2019-03-04, 17:21
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skool-sucks
Zeinah: Han verkar inte vara den sociala typen och har i vart fall haft nästan två veckor på sig från det att han kallats till topsning till det att han greps att radera information från sociala medier etc. Jag tror inte vi kommer att se någon bild på honom såvida detta inte finns på närståendes facebook-sidor vilket inte tycks vara fallet.

Nej, så är det ju. Men alltid glömmer man något. Polisen har garanterat sparat ned mycket innan de skickade ut topskallelsen, eftersom de nog kunnat utesluta syskon och barn till sonen (om det nu var han som lämnade DNA när han blev haffad) eftersom det hände -95. Trist bara att man inte kan luska fram nåt. Blir så himla lång tid med ingenting då.
Citera
2019-03-04, 17:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skool-sucks
Zeinah: Han verkar inte vara den sociala typen och har i vart fall haft nästan två veckor på sig från det att han kallats till topsning till det att han greps att radera information från sociala medier etc. Jag tror inte vi kommer att se någon bild på honom såvida detta inte finns på närståendes facebook-sidor vilket inte tycks vara fallet.

Media har bilder. De kanske publicerar tillslut.
Citera
2019-03-04, 17:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag hoppas någon här vill dela med sig om hur det förhåller sig, hans jobb, personlighet, bild etc.

Han kan ha varit en extrem enstöring som inte har några kamrater eller vänner. Kanske därför han kompenserade sig med barnalstring. Men någon måste ha stött på honom på jobb eller levde han på bidrag?
Citera
2019-03-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Eklund är inte avfärdad från misstankar. Han är avfärdad (Expressens ordval – ett dåligt sådant, som så ofta i dagens kvällspress) från utredningen för att man inte kommer längre. Enligt artikeln befann sig Eklund i Sävsjö den aktuella dagen.

Billdalsmannen känns i detta fall som en mindre trolig kandidat än Eklund.

https://www.expressen.se/kvallsposten/anders-eklund-avfors-fran-jasmina-fallet/

Hjärtat, han befann sig i Sävsjö den 29, inte den 28. Orkar inte googla fram fler artiklar eller dokumentärer åt dig, men länkar finns i några av de sista sidorna i Flashbacktråden om Jasmina samt typ hela övriga internet.

I just Jasminas fall tror de flesta (utom GW) att det är en irländare som tidigare dömts för sexbrott mot barn, som är den skyldige. Han flyttade utomlands en tid efter mordet. Uffe Olsson har också avfärdats där.

Har Billdalsmannen jobbat eller semestrat i trakterna sommaren -97 så är han ju en kandidat i dessa fall. Värt att kolla upp så han åtminstone kan uteslutas.

Flickan i Billdal drogs in i ett skogsparti, Jasmina sågs senast vid en skogsdunge och Mariam bodde vid tillfället i trakter med mycket skog. Nu är ju skog ingen ovanlig miljö vid liknande överfall.
Men som sagt, vät att kolla upp.

Sverige är ett relativt litet land och gärningsmän har rört sig i olika delar av landet i andra fall (exempelvis pojkvåldtäktsmannen som reste till Göteborg från Gävle och begick en våldtäkt, utan att ha någon koppling till eller ens legitimt ärende i staden).
Citera
2019-03-04, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kan inte b988 ta jobbet så får du vila lite? Vad är det du ska försvara när hans gärningar nagelfars? Ska du försvara hand heder, den diskuteras inte, det är OT. Även om han inte har någon sådan?

Jag försvarar honom som människa, hans rätt till en rättvis behandling. Andra här i tråden verkar vara beredda att döda honom, enbart för att polisen säger att han är skyldig, alltså innan han har fällts för brottet.

I princip allt om gärningsmannen diskuteras i den här tråden. Du vet ju INTE vad som hände vid brottstillfället, vad han tänkte på och så. Han kan ha fått en hjärnblödning som orsakade övergreppet. Det är svårt att kontrollera. Och han kanske INTE ens minns övergreppet. Det vore bra om han erkände OM han är gärningsmannen.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Han kan ha varit en extrem enstöring som inte har några kamrater eller vänner. Kanske därför han kompenserade sig med barnalstring. Men någon måste ha stött på honom på jobb eller levde han på bidrag?

Fast hur träffar en extrem enstöring någon att gifta sig med?
Citera
Medlem
zeinahs avatar
Citat:

Frågan är hur fan han lyckades skaffa så många kvinnor om man är så extrem? Då är ju ofta kärleksbiten problematisk. Någon måste ju poppa upp snart och veta nåt. Kanske inte ens hans vänner, om sådana finns, vet att det är han ännu. Är ju trots allt måndag än.
Citera
2019-03-04, 17:29
Medlem
Troians avatar
Nån borde väl förresten kunna plocka ut lite inkomstuppgifter för, säg, de senaste tio åren. Någon frivillig?
Citera
2019-03-04, 17:29
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Men det går att fiska upp raderade saker..

Jag borrar mina diskar innan jag skrotar datorn. Disken hamnar på järnskrot på återvinningen datorn på elektronik. Har även i något fall tagit ut skivan och bockat den.
Citera
2019-03-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nån borde väl förresten kunna plocka ut lite inkomstuppgifter för, säg, de senaste tio åren. Någon frivillig?
Jag föreslår att du gör det.
Citera
2019-03-04, 17:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Frågan är hur fan han lyckades skaffa så många kvinnor om man är så extrem? Då är ju ofta kärleksbiten problematisk. Någon måste ju poppa upp snart och veta nåt. Kanske inte ens hans vänner, om sådana finns, vet att det är han ännu. Är ju trots allt måndag än.

Finns många varianter därvidlag. Inga manliga kompisar med lätt att få tag på tjejer.
Citera
2019-03-04, 17:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag försvarar honom som människa, hans rätt till en rättvis behandling. Andra här i tråden verkar vara beredda att döda honom, enbart för att polisen säger att han är skyldig, alltså innan han har fällts för brottet.

I princip allt om gärningsmannen diskuteras i den här tråden. Du vet ju INTE vad som hände vid brottstillfället, vad han tänkte på och så. Han kan ha fått en hjärnblödning som orsakade övergreppet. Det är svårt att kontrollera. Och han kanske INTE ens minns övergreppet. Det vore bra om han erkände OM han är gärningsmannen.

Om han gjort det som han misstänks för vill jag också döda honom, om än kön är lång för att få jobbet. Till min fördel som bödel kan jag säga att jag gör det långsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in