2019-03-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Läs tråden, han antogs ha cyklat då 1995 eftersom spåren upphörde vid ett cykelgarage.
Tycker du att det är det du skriver i citerat inlägg nedan?
Du verkar gilla att skruva saker till sanningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vem vet, denne GM kanske körde runt i olika områden och letade offer. En säljare som nu har koppling till norra Halland?

Hur många offer finns det i Västsverige? Flickan i Billdal var kanske den enda där han lämnade DNA-spår.

Jag har hakat upp mig på att GM var boende eller hade släkt i närområdet eftersom han antogs ha cyklat och greps i en villa i norra Halland.
Citera
2019-03-03, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Att man inte hänger ut misstänkta i en sån här tråd. Imorgon får vi häktningsförhandlingen och vet med all säkerhet vem det är.

Skriv ut ditt riktiga namn nu här i tråden om du tycker att det inte är något konstigt att stå med i en sån här tråd via google.

Du missförstod mig. Jag tycker det är FEL att hänga ut skyldiga, såväl som oskyldiga, här på Flashback.

Imorgon vet vi vem polisen TROR att det är. INGET mer, eftersom vi var INTE där. Minst två eller tre vittnen, som sagt i mitt förrförra inlägg i den här tråden. Allt hade alltså varit annorlunda idag, om den 8-åriga flickan hade haft ett antal beskyddare med sig på sin cykeltur.
Citera
2019-03-03, 19:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nu får du nog börja tänka lite. Din vilja att få ett namn kan inte förlåta din egoistiska syn att mannen själv skulle tänkt på hur kans anhöriga påverkas. Spring in med huvudet i en stenvägg ett par gånger och när du vaknar till liv igen kan du kanske börja bete dig förnuftigt.

Ingen i denna tråd har någon hjälp av att veta ett chansat namn. Och det kommer inte påverka straffet för mannen. Kommer inte hjälpa brottsoffret. Kommer inte göra skillnad jämfört med andra våldtäktsmän.
Hur läser du inlägg egentligen?
Jag svarade på en annans inlägg. Detta.
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Dock väldigt sorgligt för hans fru och hans barn, tänk barnen i viss mån hans arbetskamrater och vänner.
Jag har inte nämnt någonstans att jag har velat ha något chansat namn, jag vill att alla i tråden ska vänta tills i morgon när vi har svart på vitt. Att hänga ut någon på chansning har jag alltid varit emot, en oskyldig kan pekas ut och det förstör livet för den personen.
Det är nog du som har sprungit in med huvudet i väggen.

Vad jag sedan tycker om vad mannen har gjort och vad han borde ha tänkt på då han gjorde det bestialiska står jag helt för.
Citera
2019-03-03, 19:50
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Polisen har bekräftat att i det här fallet så var det tack vare att en familjemedlem var topsad, gärningsmannens barn, syskon eller förälder.
Polisen bekräftade den närheten i släktskap men preciserade det inte närmare.
Skulle kunna vara bror med då så att säga eller.
Citera
2019-03-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Jag tror inte du förstår riktigt vad det är denna gärningsman gjort...

Om mitt syskon eller min goda vän begår ett sådant här brott kommer jag stå längst fram i ledet och kasta sten.
Och sedan vaknade du. Hur tänkte du dig att du skulle promenera in i rättssalen och kasta sten? Eller vänta - du kanske redan har planerad tid i fängelse så du tänkte passa på att se om du kunde bli förflyttad till samma fängelse?

Tåget har gått - finns ingen man att jaga. Är det rätt man så blir han dömd och folk har glömt att jaga honom när han släpps ut. Är det fel man så blir han frisläppt - och då är det ju fel man så ingen anledning att stå där och kasta någon sten.
Citera
2019-03-03, 19:54
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Han är varken skriven i Kullavik, Billdal eller Göteborg över huvudtaget.
Han bor på en mindre ort ca 90 minuter från Göteborg.
Intressant. I vilken rikting då? Du vill inte avslöja hans namn?
Citera
2019-03-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Leif GW Persson vet tydligen vad DNA-spåret består av och säger sig därför säker på att det inte är något som den häktade kan snacka sig ur genom en alternativ förklaring till varför hans DNA hamnade där... Låter som något i stil med sperma eller vävnad under flickans naglar när hon rivit honom...
Den misstänkte mannen nekar, men GW tror att den häktade mannen kommer att dömas för brottet.
– Det är jag övertygad om. DNA har ju ett varierande värde, men jag vet vad detta DNA-består av och var, när och hur det säkrades. Det är konklusivt DNA och det ska räcka för en fällande dom, säger GW och slår fast:
– Det finns ingen annan förklaring än att han har lämnat spåren efter sig i samband med att han begick det här brottet.
https://www.expressen.se/gt/gw-overtygad-att-valdtaktsman-falls/
Han var inblandad när det ursprungligen hände. Aftonbladet hade intervju där han noterade att han bodde i Göteborg då men att han i realiteten inte lyckades bidra med något.
Citera
2019-03-03, 19:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Skulle kunna vara bror med då så att säga eller.

