2019-03-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag har svarat på ovanstående citat i nedanstående tråd:

Det är inte riktigt så. Har levt med en narcissist (kanske också psykopat) under många år. En narcissist känner aldrig att de har gjort fel. Ett exempel: Mannen misshandlar sin flickvän. Flickvännen anmäler och då är det tydligen synd om mannen som har blivit anmäld och kvinnan ska be om förlåtelse för det.

Så fungerar många, om inte nästan alla narcissister. Egoistiska varelser helt utan känslor av skuld eller skam.
Citera
2019-03-04, 23:39
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Här är beslut om häktning som jag fick på mailen imorse.

https://minfil.com/Hdb2Q9vabf/Go_teborgs_TR_B_3158-19_Aktbil_10_BESLUT_-_Anders_Eriksson_ha_kta_pdf

Dåså. Foliehatt av.
Men vad konstigt att det står att han inte förekommer sedan tidigare när han bevisligen gör det. Väldigt aktuellt med brott mot minderårig, om än ”bara” våldsamt och inte sexuellt.
Citera
2019-03-04, 23:39
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Verkligen märkligt.

Halva Sverige har funnits i belastningsregistret. Det är lite synd med tanke på att vissa som står där borde ha fått bli politiker. I stället får vi politiskt korrekta människor som förstör det här landet. I det här fallet är det en ickefråga om han finns i belastningsregistret med tanke på den råa gärning han är misstänkt för. Det spelar liksom ingen roll vilka register han står i.
Citera
2019-03-04, 23:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
De angav ingen adress utan pekade ut ett område. Det skulle vara hans uppväxt trakt.

Kolla hur hon pekar.
Först pekar hon där han är uppväxt och sen pekar hon på ett område på andra sidan kyrkogården medan hon säger att han hade nära släktingar där så han hade orsak att röra sig där.

Edit:

Nu vet jag vilken nära anhörig som bor mitt emot kyrkogården.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-03-04 kl. 23:44.
Citera
2019-03-04, 23:43
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Telefonabonnemang styr väl inte adresserna som poppar upp där, eller? Jag vet inte. Reagerade bara på att det var skumt.

Ska han alltså ha flyttat från adressen där han var skriven hos sin pappa till Uddevalla och sedan tillbaka eftersom han är folkbokförd på AEs fd adress då?
Jag har verkligen ingen aning. Försöker bara hitta en logisk förklaring. Det var kanske hans flickvän i Uddevalla som han hade sin c/o adress till då?
Han kanske lät AE bo i sin lägenhet tills dess att han fick en ny bostad och bodde under tiden hos sin flickvän i Uddevalla?
Citera
2019-03-04, 23:43
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Halva Sverige har funnits i belastningsregistret. Det är lite synd med tanke på att vissa som står där borde ha fått bli politiker. I stället får vi politiskt korrekta människor som förstör det här landet. I det här fallet är det en ickefråga om han finns i belastningsregistret med tanke på den råa gärning han är misstänkt för. Det spelar liksom ingen roll vilka register han står i.

Fast ickefråga är det väl inte i det här fallet. Han blev ju dömd för brott mot sin son, också minderårig. Även om det inte var av sexuell karaktär så är det ju kanske ändå av relevans för det här fallet. Rätt ska väl ändå vara rätt, dessutom i Rätten med stort R.
Citera
2019-03-04, 23:45
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Jag har verkligen ingen aning. Försöker bara hitta en logisk förklaring. Det var kanske hans flickvän i Uddevalla som han hade sin c/o adress till då?
Han kanske lät AE bo i sin lägenhet tills dess att han fick en ny bostad och bodde under tiden hos sin flickvän i Uddevalla?

Kan ju finnas många förklaringar, många säkert logiska, kanske dumt att snurra in sig på. Hur som haver hjälper det ju inte om vi inte kan hitta son -91s Facebook el liknande för spår till AE. Både han och AE verkar inte gå att hitta, medan vissa av de andra sönerna hittades tämligen enkelt.
Citera
2019-03-04, 23:46
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Fast ickefråga är det väl inte i det här fallet. Han blev ju dömd för brott mot sin son, också minderårig. Även om det inte var av sexuell karaktär så är det ju kanske ändå av relevans för det här fallet. Rätt ska väl ändå vara rätt, dessutom i Rätten med stort R.
+1
Visst borde rätten uttrycka sig rätt. Enda förklaringen är att han hunnit bli utgallrad ur BR men då borde detta tydligt framgå. "Har tidigare förekommit i BR" , typ.
Citera
2019-03-04, 23:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hoppas polisen kollar upp vad AE var i juni 92. Mariestad ligger inte så långt bort..
Så synd bara att det inte finns några dna-spår i det fallet. Fanns (minimala) förhoppningar om spår från någon blodsdroppe på en av Helenas sandaler, men av det blev det ett riktigt västgöta-antiklimax.

Väldigt tveksamt också att denne Anders har något med det försvinnandet att göra, det troligaste där verkar vara någon/några Helena kände väl men inget är ristat i sten så visst, möjligheten finns. Herregud vad man önskar att det hade funnits dna från en gm i det fallet (och andra där det saknas)!
Citera
2019-03-04, 23:49
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Tro du vafan du vill, jag vet att jag har rätt.
Om du har rätt och vet exakt vem mannen i Härlanda är som mördade Malin -94 så hoppas jag att du har delgivit dina misstankar till polisen.
Citera
Medlem
Venators avatar
Jag blev också förvånad över att Eriksson inte fanns i belastningsregistret, men det gallras ju. Han dömdes till villkorlig dom med samhällstjänst samt skadestånd 2008 och villkorliga domar gallras efter 10 år vad jag kan se.

Källa: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/gallringsregler/
Citera
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Alla ni som suktar efter bild på ÄckelAnders, gå till förhandlingarna så ser ni honom live och så tar ni bilder som ni sen laddar upp. Win-Win
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in