2019-03-03, 17:15
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Bra sagt!
Detta är verkligen en anledning att fortast möjligt berätta vem gärningsmannen är.

Dock väldigt sorgligt för hans fru och hans barn, tänk barnen i viss mån hans arbetskamrater och vänner.
Citera
2019-03-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Dock väldigt sorgligt för hans fru och hans barn, tänk barnen i viss mån hans arbetskamrater och vänner.
Att döma av vad som framkommit när det gäller hur han betett dig mot sina barn och ex kan det kanske kännas som en lättnad.
Citera
2019-03-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kan ju eventuellt vara en rutintopsning. Något brott har begåtts och man har topsat x antal människor? Och hans DNA matchade med ett 24 år gammalt fall. Så hamnade GM på en lista.
Nej, polisen har bekräftat att man hittade honom med hjälp av dna från en nära släkt (föräldrar, barn eller syskon) som var i registret (d.v.s. hade begått brott tidigare)
Senast redigerad av matematiker 2019-03-03 kl. 17:28.
Citera
2019-03-03, 17:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol

Tja fd frun var ju snabb och uttala sig i media vilket svin han varit mot henne och familjen, samt att hon diskuterat situationen med barnen. Hon tillägger också att barnen inte träffat sin pappa på över tio år. Så jag tror knappast de är oförberedda när namnet släpps. Är ju inte ens säkert att omgivningen vet att de är barn till GM.
Sen om han nu har ett arbete och vänner så är det märkligt att det redan inte droppats här. Känns mer som en person med stora sociala problem. Mycket märkligt att personen inte är dömd genom åren
Citera
2019-03-03, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nej, polisen har bekräftat att man hittade honom med hjälp av dna från en nära släkt (föräldrar, barn och syskon) som var i registret (d.v.s. hade begått brott tidigare)

Korrekt.
Citera
2019-03-03, 17:29
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Suttit i bil till Sälen hela dagen och ej kunnat följa tråden. Familjesökning", släktforskande släkting?

Nej inte via släktforskningssajter, utan via polisens egna register över dömda brottslingar.
Citera
2019-03-03, 17:29
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Glömma vaddå?
Men detta är precis det jag menar. Ditt hat du uppvisar har du glömt när han kommer ut om 6-10år då du hunnit med att hata tusena andra saker/människor. Inte en käft kommer minnas honom då vilket även innebär att ingen kommer gå loss med några golfklubbor.
Problemet däremot är att detta hat kommer slå hårt mot de som är oskyldiga. Inte bara offret utan även de stackarna som just nu funderar på att sluta kalla honom för pappa.

”Paret skilde sig, och enligt exhustrun har barnen i princip inte haft någon kontakt med sin pappa sedan dess.
– Tack och lov, känner jag i dag. Vi pratade i går, jag och barnen. De blev alldeles chockade, även om de inte har haft någon kontakt. Det är bortom allt på något sätt.”

Jag tror inte att barnen har kallat GM för pappa sedan skendränkningen av sonen.
Citera
2019-03-03, 17:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag vet inte hur länge sånt sparas. Därav frågan. Eller spekulationen.

Nej vid masstestning ska man inte lagra sådana som inte är föremål för vidare utredning påstås det! Men man vet inte hur de gör i praktiken. Tar det inte mycket datalagringskraft kan det ju ligga kvar. Någon revision hos NFC kan jag inte tänka mig förekommer.

Är det så säkert att det var ett barn till förövaren?? Kan ju varit en kusin eller mer avlägsen släkting det måste ju redan finnas forskning som pekar ut avståndet i generationer mellan det man har i databasen och det fynd man gjorde på brottsplatsen. Sedan får man kalla in utvalda för topsning och tar sig därmed allt närmare gärningsmannen.

Man får anta att Cold cahse gruppen har mordet på Mohamed och Anna-Lena i Linköping som deras våta dröm att få träff på.
Citera
2019-03-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tja fd frun var ju snabb och uttala sig i media vilket svin han varit mot henne och familjen, samt att hon diskuterat situationen med barnen. Hon tillägger också att barnen inte träffat sin pappa på över tio år. Så jag tror knappast de är oförberedda när namnet släpps. Är ju inte ens säkert att omgivningen vet att de är barn till GM.
Sen om han nu har ett arbete och vänner så är det märkligt att det redan inte droppats här. Känns mer som en person med stora sociala problem. Mycket märkligt att personen inte är dömd genom åren

Han kan ju suttit inlåst på psyk en hel del.
Citera
2019-03-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
”Paret skilde sig, och enligt exhustrun har barnen i princip inte haft någon kontakt med sin pappa sedan dess.
– Tack och lov, känner jag i dag. Vi pratade i går, jag och barnen. De blev alldeles chockade, även om de inte har haft någon kontakt. Det är bortom allt på något sätt.”

Jag tror inte att barnen har kallat GM för pappa sedan skendränkningen av sonen.
Okok. Jag överdrev. Men min poäng står kvar.
Citera
2019-03-03, 17:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webcomic
Och det är inte ett ss-on-namn anser du??
eeeeehhh.. jo

det var ingen kritik, jag bara talade om att jag även hittade några johansson i kullavik...
Citera
2019-03-03, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han kan ju suttit inlåst på psyk en hel del.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
eeeeehhh.. jo

det var ingen kritik, jag bara talade om att jag även hittade några johansson i kullavik...

Varför letar ni i Kullavik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in