Nära en viss blå byggnad har man byggt en by stigort.
Bild.
Det är ett stort FV rör som går snett ner. Till VF tunneln. Därifrån så har man gjort det ovanliga med att anlägga ett rör i riktning mot välkänd plats i väster.
Att göra såhär någon annanstans vore märkligt, men platsen är unik.
Annat smått och gott:
Citat:
Ursprungligen postat av
checkaspace
Någon som vet om berget bakom lerlyckeskolan i Tolered? Finns två stora master uppe på berget, försökt hitta något annat och ev bergrum men det var för mörkt för att leta.
Även berget mittemot vid krabbeliderna har en enorm ingång. Någon som vet vad som finns där inne?
Är det något annat än vanliga basstationer?
Sök på Tolered så lär du få svar på det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
43344
Det verkar som att pumpstationen för dricksvatten under jord i Hammarkullen ska tas bort nu, vilket varit planerat under några år. Alltså pumpstationen som ligger tillsammans med GT-tunneln långt under marken. Planen är att bygga en ny pumpstation ovan jord.
Så var det sagt en gång, men planen ändrades. Det finns nyare protokoll som talar om en upprustning snarare än en avveckling. Mins inte när i tiden det skrevs.
Citat:
Ursprungligen postat av
checkaspace
Det som finns uppe på berget är dock fortfarande ett frågetecken. (Mina sista bilder i inlägget ovan).
Kan inte dra mig till minnes vad det är eller om jag ens sett det. Får åka dit och kolla någon gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quentin3
För flera år sedan så var det ngn vitplister(?) dom hade ritningar på alla möjliga tunnlar. Finns länken kvar?
Verkar borta nu