Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Är det någon i tråden som är bevandrad i manikyr?
Jag tänker på att LW på många bilder har förhållandevis långa naglar, såsom det är modernt bland kvinnor nuförtiden. Kan man utifrån bilderna se om det är äkta naglar?
Rimligtvis borde LW vid ett fysiskt angrepp ha försvarat sig med händerna. Därför har jag två funderingar:
1. Kan det ha varit en avbruten nagel ("organiskt" material) som polisen krattade efter i höstas? Eller lösnaglar? Dvs. att obduktionen visade att hon saknade nagel/naglar, kanske med något färgglatt nagellack som hon brukade använda.
2. Det är väl inte helt ovanligt att en person (ofta kvinnor pga längre naglar) river/klöser sin angripares ansikte, hals, armar, händer etc för att försvara sig (främst om de blir angripna framifrån). Vi har dock inte sett bilder tagna strax efteråt på någon av personerna i hennes närhet som uppvisat sådana avvärjningsskador. Detta kan antingen bero på att LW inte kunde försvara sig genom att klösa, men ponera att det istället beror på att hon inte ville riva sin angripare i ansiktet. I så fall varför?
Ett i mina ögon klokt tankespår. Visst
kan det ha varit en avbruten nagel Polisen letade efter i höstas.
Och med tanke på hur extremt långsamtänkande Örebropolisen visat sig vara (inte letat efter LW i närområdet), så är det då helt i linje att efter flera månaders latens ge sig ut för att leta efter en nagel.
OffT: För det är på det viset att när en kropp förts till en rättsläkarstation, så sker en okulär besiktning. En avbruten nagel och där en del av nageln saknas, noteras av personalen.
Polisen hålls fortlöpande underrättade och därför bör den noterade, saknade nageln tidigt kommit till utredningens kännedom.
Men nu gäller det en utredning stationerad i Örebro polishus. Från en sådan position kan mycket märkliga scenarier uppstå. Långt senare. T ex
Den Krattande Polisen..