2019-03-03, 18:03
Medlem
[quote=kiss74|66913642]
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
När kommer beläggen för Gud?
Har du inte förstått de än?
Citera
2019-03-03, 18:05
Medlem
[quote=demotrams|66913845]
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag har bara sett påståenden. Efter det säger du ”Gud gjorde det”.
Citera
2019-03-03, 18:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Vi har förstått att du aldrig kommer dit.

Det är så här det ligger till:
https://dilbert.com/strip/2019-03-03
Citera
2019-03-03, 18:15
Medlem
Citat:
=Smeso|66907839]Du påstod att guds visdom ordnat ett system med att vindar för moln till olika platser på jorden så att det regnar och jorden blir bördig.

Jag påpekade att du då alltså tydligen inte känner till att det finns öknar.

HAHAHA, what? så öknar tar bort det faktum att vinden för bort molnstockar över haven till torrt land och vattnar jorden och låter jorden spira av liv? Ähh nej det tar bort inte faktumet. Dessutom fungerar öknar som ett budskap. Hela jorden skulle se ut sådär utan vinden, molnet regnet osv.

Citat:
Att det finns öknar motbevisar ditt påstående om att det finns ett intelligent system som fördelar vattnet över marken.

Verkligen inte! Du ser saker som inte finns. Öknar fungerar som budskap. Se ovan.

Citat:
Hänger du med nu, eller vill du begränsa ditt påstående till att inte inkludera ökenområdena?
Nej jag hänger verkligen inte med din resonemang. De är helt urbota dåliga och overkliga.

Citat:
Men det är inte förutsägbart var regna ska falla, det är inte förutsägbart om en nyfödd ska överleva sitt första levnadsår eller inte, det är inte förutsägbart om alla frön som du planterar ska gro eller inte, det är inte förutsägbart var blixten ska slå ner, det är inte förutsägbart om det en bonde sår på våren kommer att kunna skördas till hösten. Ja listan kan göras lång.

What? Jag skrev grundläggande elementen! LÄS! Det är förutbestämt att inom loppet av ett år kommer det regna över varje land. Ett år utan regn leder till stora negativa konsekvenser.
Det är förutbestämt att efter varje natt kommer dagen. Aldrig 2 nätter på en dag. Det är förutbestämt att majoriteten av de som har samlag och inte skyddar sig kommer få barn som överlever annars hade mänskligheten dött ut. Det är förutbestämt att alla fruktarter kommer om och om igen efter att de plockas och förtäras annars hade frukterna tagit slut. Det är förutbestämt att alla mänminskor ska dö annars hade jorden blir överfull. Förstår du nu vad jag menar-? Är Flashback full av icke-kompetenta individer?

Citat:
Visa var du hämtat den statistiken ifrån.
Hur skulle det vara om du verifierade dina siffror innan du skrev?
Enligt statistiska centralbyråns statistik för 2011 så är antalet pojkar/män betydligt fler än flickor/kvinnor och ganska jämnt omkring finns det omkring 4000 fler flickor än pojkar per årsgrupp i unga år och det är i stort sett jämnt för varje år ända upp till 30-årsåldern, då börjar kurvan att avta och linjen skärs sedan vid omkring 60 års ålder och i åldern över 60 år finns det sedan fler kvinnor än män.

hahahahahah i världen! inte i lilla Sverige! LÄS!

Citat:
Så hur menar du att det visar att antalet är jämnt fördelat?

En enkel sökning kommer ge dig svaret.

Citat:
Återigen så har du hittat på att just 29% land är perfekt.
Det är uppenbarligen inte perfekt med tanke på hur överbefolkade olika platser är, eller menar du att det också var guds avsikt?

