2019-03-03, 12:43
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det finns en som är lite hetare än andra. Han bodde i Hovås, Askim 1990, född i Mölndal. Han är dömd för brott, rätt ålder, vanligt förnamn, lite ovanligare efternamn...
Det kostar 90 kr att köpa domen, vetefan om jag har lust...

Han bor idag i LERUM. Gift med en ryska...
Det är ett tvistemål.
Citera
2019-03-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsunamix6
Är det någon som möjligen kan tänka sig vilken tingsrätt han blev dömd i år 2008?
Jag har möjlighet att söka upp den domen men behöver bara lite mer kött på benen!

Borde det inte vara Göteborg eller Halland, vet inte vad de har för tinsgrätt/tingsrätter i Halland.
Tänker utifrån att han vid den tiden bodde i närheten av Billdal, eller han kanske bara jobbade där i närheten? Eller hade annat skäl till att befinna sig där.
Citera
2019-03-03, 12:44
Medlem
Förmodligen Göteborgs tingsrätt
Citera
2019-03-03, 12:47
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Så kan det absolut vara. Man funderar ju på om han trodde att han kunde klara att hålla sig undan eller om han bara försökte dra ut på det oundvikliga...

Eller om han legat och tryckt på ett hotellrum någonstans och ville träffa föräldrar eller syskon innan han antingen åkte fast eller begick självmord. Det var kanske i sista minuten som polisen tog honom.
Citera
2019-03-03, 12:48
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vore lysande med ett inhemst, internationellt och globalt arkiv för dna och fingeravtryck tänder mm mm.
Alla som har rent mjöl i påsen vinner på det.
samma med kameraövervakning mm.
Kräket är ju fast nu fast om alla i landet lämnat dna så hade det varit klart 1995.
För det är ju brottsoffret vi skall tänka på inte en människas lilla integritet som så många är rädda för skall bli kränkt hur fan kan den bli kränkt om polisen söker i ett så kallat sverige dna register skulle jag bli kränkt då eller för att de letar efter en jävla våldtäktsman hallå på er vakna .
Använd tekniken för att stoppa våldet.
Samma med självkörande bilar inga vansinnes omkörningar eller lastbilar i vänsterfilen fattar ni samhället blir bättre för vanligt folk du jag ni mina barn mina barnbarn ,
Vet inte om det är en skröna men KGB skall ha jobbat på en primitiv variant av detta, de la en trasa på stolen när de tog in en medborgare för förhör, denna trasa lades sedan i en uppmärkt glasburk och kom till användning ifall de behövde spåra upp personen med spårhund någon gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyf
Förmodligen Göteborgs tingsrätt
Eller månne Varbergs?
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Är det någon som möjligen kan tänka sig vilken tingsrätt han blev dömd i år 2008?
Jag har möjlighet att söka upp den domen men behöver bara lite mer kött på benen!

Borde vara antingen Göteborg eller Varberg.
Citera
2019-03-03, 12:51
Avslutad
Citat:

Mest troligt Göteborgs Tingsrätt, annars är det Varbergs Tingsrätt.
Citera
2019-03-03, 12:53
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Det kostar 90 kr att köpa domen,

Ursäkta...? Domar är offentliga handlingar och kan begäras ut anonymt via e-post.
Citera
2019-03-03, 13:01
Medlem
Citat:
Det finns en som är lite hetare än andra. Han bodde i Hovås, Askim 1990, född i Mölndal. Han är dömd för brott, rätt ålder, vanligt förnamn, lite ovanligare efternamn...
Det kostar 90 kr att köpa domen, vetefan om jag har lust...

Han bor idag i LERUM. Gift med en ryska...

Har du målnumret? Jag kan fixa fram domen1
Citera
2019-03-03, 13:04
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du och alla andra som tror att politiker, polisen och rättsväsendet har som mål att gripa alla måste tänka om - det skulle bli allt för dyrt att fånga alla som begår brott. Betänk vilka kostnader det skulle bli för fängelsevistelsen för alla GM. Alla rättegångskostnader, överklagningar, tolkhjälp - Sverige kan aldrig ens komma i närheten av att ens gripa och lagföra en tiondel av alla brott som har fängelse i straffskalan. Sverige skulle behöva utöka sin kapacitet flera tusen %. Tänk om man tog alla våldtäktsmän - var skulle dessa sitta? Alla terrorister, mördare, pedofiler, rånare, "gangbangers", sexförbrytare osv. osv. Dessa räknas i tiotusentals och om vi skulle kunna bura in alla dessa så skulle Sverige direkt gå i konkurs...

Brottslighet kostar, säger kanske någon och detta är sant, men att inhysa alla i fängelse kostar mångt mycket mer och det har man inte varken platser och/eller ekonomi att göra något åt - viljan finns inte där.

Jag har heller absolut inget emot ett globalt DNA-register. Den personliga integritetens helgd har gått för långt. När till och med ISIS-terroristers integritet skall värnas och skyddas, ja då förstår ni kanske vad jag menar...

Ge dom straffarbete så drar dom in pengar till statskassan då behöver varken du eller andra oroa sig om att det ska bli för dyrt.
Citera
2019-03-03, 13:05
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Eller om han legat och tryckt på ett hotellrum någonstans och ville träffa föräldrar eller syskon innan han antingen åkte fast eller begick självmord. Det var kanske i sista minuten som polisen tog honom.

Ja, så kan det absolut vara, inte alls osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in