns många fall där anhöriga inte trott sig deras kära kunnat gjort något så ont och ändå har det hänt gång på gång, som senast men den vidriga Sala pappan!

JAG SKRIVER TROR! ifall någon skulle påstå mig veta?
Tack för att du skriver här Missan!
Citera
2019-03-05, 03:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Rappytt, du har skrivit spaltmetrar om dina teorier än hit än dit. Narcissism mm
Det är helt ok, du får gärna hållas. Det är ibland intressant, ofta roande och du har en flyende penna.

Men när du börjar angripa personliga förhållanden hos andra postare går du för långt.
Anklagelser att det bara handlar om hat...?
Dina hatfyllda inlägg mot alla möjliga företeelser har om möjligt drypt av ilska och upprördhet - men man får faktiskt skriva av sig om man behöver lufta sin inre tryckkokare.
Men att här ge luft år frustration och upprördhet är faktiskt något vi alla har rätt att göra - inte bara du.

Två unga flickor är mördade och vi alla undrar varför.
Det handlar om en djup känsla av att något varit väldigt fel och att det begåtts en enorm orättvisa mot dessa barn. Två barn utan ansikte, utan röst idag.

Vi har ofta bilder av barn som råkat ut för djup orättvisa genom dödligt våld - Helen, Engla, Yara, Max och Saga, Johan, Erich, Bobby, Ebba, nyligen utlagda foton på pojkarna som faderns sköt i Sala osv.
När vi hör vart och ett av dessa namn på barn ser de flesta av oss en fotografi av barnet.
Just för att deras anhöriga ofta vill att det ska finnas offentliga bilder på offren - som minne, för att inte glömmas bort. Barnen fick ju aldrig bli vuxna och sätta egna spår i samhället.
Att ha en offentlig bild gör att det finns kvar något avtryck i samhället efter dessa barn. Det enda minne ”samhället” har av barnet. Och det fungerar ju - nästan alla har en bild förknippad med de här barnen som blivit offer och vad som hände.

Det är faktiskt genom historien viktigt för oss människor att bl ihågkomna. Statyer, uppkallade torg, tavlor av stora män, kända kvinnor mm.
Vi gör det som en hedersbetygelse, det var ju därför som O fick ett seminarium dedikerat till sig - för att hedra honom.
Vill styrande diktaturer hämnas på någon suddas allt efter denne ut.

Men samtidigt blir ju varje gång bilden på barnen synns, också en tyst anklagelse mot deras mördare. Vill man skydda mördaren och glömma brotten, vill man nog gärna helst undvika att offren omnämns eller avbildas.

Men är det rätt?
Ska samhället och vi inte stå upp för As och Ms minne även om ingen annan gör det?
Även om någon vill tysta ner det hela för att inte behöva minnas vad mördaren gjorde?
Inte lämna ut vad som egentligen hände? Bakomliggande orsaker? Varför?

Nej - jag tycker att Agnes och Moa faktiskt är värda ett annat och bättre postumt öde.
De och deras liv ska inte tystas ner för att gömma något skamfyllt. De har ju inte gjort något skamligt.
Det ger mig en djup känsla av obehag att se att deras mördare fick ett dedikerat seminarium med ett väggstort leende fotografi. Du kan mala på om att det är synd om mördarens närstående och omgivning och att de därför ska få sörja hur de vill. Vilket de naturligtvis får göra - privat.
Men någonstans bör man nog förmedla hur olämpligt offentliga hyllningar och dedikationer till mördare är med tanke på deras offer. Även om mördarna är döda.

Du kallar det hat - jag kallar det mänsklig etik. Och mitt engagemang i barnens öde är alldeles äkta, jag har faktiskt en personlig koppling till det här. Rätt hårt att du då går ut och benämner mitt intresse som ”hat”.
Jag tycker istället det är väldigt obehagligt hur hatfyllt du skriver om mig.
Ibland undrar jag om du ens minns dina tidigare inlägg?
Helt rätt!
Hade någon av föräldrarna överlevt, så hade det blivit rättegång och alla detaljer hade kommit ut vad som hänt, är det mer synd om bjärredsmördarens anhöriga ( ev även Hannas anhöriga som planerat morden med Oskar, men som jag inte TROR! ) än andra mördare som misslyckas med självmord efter mord på sina barn?

