Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Nej, jag ser INTE hur det skulle gynna varken min dotter, mig, eller samhället, att svenskt rättsväsende får fast sexualbrottslingar. Svenskt rättsväsende har helt fel attityd som sagt, och avskräcker som sagt människor från att lämna ut sina anhöriga till rättsväsendet.
Men låt mig fråga dig: Om någon kör på din dotter så att hon blir förlamad för livet från nacken nedåt. Kommer du då hata den personen lika mycket som mannen i det här fallet?
Varför INTE?
Om bilisten tävlingskörde när han körde på henne, gör det någon skillnad?
Ett råd, kliv ned från dina höga hästar och inse att du och andra troligen har orsakat flera barn skador, sjukdom och död, bara genom att vara lyxmissbrukare.
Och protesterade du när USA bombade Irak och troligen dödade flera barn? Slutade du köpa amerikanska produkter då?
Är du verkligen en bättre människa än gärningsmannen i det här fallet? Är du säker på det?
Hur fan resonerar du egentligen, ponera att min dotter blir påkörd och det är en olyckshändelse så finns ju inget uppsåt att skada, att våldta och nästan slå ihjäl en liten 8-åring är ju uppsåt om något och så långt från ett misstag eller olycka man kan komma.
Du inser att konsumtion av lyxvaror inte är en aktiv handling med ett uppsåt att skada barn eller andra människor. Annars så får vi låsa in varenda människa i Sverige.
Väldigt skev jämförelse vad har USA:s bombningar med detta att göra, måste vi engagera oss i alla människor som lider på planeten, vilken koppling har vi till Irak, ingen alls.
En mycket stor majoritet av Sveriges befolkning är bättre än någon som våldtar och misshandlar barn, tror du någonting annat så behöver du samtalsterapi.