Några debattörer har hört rykten om att det är en son som har åkt dit för något och blivit topsad.

Fria Tider:

http://www.friatider.se/58-rig-man-h-ktas-f-r-24-r-gammal-v-ldt-kt
Citat:
– Vi begärde en familjesökning på det DNA-spår vi har i ärendet och har fått ett utfall mot ett antal personer i DNA-registret som i fallande skala bedöms kunna vara tänkbara släktingar, antingen barn, förälder eller syskon till vår förövare, säger Anders Eriksson, chef för Kalla fall-gruppen på utredningsenheten i region Väst, i ett uttalande.
Citera
2019-03-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Just liknelsen med att kasta sten må härstamma från bibeln. Tyckte det passade bra för ändamålet.

Men dina övriga bibliska citat kan du stoppa upp i stjärten.

Om min vuxna son våldtar en 8-årig flicka kan han fara åt helvete. Men du skyddar pedofiler och våldtäktsmän förstår jag?
Är det så att du verkligen inte klarar av att tänka?

Att du inte förstår att ingen i tråden försöker skydda någon pedofil. Men försöker skydda eventuellt felaktigt utpekad människa?

Är detta totalt utanför ditt förstånd att förstå? Du har verkligen nått den absoluta gränsen för vad din hjärna kan ta in och processa?

Om ingen i tråden har tillgång till de faktiska bevisen så innebär det att namnpubliceringar blir gissning. Och om någon i tråden faktiskt har tillgång till bevisen så är den personen trots det inte skyldig att publicera något namn även om du tokönskar det.
Citera
2019-03-03, 20:01
Medlem
Citat:
Och sedan vaknade du. Hur tänkte du dig att du skulle promenera in i rättssalen och kasta sten? Eller vänta - du kanske redan har planerad tid i fängelse så du tänkte passa på att se om du kunde bli förflyttad till samma fängelse?

Tåget har gått - finns ingen man att jaga. Är det rätt man så blir han dömd och folk har glömt att jaga honom när han släpps ut. Är det fel man så blir han frisläppt - och då är det ju fel man så ingen anledning att stå där och kasta någon sten.

Kasta sten är snarare ett uttryck för att agera fördömande och avståndstagande. Självklart kommer jag bildligt talat inte kasta sten på någon. Jag är civiliserad och följer svensk lag.

När vi vet med 100% vem fanskapet är så ska han hängas ut.
Citera
2019-03-03, 20:03
Medlem
Citat:
Är det så att du verkligen inte klarar av att tänka?

Att du inte förstår att ingen i tråden försöker skydda någon pedofil. Men försöker skydda eventuellt felaktigt utpekad människa?

Är detta totalt utanför ditt förstånd att förstå? Du har verkligen nått den absoluta gränsen för vad din hjärna kan ta in och processa?

Om ingen i tråden har tillgång till de faktiska bevisen så innebär det att namnpubliceringar blir gissning. Och om någon i tråden faktiskt har tillgång till bevisen så är den personen trots det inte skyldig att publicera något namn även om du tokönskar det.

Jag har aldrig påstått att någon här ska på chans kasta ur sig ett namn. Snarare glad att ingen gjort det. Du får läsa mina inlägg och inläggen jag responderat till.
Citera
2019-03-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Han är varken skriven i Kullavik, Billdal eller Göteborg över huvudtaget.
Han bor på en mindre ort ca 90 minuter från Göteborg.

Vallda? Onsala? Åsa? Vara?

Edit: Eller kanske Skara?
Senast redigerad av ironiq 2019-03-03 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in