2019-03-03, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej nej, mord preskriberas inte längre, mycket på grund av att man inte vill släppa mordet på Palme skulle jag säga.

Däremot tycks den här tråden vara full av liknande "sanningar". Allt man egentligen tycks veta är följande:

* 58-årig
* Tidigare (runt 2008) dömd för att ha misshandlat sin son
* Bor nu för tiden i västra Sverige
* Greps i norra Halland
* Har varit gift tidigare
* Har egna barn
* Har någon släkting som polisen topsat vid något tillfälle

Allt prat om olika orter och vad som finns på Lexbase tycks vara rena "trådsanningar".

Greps tydligen i Kullavik av vad jag hört, bor nog själv i Billdal eller Hovås.
Allt söder om Göteborg, överklasdområden, sitter i stort sett ihop, Hovås-Billdal-Kullavik-Särö.
Kommungräns/länsgräns ligger mellan Billdal och Kullavik.
Citera
2019-03-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Eller gått i terapi i privat regi och även medicinerat. Om en patient berättar om en våldtäkt, får terapeuten anmäla detta?
Om brottet innebär mer än 2 år fängelse, ,då, ja.
Citera
2019-03-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag har hakat upp mig på att GM var boende eller hade släkt i närområdet eftersom han antogs ha cyklat och greps i en villa i norra Halland.

Cyklade han till villan där han greps?
Citera
2019-03-03, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det kan du bara glömma. Han ska hängas ut, förföljas och aldrig lämnas i fred, tills han dör. Han ska leva och dö i skam. Och när han dör kommer jag att måla barnvåldtäktare på hans gravsten.

Skulle du göra detta mot din egen pappa, mamma, son, dotter, bror, syster, bästa vän etc., om de någonsin skulle göra något liknande?
Och du skulle INTE tveka alls, mer än vad du gör mot mannen i det här fallet?
Citera
2019-03-03, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag noterar din sarkasm, men flashbacks information står och faller inte med offentliga handlingar. Brukar alltid finnas nån som känner nån som känner nån osv.

Kan i detta fallet bero på området i sej, överklass kanske inte hänger lika mycket på Flashback som alla andra dödliga.
Citera
2019-03-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Skulle du göra detta mot din egen pappa, mamma, son, dotter, bror, syster, bästa vän etc., om de någonsin skulle göra något liknande?
Och du skulle INTE tveka alls, mer än vad du gör mot mannen i det här fallet?

Jag tror inte du förstår riktigt vad det är denna gärningsman gjort...

Om mitt syskon eller min goda vän begår ett sådant här brott kommer jag stå längst fram i ledet och kasta sten.
Citera
2019-03-03, 19:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Greps tydligen i Kullavik av vad jag hört, bor nog själv i Billdal eller Hovås.
Allt söder om Göteborg, överklasdområden, sitter i stort sett ihop, Hovås-Billdal-Kullavik-Särö.
Kommungräns/länsgräns ligger mellan Billdal och Kullavik.

Okej, men varifrån kommer egentligen alla rykten om dessa orter? Speciellt Kullavik nämns med jämna mellanrum i tråden men vad baseras det på? Handlar det enbart om att Kullavik ligger i närheten av Billdal?
Citera
2019-03-03, 19:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag noterar din sarkasm, men flashbacks information står och faller inte med offentliga handlingar. Brukar alltid finnas nån som känner nån som känner nån osv.

Det har funnits några sådana genom tråden som har slängt ut lite lösa påståenden och långväga skvaller hit och dit, but they all seem to not have "survived" the scrutiny.
Citera
2019-03-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Han låter som en riktig sexualsadist. Eller sadist i allmänhet. Känns mycket konstigt om han inte begått andra brott. Vet inte om det tagits upp i tråden men finns det ouppklarade liknande fall?

Kriminologiskt är det MYCKET intressant när man hittar sådana här predatorer - "det var inte hans första eller sista brott inom den kategorin om man säger så"

I Sverige får man ju helst inte ha register över kriminella (inte över kriminella Zigenare ivarjefall)- så det är bra när de avslöjar sig själva med sin egen kroppsvätska.

Haffandet av den här personen får ses som ett mycket viktig seger för kriminologin -
Citera
2019-03-03, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, men varifrån kommer egentligen alla rykten om dessa orter? Speciellt Kullavik nämns med jämna mellanrum i tråden men vad baseras det på? Handlar det enbart om att Kullavik ligger i närheten av Billdal?

Kullavik ligger som nordligaste ort i Halland, sitter nästan ihop med Billdal.
Greps i Halland så finns väl rätt stor chans till att detta var Kullavik som rykten säger.
Folk både föds och dör i dessa områden, om du förstår vad jag menar.
Citera
2019-03-03, 19:16
Medlem
Verkligen! Ser fram emot ett uttalande av GW. Skulle vara intressant att se en kartläggning av hans liv, var han bott och arbetat, relationer osv. Precis som Ulf Olsson har han väl perioder där han ”sköter” sig och sedan perioder där han begår brott. En fråga. Måste de aktivt söka om hans DNA matchar ett brott eller kör de hans DNA i ett register och isåfall matchar kring alla olösta brott som finns?

Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Kriminologiskt är det MYCKET intressant när man hittar sådana här predatorer - "det var inte hans första eller sista brott inom den kategorin om man säger så"

I Sverige får man ju helst inte ha register över kriminella (inte över kriminella Zigenare ivarjefall)- så det är bra när de avslöjar sig själva med sin egen kroppsvätska.

Haffandet av den här personen får ses som ett mycket viktig seger för kriminologin -
Citera
2019-03-03, 19:20
Medlem
Venators avatar
Expressen intervjuar Anders Eriksson, chef för polisens kalla fall-grupp i Göteborg där också offert nämns vilket jag inte sett i tråden tidigare. Oavsett hur stark hon är hoppas jag att hon får bra professionell hjälp att ta sig igenom det som väntar i tingsrätt och hovrätt och har ett starkt privat nätverk kring sig.
Under veckan har polisen haft fortlöpande och intensiv kontakt med kvinnan som utsattes för den brutala våldtäkten när hon bara var ett litet barn.
– Hon är stark och har hela tiden tyckt att det känns bra att vi jobbar med det här och försöker hitta den skyldige. Men det är klart att det här väcker känslor hos henne och hennes anhöriga, det kan ju bli så att det kommer en jobbig period nu om de har lagt detta bakom sig i hög utsträckning, säger Eriksson.
https://www.expressen.se/gt/exfruns-ord-om-livet-med-misstankte-valdtaktsmannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in