2019-03-03, 18:34
Medlem
Sababas avatar
MGM namn lyser fortfarande med sin frånvaro.
Citera
2019-03-03, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Det tror jag också men i Linköping är det bäst att man lägger på ett kol. Om cirka ett halvår kan dubbelmordet ha gått till preskription (så säger lagen om gärningsmän under 21 år).

Även vid mord ??
Citera
2019-03-03, 18:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Även vid mord ??
Inte nu längre.
Citera
2019-03-03, 18:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Även vid mord ??

Nej nej, mord preskriberas inte längre, mycket på grund av att man inte vill släppa mordet på Palme skulle jag säga.

Däremot tycks den här tråden vara full av liknande "sanningar". Allt man egentligen tycks veta är följande:

* 58-årig
* Tidigare (runt 2008) dömd för att ha misshandlat sin son
* Bor nu för tiden i västra Sverige
* Greps i norra Halland
* Har varit gift tidigare
* Har egna barn
* Har någon släkting som polisen topsat vid något tillfälle

Allt prat om olika orter och vad som finns på Lexbase tycks vara rena "trådsanningar".
Citera
2019-03-03, 18:49
Medlem
Venators avatar
Till er som ojar er över att hans vänner och släkt kan hinna radera information på nätet, hans fb och instagram, mm, om han inte outas direkt... Han hade själv två veckor på sig att rensa och stänga ner profiler, från det han fick kallelse till topsning tills dess polisen grep honom. Dessutom lär det knappast finnas saker på nätet som förklarar något av det aktuella brottet som skedde för 23 år sedan, och finns det folk som hänger ut honom som äckel så lär de inte ta bort det utan snarare fylla på... Finns det en fb-profil kvar uppe är det i sig skäl att befara att man tittar på fel person.
Citera
2019-03-03, 18:54
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tänk om han har instagram också?

Ja tänk om. Ska vi hänga ut någon felaktigt för det tycker du?
Citera
2019-03-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vem vet, denne GM kanske körde runt i olika områden och letade offer. En säljare som nu har koppling till norra Halland?

Hur många offer finns det i Västsverige? Flickan i Billdal var kanske den enda där han lämnade DNA-spår.

Jag har hakat upp mig på att GM var boende eller hade släkt i närområdet eftersom han antogs ha cyklat och greps i en villa i norra Halland.

Ja finns det en koppling, borde ju polisen ha koll på det. Men det slår mig som märkligt att den händelsen inte fick mer uppmärksamhet, OM den nu har hänt? Jag menar en 6-7 årig flicka som var borta 3 dagar?
Citera
2019-03-03, 18:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte det minsta synd!

Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Här har man äntligen hittat en äkta kriminell Predator...En riktig best - en vuxen man som misshandlar och våldtar 8 åring.

Och så handlar ½ av trådarna om hur synd det är om ett sådant avskum.

Helt klart en riktigt vidrig best.

Våldtar och misshandlar en 8-årig flicka. Fy f*n vilken typ. Det är inte det minsta synd om den här pedofilen.
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
MGM namn lyser fortfarande med sin frånvaro.
Namnet lär dyka upp imorgon när berörd Tingsrätt har besvarat intresserades begäran om kopia av häktningsframställan.
Bra att ingen bara slänger ur sig något namnrykte, som sedan skulle visa sig vara en felaktig katastrofal outning.
Helt underbart att karma "fem i tolv" har kommit ikapp ett så här vidrigt avskum.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Otroligt att inte identitet på GM är hittad än.
Flashback brukar ju greja sånt här.

Ja, helt otroligt, för man kan ju absolut inte ta hänsyn till att det finns 2 dagar som är helg varje vecka och som kommer i vägen för sekundsnabb korrespondens med statliga myndigheter.

You're at war with the calender.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-03-03 kl. 18:58.
Citera
2019-03-03, 18:57
Medlem
Han låter som en riktig sexualsadist. Eller sadist i allmänhet. Känns mycket konstigt om han inte begått andra brott. Vet inte om det tagits upp i tråden men finns det ouppklarade liknande fall?
Citera
2019-03-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ja, helt otroligt, för man kan ju absolut inte ta hänsyn till att det finns 2 dagar som är helg varje vecka och som kommer i vägen för sekundsnabb korrespondens med statliga myndigheter.

You're at war with the calender.

Jag noterar din sarkasm, men flashbacks information står och faller inte med offentliga handlingar. Brukar alltid finnas nån som känner nån som känner nån osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in