Ddet du har presenterat ovan är bara felaktigt och jag har visat varför. Med samma hjärna som du har producerat felaktiga påståenden, med samma hjärna menar du att 30% land inte är perfekt. Nu ska jag skratta hahahaha. 30 % är perfekt. Människorna är 7 miljarder på detta 30% torra ytan en yta på 50% skulle lätt bära 20 miljarder om inte mer, då skulle jorden behövas vara större vilket innebär att solen skulle behöva vara av annan storlek och karaktär och även avståndet och förmodligen universum så småningom. Så 30% är perfekt.

Citat:
Hur kommer det sig då att vi har gått från en medellivslängd på 38 år till en medellivslängd som nu är dubbelt så lång?
Har gud ändrat sig?

Medellivslängd är missvisande. Visst är det fler människor som når höga åldrar idag men även förr i tiden nådde människor höga åldrar med de var färre. Att fler blir äldre idag beror på fler människor beter sig så som Gud vill att de ska bete sig, dvs fördelar resurserna mer rättvist, hjälps åt över etniska och nationella gränser. Förr krigade människor och roffade åt sig resurser utan att dela med sig
Citera
2019-03-03, 18:16
Medlem
[quote=kiss74|66913861]
Citat:
Jag har bara sett påståenden. Efter det säger du ”Gud gjorde det”.
Faktum är att jag ingenstans har skrivit så som du påstår att jag ska ha gjort
Citera
2019-03-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vi har förstått att du aldrig kommer dit.

Det är så här det ligger till:
https://dilbert.com/strip/2019-03-03

det enda du har förstått är att du inget förstått.
Citera
2019-03-03, 18:18
Medlem
[quote=demotrams|66913958]
Citat:
Faktum är att jag ingenstans har skrivit så som du påstår att jag ska ha gjort
Nej, du utelämnar ofta ordet ”Gud”. Men eftersom det är det som tråden handlar om så lägger jag dit ordet åt dig. Om det inte är Gud du menar så ber jag om ursäkt.
Citera
2019-03-03, 18:21
Medlem
[quote=kiss74|66913972]
Citat:
Nej, du utelämnar ofta ordet ”Gud”. Men eftersom det är det som tråden handlar om så lägger jag dit ordet åt dig. Om det inte är Gud du menar så ber jag om ursäkt.
Jag har förklarat varför och hur Gud är orsaken.
Citera
2019-03-03, 18:23
Medlem
[quote=demotrams|66914008]
Citat:
Jag har förklarat varför och hur Gud är orsaken.
Nej, du har bara påstått. Som många andra gjort genom historien i denna fråga. De flesta försöker filosofera fram gudar.
Citera
2019-03-03, 22:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har förklarat allt detta. Läs om och läs rätt.
Nej, du har inte förklarat. Du har bara sagt att det är så, inte hur.

Citat:
Det ÄR hur människor fungerar du SKA utgå från. Det är det enda riktiga. Allt annat är spekulationer. Vad som finns här och nu mitt framför näsan på dig är sanningen och resten bara spekulationer. Förstår du inte detta simpla faktum heller?
Nej, vi ska inte utgå ifrån hur människor fungerar för att förstå hur universum och naturlagarna fungerar.
Vad får dig att tro att det är korrekt metod?

Citat:
En bäck existerar och dess natur är fastställt. Att det rinner har just med dess natur att göra. Vatten är flytande och flyter. Du är verklige kass på motargument.
Fast ditt argument är ju att ingenting fungerar utan att någon rymdtrollkarl styr det. Gäller det även för att få bäckar att rinna nedåt?
Citera
2019-03-03, 23:00
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad i hela fridens namn pratar du om? Kan du uppriktigt talat ta hand om dig själv i din vardag? Det är lättare att förstå en stum, döv, blind och analfabet person än att förtå dig. Du har grava problem att göra dig förstådd. Undrar vad du hade för betyg i när du studerade. ''juste solen är rund därför att solen kräver en magisk lösning, därför är det bara så'' sådana motargument för du. Det går inte att förstå dig och ännu mindre bemöta dig. Du behöver lära dig ett och annat. Ett som är säkert är att du har grava inlärningsproblem men också sociala, psykologiska och säkert ekonomiska, emitionella och relationella problem. Antingen ett eller alla tillsammans. Jag vågar svära på den som är orsaken till alltet att det är så. Allt du skriver tyder på det. Viktigt att veta vad du har för problem för att ta diskusionen på ett sätt som du förstår.