Det är faktiskt hemskt att barnen inte får någon rättvisa alls i detta!
Bortglömda, och den enda som minns ena av tjejerna och berättar en målande bild blir hånad det grövsta här!
Skäms på er det berör och rappytt, oj vad lågt av dig att skriva så, inte en chans att jag tar dig seriöst något mer! Vem tror du att du är? Har du storhetsvansinne?
Citera
2019-03-05, 03:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Helt rätt!
Hade någon av föräldrarna överlevt, så hade det blivit rättegång och alla detaljer hade kommit ut vad som hänt, är det mer synd om bjärredsmördarens anhöriga ( ev även Hannas anhöriga som planerat morden med Oskar, men som jag inte TROR! ) än andra mördare som misslyckas med självmord efter mord på sina barn?

Bortglömda, och den enda som minns ena av tjejerna och berättar en målande bild blir hånad det grövsta här!
Skäms på er det berör och rappytt, oj vad lågt av dig att skriva så, inte en chans att jag tar dig seriöst något mer! Vem tror du att du är? Har du storhetsvansinne?

Tack!
Ja, det är hemskt att Agnes och Moa inte kan få någon form av rättvisa eller upprättelse av samhället efter sin död. Ingenting! Tystnad, locket på, inga bilder, ingenting!

De enda som egentligen kan ha intresse av att förminska minnet av Agnes och Moa är de som vill skydda mördaren/na genom att ta bort focus från A och M och därigenom ta bort focus från morden. Omvandla morden på barnen till något slags ”familjesuicid” där hela familjeorganismen suiciderade.

Det finns många märkliga försök i denna tråd att påverka bilden av barnamorden:
ingående förklaringar hur snabbt det kan gå att strypa/försöka få till att barnen nog sov/inte märkte något/ egentligen själva ville dö / hade försökt att dö / ändå hade dött snart (ja det finns en postare som skrev att barnen ändå hade dött! )/ nog hade det trevligt på slutet genom omtänksamma föräldrar/ egentligen ändå inte hade fått ett bra liv i en ny familj/ var omtänksamt nedbäddade/ att det sannolikt hade hållits en liten cermoni när de dött..... osv.

Man får lätt känslan av en klump i hjärttrakten när man läser detta.
Två mördade barn - och så skriver man så här! Det är förfärligt, hur har man tänkt??

Och ovanpå detta dessa angrepp på det kanske enda verifierade vittnet som träffat hela familjen och som fortfarande deltar i tråden - Moas långvariga pianolärarinna, postaren Missan.
En fantastisk möjlighet att lyssna till hennes tankar, känslor och upplevelser kring det här.
En person som uppriktigt verkar bry sig om barnen, som bär en stor sorg och förlust.
Många barn som haft ensam privatundervisning i musik utvecklar en mycket nära relation till musikläraren. Många minns denna hela sitt liv - och vice versa.
Man ses igen i högre ålder, bjuder in till studentfest mm
Förstår inte ni som hackar och häcklar Missan att hon är en mycket varm och empatisk person som bär på en stor sorg och stor förlust?

Framförallt Rappytts angrepp på Missan är nog de värsta av alla.
Uppenbarligen har postaren Rappytt fullkomligt tappat all sans och vett sista veckorna.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-05 kl. 04:08.
Citera
2019-03-05, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Helt rätt!

”är det mer synd om bjärredsmördarens anhöriga ( ev även Hannas anhöriga som planerat morden med Oskar, men som jag inte TROR! ) än andra mördare”

Du anklagar anhöriga för mord. Tror du att någon tar dig seriöst?
Citera
2019-03-05, 07:18
Medlem
Jag tycker inte alls att det är konstigt om hot om borttagen eller förminskad hemundervisning har lett till ytterligare stress och press i familjen. Kanske var detta droppen som fick bägaren att rinna över?

Det blev säkert en stressfaktor i samtliga familjer vars barn fick extra stöd, men kanske extra mycket stressfaktor i denna familj?

Någon skrev ju att Oskar snarare blivit optimistisk och mer effektiv i sitt eget företag efter Moas hemundervisning började. Om man då plötsligt fick besked om att Agnes hemundervisning var i fara, kanske han åter blev negativ, pessimistisk, uppgiven och föll tillbaka i sin depression?

Kanske var föräldrarna t.o.m. oense om hur de skulle gå tillväga; kanske den ena föräldern ansåg att man kunde prova återgång till skolan, medan det brast fullständigt för den andra som blev vansinnig och gick bärsärk?

Att hemundervsiningen skulle fortgå medan skolan inte ens kunde ha råd med vikarier är ju absurt att tänka sig. Vilket ramaskri detta skulle bli hos alla andra föräldrar och elever, med tanke på att hemundervisning säkerligen är den dyraste anpassningen för en enskild elev.

Att man inte tog upp just hemundervisning som exempel på det allmänna mötet om nedskärningar är säkert bara för att detta gällde endast en specifik familj och det kanske inte ens alla andra föräldrar, i de andra årskurserna t.ex., var helt medvetna om. Att då dra upp att en enskild elev har detta var kanske något man helst ville undvika diskutera inför alla utan detta togs endast familjen och skolan emellan.

