2019-03-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Frågan är vad desperationen och paniken bestod i? Var det panik över att Agnes var så sjuk och trots detta skulle tvingas tillbaka till skolan? Eller var det panik som bottnade i en vanföreställning att Agnes var sjuk men egentligen var frisk?
Eller o.s.v.

De tänkte nog mer på att hemskolningen var flickornas enda biljett till framtiden. De hade kört fast i den övertygelsen. Tunnelseende. Om skolan fattat beslut om indragen hemundervisning eller ej, så var föräldrarna inte dumma. De måste ha förstått att deras lösning inte längre kunde erbjudas grundskolan ut för de båda barnen.
Citera
2019-03-04, 21:38
Medlem
Många tycker att skolans besparingskrav välte familjen. Jag läste nästan romantiska inlägg precis. Lyriska inlägg.
Dom som drabbades mest av sparkraven var ju barn med annat modersmål än svenska enligt Sydsvenskan. Ingen av dom familjerna - dom som drabbades verkligen - mördade sina barn.
Citera
2019-03-04, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Många tycker att skolans besparingskrav välte familjen. Jag läste nästan romantiska inlägg precis. Lyriska inlägg.
Dom som drabbades mest av sparkraven var ju barn med annat modersmål än svenska enligt Sydsvenskan. Ingen av dom familjerna - dom som drabbades verkligen - mördade sina barn.

Jag försöker inte vara ironisk eller retas nu, men eftersom du tror att det är skolans fel så undrar jag,är det typ såhär du tror att det gått till?

-Hanna !! Vi har fått brev från skolan.
-Okey, vad säger dom, älskling?
-Dom tänker skära ner på hemundervisningen, vad fan gör vi nu?
-Jag vet inte riktigt, men eftersom vi alla mår bra och vi är helt friska så
kanske den enda utvägen är att vi tar livet av oss.
-Är inte det lite väl drastiskt, älskling?
-Kom med en bättre idè själv då!
-Nä nä hjärtat, du vet bäst.
-Om vi nu har lyckats lura alla i mer än tre år, skolan, sjukvården, ditt jobb, mitt jobb, familj, vänner, så kan vi ju inte backa nu, fattar du väl.
-Vi kan ju alltid säga att vi har ljugit om barnens sjukdom, och att läkaren är min jobbarkompis brorsa.
-NEJ !! Då sjunker ju våran status. Då dör jag hellre.
-Ja ja, då kör vi på det, men det känns ju lite onödigt för vi är ju alla friska.
-Håll käften och gör som jag säger.
Citera
2019-03-04, 21:52
Medlem
Gulligullan jag läste det. Läs igen vad jag skrev. Ingen av familjerna vars barns hemspråksundervisning drogs in mördade sina barn. Du älskar att tolka allting som det passar dina idéer. Det är inte så gulligullit direkt.
Kom inte nu bara - är du snäll - med me skitsnacket. Barnen mördades av sin pappa som tyvärr blev mycket mycket sjuk. Han borde sökt hjälp för länge sen. Helt på allvar.
Citera
2019-03-04, 21:59
Bannlyst
Seriöst.
Ni tror inte att det beror på nåt annat? Det finns väl ingen som har mördat sin familj på grund av att deras friska barn inte har fått hemundervisning? Då låter man väl helt enkelt barnet skolka om det nu är så viktigt att ha dom hemma. Inte fan dödar man hela sin familj på grund av det. ha ha ha.
Nä, nåt bättre måste ni väl ha kommit fram till. Allvarligt talat!!
Ingen av er som har snappat upp en känsla om att en eller båda föräldrarna kände en skuld gentemot sina barn och deras sjukdom? Att dom kände sig skyldiga och maktlösa när barnen blev sämre, och att dom som föräldrar inte längre kunde hjälpa sina barn. Att det till slut gick så långt att det brast för en av dom och den andre inte orkade kämpa vidare själv. Typ.
Utan resultatet just nu, efter all info som kommit är att skolans nedskärning var "triggern"
BYT SKOLA DÅ !!!
Citera
2019-03-04, 22:03
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Gulligullan jag läste det. Läs igen vad jag skrev. Ingen av familjerna vars barns hemspråksundervisning drogs in mördade sina barn. Du älskar att tolka allting som det passar dina idéer. Det är inte så gulligullit direkt.
Kom inte nu bara - är du snäll - med me skitsnacket. Barnen mördades av sin pappa som tyvärr blev mycket mycket sjuk. Han borde sökt hjälp för länge sen. Helt på allvar.
Det finns massor av människor som borde sökt hjälp. Då hade väldigt många barn räddats. Senast två pojkar i Sala. Dessa två barn i Bjärred föll offer för omständigheter som vi (inte heller du) känner till. Nu skrev föräldrarna att det hade med flickornas sjukdomstillstånd att göra. Vad som rörde sig i huvudet på dom vet varken du, jag eller nån annan.
Citera
2019-03-04, 22:04
Medlem
Skippa me skitsnacket. Familjen i Bjärred kunde ordna privatundervisning för båda sina barn. Utan Lomma kommuns hjälp. Men nån el båda föräldrarna hade en tvångstanke om me. Jag tror Oskar dolde sin egen sjukdom bakom sina barn. Det var inte snällt gjort
Citera
2019-03-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det finns massor av människor som borde sökt hjälp. Då hade väldigt många barn räddats. Senast två pojkar i Sala. Dessa två barn i Bjärred föll offer för omständigheter som vi (inte heller du) känner till. Nu skrev föräldrarna att det hade med flickornas sjukdomstillstånd att göra. Vad som rörde sig i huvudet på dom vet varken du, jag eller nån annan.
Vi som träffade Oskar såg hur dålig han blev. Det är den ”omständigheten” som gjorde att barnen mördades
Citera
2019-03-04, 22:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Vi som träffade Oskar såg hur dålig han blev. Det är den ”omständigheten” som gjorde att barnen mördades
Och det vet du så säkert? Med all respekt, varför berättade du inte för polisen att H och O ljög i sitt avskedsbrev, om du nu vet det?
Citera
2019-03-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Och det vet du så säkert? Med all respekt, varför berättade du inte för polisen att H och O ljög i sitt avskedsbrev, om du nu vet det?
Jag berättade för dom att jag inte trodde på me. Jag berättade även att jag inte ett dugg trodde på att Hanna mördade sina barn. Varken planerade el mördade . Får man berätta för polisen vad man har sett/ upplevt med familjen och vad man själv tror???
Citera
2019-03-04, 22:14
Bannlyst
Citat:

Kära vän.
Varför försvarar du Hanna? Du vet väl om att hon ville mörda sina barn.
Polisen har hittat bevis för som STYRKER att båda föräldrarna gemensamt och i samförstånd har planerat och genomfört detta hemska.
Och då sitter du och skyddar Hanna - Hon som inte ville att sina barn skulle leva mer.
Någon var ju tyvärr tvungen att handgripligen utföra dådet - Men båda är lika skyldiga.
Och nu sitter du och skyddar en kvinna, en mor som precis är delaktig i att ha mördat sina båda töser.
Jag vågar i alla fall, till skillnad från dig, anklaga båda föräldrarna för detta.
Hon borde ha sökt hjälp för länge sen. Helt allvar.
Citera
2019-03-04, 22:14
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag berättade för dom att jag inte trodde på me. Jag berättade även att jag inte ett dugg trodde på att Hanna mördade sina barn. Varken planerade el mördade . Får man berätta för polisen vad man har sett/ upplevt med familjen och vad man själv tror???
Jo, det ska man göra. Problemet är att du påstår dig VETA. Inte tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in