Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det borde finnas fler fall. Ett sådant här synnerligen grovt brott mot en liten flicka. Förvånade om det inte är fler brott både tidigare som efter. Att han har bott utomlands gör det svårare men man får hoppas polisen kollar med fall utomlands också.
Det tänker jag också. Det verkar märkligt att en person kan ha begått ett så här grovt brott mot ett barn för 24 år sen och sedan hållit sig alldeles lugn och ordentlig i alla år efter det.
Jag kom att tänka på mördaren Ulf Olsson, som mördade och våldtog lilla tioåriga Helen Nilsson i Hörby år 1989. Han blev fast genom topsning många år senare, cirka 15 år senare, om jag minns rätt. Då var preskriptionstiden på väg att löpa ut. (Om jag minns rätt.)
Det intressanta var att kriminalteknikerna kunde knyta Ulf Olsson till ännu ett mord. Stora mängder blod från den mördade Malmökvinnan Jannika hittades i Ulf Olssons stuga. Ulf Olsson fälldes för båda morden till livstids fängelse. Han begick senare självmord i fängelset (eller om det skedde på en låst avdelning i en rättspsykiatrisk anstalt).
Hur som helst. Ulf Olsson begick alltså två brutala mord. Visserligen gick han längre än den här And*rs *riksson (*=e), eftersom AE såvitt vi vet inte har begått något mord.
Men det verkar ändå konstigt att det brutala dådet mot den lilla flickan i Billdal skulle ha varit en ren engångsföreteelse från gärningsmannens sida. Han vaknade kanske på fel sida den morgonen?