Citat:
Ursprungligen postat av
ThinkTank111
Det finns en nästan ironisk tydlighet i avsaknad av konsensus i trådarna som florerar här på flashback.
Möjligen är detta det enda vi kan vara överens om, dvs, det enda det råder just konsensus kring. 😊
Dock har det många ggr närmat sig en slags känsla av att vara överens på djupet kring ett ämne.
Den största tillfredsställelsen för mig här på FB har varit då jag interagerat i välfunna trådar med bra inlägg.
I händelse av några lyckade replikskiften med mina medskribenter i sådana trådar kan jag nästan uppleva en slags eufori i känslan av totalt samförstånd.
Men just när det sker, kommer, som ett brev på posten, de absolut kraftigaste sågningarna och den största aversionen mot våra tankar från andra skribenter. Det slår fan aldrig fel.
Haha, det är nästan något poetiskt i oordningen av uppfattningar här inne.
I en ljummen tråd utan nerv hittar man sällan skribenter som attackerar hårt. Men utan undantag är slagen som kraftigast just när man känner att man tillsammans har "slagit huvudet på spiken" i något topic.
Känner ni också igen röran? Lol
PS. Är inte dömande, kanske är det gott att det förhåller sig på det här sättet, men håll med om att det är typiskt? 😂
Det råder konsensus kring ett område. Och det är att judarna är helt okej, och att inget som skett i världshistorien har haft med sionismen att göra och tror man annat så är man en dåre och bör förpassas till konspirationsdelen, alternativt bannlysas.
Personligen hade jag föredragit lika stort utrymme kring den fråga som kring precis allting annat här, men det är inte jag som bestämmer.