2019-03-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Så enligt rykten ska han anhållit i Kullavik i fredags, men ska inte bo där. Vad gör man i Kullavik på en fredag om man inte bor där? Anhölls han på dagtid så lär han ju arbeta där och det kan inte finnas många företag i Kullavik?
Enligt obekräftade rykten ska han ha påträffats i en villa i Kullavik, där polisen hade span. Föräldrarnas bostad?
Citera
2019-03-03, 10:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Tack för klargörandet. Då kanske vi kan hoppas på ett ganska långt straff ändå.

Jag kan inte hitta några lagändringar som direkt berör vad som utgör detta ärende, annat än möjligtvis prejudikat ur Högsta Domstolen.
Dom prejudikat som ev kan finnas, visar däremot på straffskärpning snarare än sänkning, men då pratar vi om sexualbrott generellt.

Jag tror det blir rejält straff här, eftersom just detta ärende innehåller ett antal delar som var o en betecknas/uppfattas vara extremt grova i sig.
Sammanlagt bör det rendera i ett straff högt upp på skalan under gällande rubricering, där maxstraffet är tio år.
Citera
2019-03-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
GM anhölls i fredags då han befann sig i en villa i Kullavik, ej hans egen.

GM har hållit sig borta och polisen hittade honom efter spaningsarbete vilket tyder på att föräldrar, syskon eller någon annan närstående äger villan.

Ok, det verkar som att MGM var medveten om lagändringen och att man tagit upp detta Cold Case och förstod att det var kört.

Har han släkt i Kullavik så tyder det på att han åtminstone har släktingar som har det väldigt gott ställt. för i Kullavik kostar villorna många miljoner.

Och om han jobbar så borde någon sakna honom på jobbet (om han nu inte är egenföretagare förstås).
Citera
2019-03-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ok, det verkar som att MGM var medveten om lagändringen och att man tagit upp detta Cold Case och förstod att det var kört.

Har han släkt i Kullavik så tyder det på att han åtminstone har släktingar som har det väldigt gott ställt. för i Kullavik kostar villorna många miljoner.

Och om han jobbar så borde någon sakna honom på jobbet (om han nu inte är egenföretagare förstås).
I Kullavik finns säkert några som vet vem han är. Med den historiken, det humöret osv måste han ha varit ökänd redan som ung.
Citera
2019-03-03, 10:56
Medlem
Jag känner så här, våldtar man ett litet barn när man är 35 år gammal cirka så är det knappast första eller sista gången. Denna mannen har säkert begått ett flertal grova brott både innan och efter den här händelsen.

Jag tänker på typ Malin 1994:
https://www.expressen.se/gt/privatspanarna-han-mordade-malin-16/

Fler fall här...
https://www.expressen.se/gt/15-olosta-kvinnomord--ar-gator-for-polisen/

Kanske bör polisen kolla upp om han gjort resor ner till Asien, typ Thailand och Filipinerna och utnyttjat små barn där. Fyfan vilket jävla svin, hoppas att han dör en plågsam död.
Citera
2019-03-03, 11:00
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Istället för att debattera "övervakningssamhället" som nu medfört att denne men äntligen får sona sitt brott, kan väl ni som är bra på att gräva fram folks identitet hjälpa til med det, så vi får ett ansikte på människan?
Jag har konto på Lexbase, ska göra ett försök. Men man vill ju inte hänga ut fel snubbe.
Citera
2019-03-03, 11:01
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
I Kullavik finns säkert några som vet vem han är. Med den historiken, det humöret osv måste han ha varit ökänd redan som ung.

Eller så är Kullavik bara en trådsanning, det finns en hel del orter i norra Halland. (Rättat mitt senaste inlägg.)
Citera
2019-03-03, 11:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Absolut. Snacket går febrilt i Halland är jag säker på.

Det finns en användare härinne som vet vem han är, som har hintat namn och att hen har tillgång till myndighets-dokument. Du skulle inte kunna tänka dig att berätta vad du vet?

Annars öppnar tingsrätten imorgon kl 09. Är det Göteborgs tingsrätt som gäller?

EDIT: "58-åringen misstänks för våldtäkt på en 8-årig flicka för 24 år sedan.

På lördagen häktades familjefadern av Göteborgs tingsrätt.

– Vi har bra bevisning mot honom, säger kammaråklagare Johan Udén."
Senast redigerad av allegrageller 2019-03-03 kl. 11:04.
Citera
2019-03-03, 11:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Nej han flydde för att han blev kallad på topsning och förstod det var kört. Otroligt att polisen ger honom möjligheten fly eller ta sitt liv.
Citera
2019-03-03, 11:06
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Det finns en som är lite hetare än andra. Han bodde i Hovås, Askim 1990, född i Mölndal. Han är dömd för brott, rätt ålder, vanligt förnamn, lite ovanligare efternamn...
Det kostar 90 kr att köpa domen, vetefan om jag har lust...

Han bor idag i LERUM. Gift med en ryska...
Citera
2019-03-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Jag känner så här, våldtar man ett litet barn när man är 35 år gammal cirka så är det knappast första eller sista gången. Denna mannen har säkert begått ett flertal grova brott både innan och efter den här händelsen.

Jag tänker på typ Malin 1994:
https://www.expressen.se/gt/privatspanarna-han-mordade-malin-16/

Fler fall här...
https://www.expressen.se/gt/15-olosta-kvinnomord--ar-gator-for-polisen/

Kanske bör polisen kolla upp om han gjort resor ner till Asien, typ Thailand och Filipinerna och utnyttjat små barn där. Fyfan vilket jävla svin, hoppas att han dör en plågsam död.

Jag skulle vilja säga att det är 100% sannolikt att han begått andra pedofilbrott. Dels med tanke på som du säger, hans ålder, dels med tanke på hur grovt brottet var.
Citera
2019-03-03, 11:09
Medlem
Är det bekräftat att han greps i Kullavik? Eller är det endast en trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in