2019-03-04, 12:26
Medlem
Apropå tidigare grova sexualbrott mot småflickor, så måste vi ju nämna sexualbrottslingen och mördaren Anders Eklund. Han mördade och förgrep sig eventuellt sexuellt på den 10-åriga Engla Höglund. Han kunde snabbt gripas efteråt, därför att en person som höll på att pröva sin kamera hade fotograferat både Engla Höglund på sin cykel och Anders Eklund i sin bil, med registreringsskylten väl synlig.

Men precis som Ulf Olsson, så hade Anders Eklund begått ytterligare ett mord, nämligen mordet på den vuxna kvinnan Pernilla Hellgren åtta år tidigare.

Jag tror att det finns all anledning att luska i Billdal-våldtäktsmannens historia, även om vi (ännu) inte har några indikationer på att han har begått något mord.
Citera
2019-03-04, 12:27
Medlem
Erik1974s avatar
Vad har han jobbat med? Har det framgått?
Citera
2019-03-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Stackars barn, o stackars fd fruarna också. Vilken skam för barnen att bära på.

Tycker verkligen inte att varken barn eller fd fruar ska känna skam över vad Anders gjort. De har säkert inte haft det så lätt, tror snarare att de kanske känner lättnad att ha honom inlåst...
Citera
2019-03-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Kan det vara hans dotter som är BO?

Nej, mannen greps ju tack vara DNA-spårning genom släktingar. DNA-teknikerna skulle väl självklart ha upptäckt att gärningsmannens DNA matchade brottsoffrets.
Citera
2019-03-04, 12:31
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Tycker verkligen inte att varken barn eller fd fruar ska känna skam över vad Anders gjort. De har säkert inte haft det så lätt, tror snarare att de kanske känner lättnad att ha honom inlåst...

Tror det är oundvikligt att känna skuld och skam i någon form.
"Varför såg jag inte, varför gjorde jag inget....", även om de inte visste.
De "ska" inte, men gör nog ändå. Synd om samtliga inblandade utom AE.
Citera
2019-03-04, 12:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag kom att tänka på mördaren Ulf Olsson, som mördade och våldtog lilla tioåriga Helen Nilsson i Hörby år 1989. Han blev fast genom topsning många år senare, cirka 15 år senare, om jag minns rätt. Då var preskriptionstiden på väg att löpa ut. (Om jag minns rätt.)

Nja det fetade. Preskriptionstiden för mord var tidigare 25 år. Men efter att Palmemordet från 1986 var på väg att preskriberas, togs all preskriptionstid för mord bort. Vi har således ingen preskriptionstid alls för mord idag - och det innefattar alla mord som skett efter 1986.
Däremot för grov väldtäkt på barn - 15 års preskriptionstid och räknas från det datum ett minderårigt offer fyllt 18 år.
Det var därför han - nästan - klarade sig. Men bara nästan
Citera
2019-03-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Inte hängas ut, men kan vara den som DNA-topsades som ledde till att AE greps.
Vet inte hur sanningsenligt det var eller om det hade någon grund, men en annan användare skrev att det var hans bror som var topsad för brott, och inte sonen som spekulerats om.

Hur som haver kan det vara förälder/syskon/barn enligt polisens uttalande om DNA-sökningen.
Sen kan man spekulera i hur intressant det brottet är i det här fallet.

Vet du att brodern har begått ett brott och hans DNA ledde till detta är det kanske ok. Annars ska anhöriga skonas i vidriga brott som dessa menar jag
Citera
2019-03-04, 12:39
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vet du att brodern har begått ett brott och hans DNA ledde till detta är det kanske ok. Annars ska anhöriga skonas i vidriga brott som dessa menar jag

Det var som sagt inte jag som tog upp vem det kunde vara från början.
Lägger bara in min input, och jag tycker inte heller att någon ska hängas ut.
Vet inte ens vem brodern är, men jag vet att sonen är dömd för brott.
Mest troligt dessa som var grunden till topsningen som ledde till AEs gripande.
Men hans dom var minst "outande", hans adress har varit uppe i tråden redan.
Detta då han fortfarande står skriven på AEs gamla adress, som också varit uppe.
Citera
2019-03-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Kan det vara hans dotter som är BO?
Nej.
Denne Anders har kanske ändå varit en bra far för sina barn, och hans hemliga dragning åt makt och våld kanske han kunnat kontrollera någorlunda i umgänget med barnen.
Hans fd fru har ju efter skilsmässan förstått att han varit kontrollerande, och han har uppenbarligen gått över gränsen när han skendränkte sin son, och också slagit sonen.
Så tecken på våld och maktbehov har ju visat sig i hans familje relationer.
Anders mörkare sidor har drabbat sonen, men kanske har han fungerat bra med alla de andra 7 barnen?

Så vad har Anders E arbetat med?
Citera
2019-03-04, 12:44
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Nej.
Denne Anders har kanske ändå varit en bra far för sina barn, och hans hemliga dragning åt makt och våld kanske han kunnat kontrollera någorlunda i umgänget med barnen.
Hans fd fru har ju efter skilsmässan förstått att han varit kontrollerande, och han har uppenbarligen gått över gränsen när han skendränkte sin son, och också slagit sonen.
Anders mörkare sidor har drabbat sonen, men kanske har han fungerat bra med alla de andra 7 barnen?

Tror inte man ska utesluta att inte barnen varit drabbade.
Hans enda dotter var som sagt jämngammal med BO.

Så en våldtäkt på en 8-årig flicka när ens egen dotter var lika gammal, samt skendränkning på en av sönerna. Rent spontant känns det som att mer kan bubbla upp till ytan. Behöver inte vara så, men kan vara så. Dessvärre.
Citera
2019-03-04, 12:47
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Nej.

Kanske och kanske! Han kanske har varit den som kom undan med massor av saker men det får vi förmodligen aldrig veta. De första fruarna tiger nog som muren nu. De vill inte sammankopplas med djävulen.
Citera
2019-03-04, 12:50
Medlem
Picamagpies avatar
Vad är han värd för straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in