Så du förstår inte alls. Bra, då vet jag.
Citera
2019-03-03, 23:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Fel! Jag är inte kristen. Må Gud låta mörkret du befinner dig i förtjockas och bli mörkare, tills döden överraskar dig.
Mer trollformler. Jag börjar nästan bli rädd!

Citat:
HAHA förstå? Du förstår det som subjektiva? inte objektiva?
Din förståelse av systemen är subjektiv, ja. Exakt.

Citat:
Att du skriver trollkarl visar bara på dina begräsningar.
Jättebra argument.

Citat:
Så har inget sagt. Det är vad du i din enfald och okunskap tror och tolkar.
Det är ju exakt vad du säger. Rymdpappa trollade fram allt och styr det, annars hade ingenting fungerat för du förstår inte hur det annars skulle gå till. Den mest grundläggande formen av vidskepelse.

Citat:
En fråga och sen jösses. Hur ska detta bemötas? Vad menar du med magi? Beskriv magi.
Rymdpappa Jahwe, Allah, han som trollar så att fiskar kan simma och så att bäckar faller nedåt och så att universum kommer till från ingenting. Magi. Zap zap.

Citat:
Fel, Du lever i din egen värld och tolkar saker och ting efter din lilla ärthjärna. Du har ett ego och ditt ego tror att du är världens centrum. Lika är det för alla människor. Jag är utvald och du är bortvald. Du kommer att omslutas av ett tjockare mörker än det du befinner dig i nu dag efter annan.
Du säger själv att du är utvald och så anklagar du mig för att tro att jag är världens centrum? Bra jobbat.

Citat:
Jo, jag har bevis och jag har gett dig bevis men jag kan inte få dig att förstå.
Varje gång du gör ett inlägg demoleras dina "bevis" eftersom det inte uppfyller definitionen av bevis. Det är bara påståenden. Om jag skriver "himlen är grön med rosa prickar" så är det inte ett bevis för det, det är ett påstående. Likväl om du skriver att inget i universum skulle fungera om inte ett medvetande ligger bakom det så är det ett påstående och inte ett bevis. Beviset skulle ligga i att bevisa att det krävs ett medvetande, inte bara skriva det. Förstår du inte det?

Citat:
Jag kan bara förklara där tar mitt ansvar slut. Jag kan inte laga till dina hjärnceller så att du förstår vad som skrivs. Jag undervisar i forskningsmetodik. Metodologi, epistemologi samt ontologi.
Du menar att du är anställd av en religiös friskola för att sprida dynga till barn?
Citat:
Du saknar grundläggande kunskaper i dessa och har säkert inte ens hört talas om dem. Hade du varit min elev hade du fått ett streck. Inte ens F/U.
Tack. Om du ger mig streck vet jag att jag gjort rätt.

Citat:
Nej, det har jag inte sagt och det säger jag inte. Det är du som tror att troende tror på en rymdtrollkarl. Det är dina ord, ingen annans. Ingen troende har heller påstått nåt sånt. Du förstår inte troende men tolkar de som du gör och på kuppen exponerar dina brister.
Du tror att en magisk rymdgubbe trollade fram universum från ingenting. Behövs det mer?

Citat:
Mörkret du befinner dig i kommer att förtjockas för varje dag som går. Var så säker på det. Det mörkret du befinner dig i och som tynger dig i kommer du inte ut ur. Reflketra över detta så förstår du att igår mådde du bättre än idag och imorgon kommer du märka att du mår sämre än vad du gör idag.
Tack, men jag har aldrig mått bättre. Tyvärr är dina trollformler lika verkningslösa som dina utbildning måste ha varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in