OBS även om beslutet om inställd hemundervisning kan ha varit förödande för familjen är ju givetvis inte skolan att klandra för att barnen mördades! Detta ansvar ligger givetvis endast på föräldrarna (eller kanske t.o.m. bara på en av föräldrarna?)

Detta kan ha varit droppen som fick bägaren att rinna över, kanske t.o.m. det som gjorde att det brast fullständigt för en eller båda föräldrarna??
Citera
2019-03-05, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
... och alla dessa besked om besparingar, det skulle kanske leda till att blickarna riktades mot Agnes... familjen, föräldrarna, skulle bli syndabockar! En liten ort.

Familjen skulle vara chanslös på det nya läsåret. Föräldrarna fick panik, det tror jag är givet som en del av lösningen att försvinna från jordens yta. Men att de inte berättade om sin panik för någon? "Den sista tiden förtjänade inte du"... handlade det om skolans neddragningar månne?

Så intressant att få veta vad det uttalandet handlar om, där finns troligen en stor del av gåtans lösning. Kollegan sitter på den, Os kollega.

Det är inte bara en orsak bakom kollapser, ofta flera små, eller stora, ihållande tryck på smärtpunkter. Det ska man inte förakta, håna eller förringa. Initialt kan man leva på att sätta öknamn på mördare, men sen måste man gå vidare och förstå. Inte förstå som i att mentalisera andras sjukdomsupplevelser, utan mentalisera i form av att se hela bilden. Inte en olycka, flera på varandra följande. Därför tycker jag att polisens uttalande om att "inget särskilt har inträffat" är en sanning med modifikation. Massor har hänt denna familj, i många år. Det är kanske konstigare att de klarade sig i alla dessa år. Det fanns massor med signaler om att något inte stod rätt till. Därför hoppas jag att inte fler med ME-diagnoser kan ramla så fel.

Det är ondska att döda sina barn, ren ondska att inte stoppa sig, men föräldrarna måste varit inne i ett svart hål utan slut. Ingen såg dem fullt ut. Varför?

Att då skicka några okänsliga brev, det kan ha vält hela familjelasten över ända. Jag tror på att okänsliga utskick och samtal kan ha fått allt att rämna, inte för att skuldbelägga, utan som ett konstaterande. Sårbara människor fixar inte avslag eller motgångar som andra människor. Det kan bli den sista bördan.

Sen kommer lismande ME-lobby in och tror att allt handlar om bemötande i sjukvård när detta antagligen mynnar ut i att här saknade skolan resurser, som O och H uppfattade som den minsta förutsättningen för att våga hoppas på något. (Varför döttrarna uppvisade depressiva symptom m.m. är en annan fråga.)

Att försöka kapa vidriga brott för att göra sig en egen saga är inte ok. Många har tramsat väldigt länge i tråden. Vart har tramsiga benämningar som "Bjärresstryparen" lett oss? Ingenstans!

Här finns folk som inte har annat för sig än att sitta och häckla såväl offer som mordoffer, men man försöker framställa det som att man bryr sig. Inget kunde vara mer fel. När denna tråd är "nästan klar" så flaxar man vidare för att hata andra mördare och offer. Det är hat som är gemensamma nämnaren. Att dessutom kalla sig för läkare när man maler sönder tråden med inbillad omtanke, det är magstarkt.

Tråden lämnar en bitter smak. Många vill verkligen veta, men andra vill bara få utlopp för generellt hat. Då börjar man hitta på öknamn och sen försöker man skydda sig genom att gråta krokodiltårar om andras "elakhet". Gå inte på det.

Så, kanske vi får veta hur familjen maldes ned. Två föräldrar som inte klarade sig genom det stålbad som deras egna förutsättningar fjättrade dem till. De satt i sitt egenskapade stålrör den där dagen strax före skolstarten. De var övertygade. Utan hemskolning var deras totala framtid slut. Dessutom hade O antagligen inte orkat förbereda sin konferens, han hade nog inte orkat jobba som han skulle ända sedan han fick panik när Moa blev trött.

Tråden handlar egentligen om två saker: Varför döttrarna blev trötta och varför de fick diagnoser. Och varför föräldrarna gav upp och blev obevekliga mördare.

