2019-03-03, 14:07
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/mars/3/03-mars-1313-trafikolycka-singel-harjedalen/

Citat:
03 mars 13:13, Trafikolycka, singel, Härjedalen

Härjedalen, buss har kört av vägen

Olyckan har inträffat mellan Lofsdalen och Glöte. Enligt initiala uppgifter har bussen kört i diket och vält.

Flera passagerare befinner sig ombord. Oklart om någon är skadad.

Uppdatering kl 13:28

Flera polispatruller beordras till platsen. Ambulanser är också på väg.

Uppdatering kl 13:29

Det är totalstopp i trafiken vid olycksplatsen.

Även fjällräddare har kallats till platsen.

Uppdatering kl 13:46

För kännedom, polispatruller och räddningsfordon kör i hög hastighet efter riksväg 84 i riktning mot olyckan. Övriga trafikanter uppmanas vara uppmärksamma.

Polishelikopter är också på väg till platsen.

Uppdatering kl 13:53

En uppsamlingsplats har upprättats för de inblandade på Glötegården.

Det finns inga uppgifter om att någon skadats i olyckan.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2019-03-03, 14:18
Medlem
Fy fan vilken hemsk olycka. Man tänker ju oavkortat på bussolyckan i Sveg då 3 skolbarn omkom. Området verkar ju vara närliggande i alla fall. Hoppas alla inblandade mår bra efter omständigheterna.
Citera
2019-03-03, 15:01
Medlem
Inkommers avatar
Undrar om det var någon eller några på bussen som orsakade olyckan som nu har smitit. Varför kommer det annars så många polisbilar och helikoptrar? Borde väl räcka med en eller max två polisbilar på plats som stoppar trafiken annars. Bussen ligger ju still i diket också.
Ingen ska ha blivit allvarligt skadad heller.
Citera
2019-03-03, 15:04
Medlem
Danskregistrerad. Många ungdomar i gymnasieålder ombord.
Citera
2019-03-03, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Undrar om det var någon eller några på bussen som orsakade olyckan som nu har smitit. Varför kommer det annars så många polisbilar och helikoptrar? Borde väl räcka med en eller max två polisbilar på plats som stoppar trafiken annars. Bussen ligger ju still i diket också.
Ingen ska ha blivit allvarligt skadad heller.

Polishelikoptern hjälper säkerligen till att övervaka det kaotiska trafikläget. Det är stugbytardag med mycket trafik, inget konstigt att man tar in de polispatruller som finns tilllgänliga för att hantera avstängningar, omledningar och trafikdirigering. Det du skriver låter som något för forumet för konspirationsteorier.
Citera
2019-03-03, 15:35
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Polishelikoptern hjälper säkerligen till att övervaka det kaotiska trafikläget. Det är stugbytardag med mycket trafik, inget konstigt att man tar in de polispatruller som finns tilllgänliga för att hantera avstängningar, omledningar och trafikdirigering. Det du skriver låter som något för forumet för konspirationsteorier.
Konspiration? Det är väl inget konstigt att det blir bråk på en buss med 40 ungdomar. Bråket, om det nu var något, kan ha stört chauffören så han körde i diket.
Tycker ändå att det låter konstigt med så många poliser och helikoptrar. Speciellt helikopter tycker jag låter konstigt.
Citera
2019-03-03, 15:40
Medlem
Citat:
Konspiration? Det är väl inget konstigt att det blir bråk på en buss med 40 ungdomar. Bråket, om det nu var något, kan ha stört chauffören så han körde i diket.
Tycker ändå att det låter konstigt med så många poliser och helikoptrar. Speciellt helikopter tycker jag låter konstigt.

Att en helikopter används för att överblicka en stor avstängning under en stor trafikhelg är varken ovanligt eller konstigt, tvärtom är helikoptern praktisk för att ge överblick och kunna välja hur trafik ska dirigeras och även ge trafikinformation på radio.

Jag har inte läst något som tyder på att ett bråk skulle orsakat olyckan, ser inte varför man skulle börja spekulera om olika orsaker. Det är betydligt bättre att vänta på resultat från polisens utredning.
Citera
2019-03-03, 15:47
Medlem
konstits avatar
Citat:

Det är inte huliganer vi talar om, men en efterskola, ett slags mellanår mellan högstadiet och gymnasiet, oftast i internatform. Vesterdal är det, och de har naturligtvis många lärare med... man kan inte utesluta bråk, men att tro det skulle vara orsaken till dikeskörning ?

Tror jag skall köpa aktier i någon folihsttsfabrik.
Senast redigerad av konstit 2019-03-03 kl. 15:50.
Citera
2019-03-03, 15:48
Medlem
Fjällräddare för att undsätta en buss som kört i diket!
Citera
2019-03-03, 16:07
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det är inte huliganer vi talar om, men en efterskola, ett slags mellanår mellan högstadiet och gymnasiet, oftast i internatform. Vesterdal är det, och de har naturligtvis många lärare med... man kan inte utesluta bråk, men att tro det skulle vara orsaken till dikeskörning ?

Tror jag skall köpa aktier i någon folihsttsfabrik.
Jag tror att ni använder orden konspiration och foliehatt lite fel. Det är ju inte något planerat sabotage eller terrordåd jag pratar om..

Har du varit med på en sportlovsresa för gymnasieelever nån gång? När jag gick i gymnasiet brukade såna resor vara ganska vilda.
Citera
2019-03-03, 16:34
Medlem
konstits avatar
Citat:
Jag tror att ni använder orden konspiration och foliehatt lite fel. Det är ju inte något planerat sabotage eller terrordåd jag pratar om..

Har du varit med på en sportlovsresa för gymnasieelever nån gång? När jag gick i gymnasiet brukade såna resor vara ganska vilda.

Det här är inte en sportlovstur med gymnasieelever, det här är en resa arrangerad som en del av skolans undervisning, där lärarna deltager, många av lärarna bor på skolan permanent och man har hyfsat bra styr på eleverna. Vid strul är bortvisning inte uteslutet, eller ens ovanligt, varför eleverna oftast håller sig i skinnet.
Citera
2019-03-03, 20:04
Medlem
Snöfall och plogbilen tydligen bara hunnit med och ploga halva vägbanan. Smal väg och säkert glashalt. Dansk tvåvåningsbuss som också drar på släp. Ja,kanske lite fördomar: Ovana och verkar vådligt att köra med detta stora ekipage i svenskt vinterväder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in