Misstänker nagelsvamp på ringfingret. Halva nageln är drabbad och det börjar vid nagelbandet/roten. Det av den halva som är drabbad, så uppskattar jag att 50% av denna halva är drabbad, dvs 50% av 50%. Den har ännu inte spridit sig längst ut. Nageln har börjat frasa sig vid nagelbandet.
Har läst om medicinsk behandling med många tråkiga biverkningar. Finns det någon receptfri behandling som funkar jätte bra?
Just nu väntar jag på att nageln succésivt skall växa ut så att det går att klippa bort allt eftersom. Förhoppningsvis växer en ny nagel ut.
Btw.. det började med att jag klippte mig i fingret, när jag klippte nageln. Skulle klippa hörnen på nageln. Svällde upp och blev infekterat, med varbildning. När detta läkt kom svampen (ev svamp?!)
Misstänker nagelsvamp på ringfingret. Halva nageln är drabbad och det börjar vid nagelbandet/roten.
Det av den halva som är drabbad, så uppskattar jag att 50% av denna halva är drabbad, dvs 50% av 50%. Den har ännu inte spridit sig längst ut. Nageln har börjat frasa sig vid nagelbandet.
Har läst om medicinsk behandling med många tråkiga biverkningar. Finns det någon receptfri behandling som funkar jätte bra?
Just nu väntar jag på att nageln succésivt skall växa ut så att det går att klippa bort allt eftersom. Förhoppningsvis växer en ny nagel ut.
Btw.. det började med att jag klippte mig i fingret, när jag klippte nageln. Skulle klippa hörnen på nageln. Svällde upp och blev infekterat, med varbildning. När detta läkt kom svampen (ev svamp?!)
Vad säger flashbacks doktorer?
Att nagelsvamp brukar börja längst ut och sprida sig inåt....
Var hos läkaren som konstaterade fotsvamp på stortånageln. Hon gav mig recept på något som innebar att stortån skulle sandpappras och sedan bestrykas med något som liknade nagellack.
Drygt tyckte jag och googlade och fann ättika. Jag köpte ättika 24 % med röd kork och hällde upp en skvätt på ett kaffekoppsfat. Sedan doppade jag ett finger i ättikan och strök på stortånageln varje kväll innan sänggående i en vecka. Sved som fan.
Efter en veckas daglig behandling började stortånageln se normal ut. Efter en månad såg den helt normal ut.