Skulle en liten tuva som stjälper ett sånt här stort lass vara att hemundervisningen, eventuellt måste vi väl tillägga, skulle upphöra upplevas som ett hot värre än döden? Barn som är sjuka och inte kan vistas i skolan har rätt att få hjälp. Det är faktum så de hade fått rätt. Vi pratar om TVÅ föräldrar, dessutom jurister, som skött sina arbeten, drivit en luckrativ sidorörelse, handledare till doktorander och glömt inte, pyntat inför julen. Skulle de, tillsammans, anse att det var bättre att strypa och kväva döttrarna än att kräva fortsatt hemundervisning. Finns inte på min världskartan i alla fall.

Alla vi i tråden har olika bakgrund och anledningar till att vi vistas här. Några har anhöriga som kämpar med sjukdomar utan biomarkörer och vad det innebär. Andra för att de har kontakt med barn som är betydligt mer vårdkrävande än de här döttrarna var. SG, som du angriper, har sina skäl och alla utrycker vi oss olika. Kasta bort en dag och läs gamla inlägg och se vad inte bara SG:s ilska över den här tragedin genererat. Nä, förresten, låt oss gå vidare. Jag fortsätter vägra tro att två föräldrar kan varit så groteska att de pratat ihop sig om att avsluta livet för sina stora döttrar. När det gäller kampen för sina barns LIV vaknar ett lejon i föräldrarna. Jag saknar skygglappar och har en tro på människan och förståelse för att en människa kan bli galen. Såna här tragedier kommer tyvärr att hända igen och igen så den stora frågan är hur vi det kan förhindra det.
Citera
2019-03-05, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
...... Att hemundervsiningen skulle fortgå medan skolan inte ens kunde ha råd med vikarier är ju absurt att tänka sig. Vilket ramaskri detta skulle bli hos alla andra föräldrar och elever, med tanke på att hemundervisning säkerligen är den dyraste anpassningen för en enskild elev......

Ursäkta.
Jag tog mig friheten att korta ner ditt inlägg innan jag citerar det.
Jag är okunnig inom skolekonomi så därför har jag en allmän fråga. Jag förstår att det är svindyrt att anställa eller hyra in en drös speciallärare som som skall gå hand i hand med superaktiva adhd barn eller barn som har andra problem eller handikapp från klockan 08 till 14 - 15 på eftermiddagen. Det krävs ju speciell kompetens för att ta hand om dessa barn, och är det då ett antal ungar som har det behovet så kan till och med jag räkna ut att det blir dyrt, trotts min okunnskap. Svindyrt!

Men att skicka iväg 1-2 (förmodligen studenter som gör praktik) några timmar om dagen i 3 - 4 dagar i veckan. Dom behöver ingen specialkompetens då barnen hade stor inlärningsförmåga och inte led av nåt annat "handikapp" som nämns här ovan, utan det handlade om normal undervisning, som egentligen vem som helst av lärarna eller lärarstudenterna som gjorde sin praktik kunde hjälpa till med. Det är ju absolut inte gratis, och självklart kostar det pengar, men så förbannat dyrt kan det inte vara.
Det kanske även fanns ett samarbete mellan dom båda skolorna som gjorde det lite billigare.
Så många timmar handlar det inte om så siffrorna kan dra iväg till "ofantliga summor".
Inte om man jämför med inhyrd personal som springer i skolorna hela dagarna som "personliga assistenter" åt barn med "handikapp" som vistas i skolan hela dagarna.

Jag är totalt okunnig inom detta och därför ställer jag frågan: Vad är det som kostar så ofantligt mycket pengar med A o M's hemundervisning?
Citera
2019-03-05, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag fortsätter vägra tro att två föräldrar kan varit så groteska att de pratat ihop sig om att avsluta livet för sina stora döttrar. När det gäller kampen för sina barns LIV vaknar ett lejon i föräldrarna. Jag saknar skygglappar och har en tro på människan och förståelse för att en människa kan bli galen. Såna här tragedier kommer tyvärr att hända igen och igen så den stora frågan är hur vi det kan förhindra det.

Att sluta att förneka verifierade fakta som en följd av bristande förståelse och inlevelseförmåga är en bra början. Det är emellertid till syvende och sist bara du som kan ta det steget.

Missförstå mig inte. Jag är fullt medveten om frestelsen att hänfalla till konspirationsteorier. Det ger en känsla av kontroll, i en okontrollerbar och svårbegriplig värld. Man skapar en egenproducerad bild som man kan acceptera och förstå — på bekostnad av sanningen.

Som isolerad företeelse spelar det inte särskilt stor roll om någon tillåter sig att gå in i ett sådant självbedrägeri. Problemet är att man inget lär sig inför framtiden. Om vi inget lär av historien tenderar vi att göra om samma misstag — igen och igen.

Något som är olyckligt, oavsett om man tex är läkare eller pianolärarinna, rörläggare eller psykolog.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-05 kl. 09:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in